Administrație

Toma: O mulțime de rable blochează locurile de parcare

Primăria Buzău va lua parte la Programul Rabla Local, finanțat din Fondul de Mediu, prin care se acordă un stimulent financiar de 3.000 lei în schimbul predării spre casare a fiecărui autovehicul uzat cu o vechime mai mare sau egală cu 15 ani, care se încadrează în norma de poluare EURO 3 și/sau inferioară. Rabla Local este un program separat față de cele două deja cunoscute Rabla Clasic – prin care se pot cere bani de la stat pentru înlocuirea mașinilor vechi cu unele noi, mai puțin poluante – și Rabla Plus, destinat cumpărării de mașini electrice hibride.

Astfel, persoanele fizice care vor casa o mașină mai veche de 15 ani vor primi un stimulent în valoare de 3.000 lei, fără a fi obligați să-i folosească pentru a cumpăra o mașină nouă. În urma verificărilor bazei de date existente la Direcția Economică a Primăriei, Constantin Toma a descoperit că la Buzău figurează aproape 20.000 de autovehicule eligibile pentru acest program. Primarul Buzăului face apel la toți cetățenii care se încadrează în criteriile programului să profite de această ocazie și să renunțe la autovehiculele uzate pe care nu le mai folosesc.

Apelul edilului vine și în urma numeroaselor sesizări primite pe platforma Buzău City Report, unde mulți buzoieni reclamă foarte multe mașini abandonate, care ocupă degeaba locurile de parcare. Nu este prima oară când Constantin Toma aduce în discuție numărul mare al autovehiculelor din oraș, acesta punând accent și pe faptul că multe dintre acestea sunt mașini vechi, importate din alte țări, cu mulți kilometri parcurși și care poluează Buzăul.

De altfel, unul dintre cele mai sensibile subiecte la nivelul municipiului este acela al parcărilor insuficiente, iar în timp ce buzoienii cer să se ia măsuri urgente și să se amenajeze locuri de parcare, primarul se apără și spune că Buzăul nu a fost proiectat pentru un număr atât de mare de mașini. Cu toate acestea, Primăria a căutat soluții și le-a găsit sub forma parcărilor supraterane, însă documentația aferentă proiectului este de durată, iar oamenii și-au pierdut răbdarea.

(Avem, n.r.) 60.000 de mașini în Buzău, am constatat astăzi (21 septembrie, n.r.), am avut o hotărâre de Consiliu Local: intrăm și noi în programul ăla (Rabla Local, n.r.). Buzoienii care au mașini peste 15 ani vechime pot primi 3.000 lei pe această mașină. Am aplicat și noi la acest program și am constatat, bineînțeles că am întrebat la Direcția Economică câte mașini de-astea avem în oraș: din 60.000 de autoturisme, 20.000 sunt mai vechi de 15 ani. Nu mai spun de alea care sunt între 10 și 15 ani, mai avem 50 la sută, informația asta n-am cerut-o. Vă dați seama ce poluare avem în oraș, o mulțime de locuri de parcare blocate și foarte multe dintre aceste mașini nu mai circulă. Sau care circulă poluează, care nu circulă, blochează locurile de parcare pentru alți oameni care au nevoie de ele”, a transmis Constantin Toma.

Un ajutor nesperat în cazul acestui program a venit și din partea Guvernului, care a decis să crească procentul de contribuție de la 50 la sută, cât era inițial, la 80 la sută, urmând ca doar 20 la sută din suma aferentă fiecărui vehicul casat să fie suportată de primării. În acest caz, municipalitatea poate aloca diferența cu mai mare ușurință, iar doritorii sunt îndemnați să profite de ocazie.

„Sper să intre mulți buzoieni în povestea asta, chiar dacă înseamnă și mulți bani. Guvernul a hotărât la presiunea noastră, a primarilor de municipii, să se ducă până la 80 la sută și noi să dăm doar 20 la sută. Omul primind 3.000 lei întregi, dar contribuția aia care era de 50 cu 50, ar fi însemnat pentru Buzău în jur de 10 milioane de euro, ceea ce nu prea ne motiva, pentru că erau foarte, foarte mulți bani. La 20 cu 80 e altă poveste, putem să-i susținem”, a mai adăugat Toma.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articole similare