Politic

Senatorul Pufu, solicitare către Ministerul Educației pe tema consilierii psihopedagogice a elevilor

Senatorul liberal Vlad Pufu i-a adresat o întrebare ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, în plenul camerei superioare a Parlamentului, solicitându-i acestuia să îi comunice dacă se are în vedere modificarea standardelor care prevăd o alocare de 700 de elevi la un psihopedagog, în vigoare în acest moment. Acesta a notat că, pe fondul pandemiei, dar și al conflictului din Ucraina, nevoia de consiliere psihopedagogică e mai mare în rândul elevilor decât era înainte de anul 2020, motiv pentru care, se impun modificări la acest capitol, pentru ca elevii să poată beneficia de aceste servicii.

„Ce se va întâmpla cu elevii care au nevoie de consiliere psihopedagogică? În ultima vreme a crescut semnificativ numărul elevilor cu cerințe educative speciale. Pe fondul pandemiei, dar și, mai recent, al războiului care se duce la granița țării noastre, nevoia de consiliere psihopedagogică e mai mare în rândul elevilor decât era înainte de 2020. Tocmai din acest motiv, i-am adresat ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, o întrebare, în plenul Senatului. I-am cerut acestuia să îmi comunice dacă se are în vedere modificarea standardelor în vigoare, care prevăd o alocare de 700 de elevi la un psihopedagog”, a scris senatorul liberal, pe pagina sa de Facebook.

Răspunsul ministrului Educației a fost catalogat drept „îmbucurător” de către senatorul liberal, iar Sorin Cîmpeanu i-a comunicat acestuia că a fost creat cadrul legal pentru înființarea structurilor/serviciilor de sprijin și consiliere școlară, astfel încât, copiii să beneficieze de servicii de asistență psiho-educațională, o componentă foarte importantă din cadrul instituțiilor de învățământ.

Ministerul Educației dorește ca între unitățile de învățământ de masă, profesorii consilieri școlari și centrele județene de resurse și asistență educațională să existe o colaborare permanentă și eficientă. În acest sens, Ministerul a organizat numărul consilierilor în funcție de cel al elevilor, astfel încât, copiii să poată beneficia de serviciile acestora. „Un rol important în consilierea instituției de învățământ în procesul educației incluzive le revine serviciilor de asistență psiho-educațională care reprezintă un ansamblu de servicii specializate pentru copiii/elevii/tinerii cu CES vizând, după caz: consiliere psihopedagogică, terapii specifice, recuperator-compensatorii, anchetă socială, mediere școlară. Având ca principal obiectiv interesul superior al copilului, al respectării principiului echității și al asigurării egalității de șanse, Ministerul Educației a creat cadrul legal pentru înființarea structurilor/serviciilor de sprijin și consiliere școlară. Viziunea Ministerului Educației este aceea a unei colaborări permanente și eficiente între unitățile de învățământ de masă, profesorii consilieri școlari și centrele județene de resurse și asistență educațională”, mai scrie în documentul primit de la Ministerul Educației.

Propunerea este aceea de a avea un consilier pentru fiecare unitate de învățământ, chiar dacă aceasta are sub 500 de elevi, doi consilieri pentru unitățile de învățământ care au peste 500 de elevi, trei consilieri pentru unitățile de învățământ care au peste 1.000 de elevi sau patru consilieri pentru unitățile de învățământ care au peste 1.500 de elevi. „Ministerul Educației a inițiat deja demersuri cu cele 10 instituții de învățământ superior de profil pentru a-și dezvolta oferta de formare. Din discuțiile purtate cu toți factorii responsabili s-a conturat necesitatea dublei competențe a profesorilor consilieri școlari, respectiv în asistență psihopedagogică și în consiliere școlară, precum și necesitatea desfășurării activității acestora pe tot parcursul programului, exclusiv în școală”, se mai arată în documentul semnat de către ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.

Articole similare