Economic

Se prevede un an bun pentru ceaiurile buzoiene Kalpo

Producătorul buzoian de ceaiuri Kalpo SRL anunță un an bun, după ce 2021 a fost afectat puternic de restricțiile impuse de pandemia de Covid-19, având în vedere că mare parte din profit compania îl produce prin export.

„Noi ne-am dezvoltat, am început să lucrăm cu produse prietenoase cu mediul, din ce în ce mai mulți clienți vor și sunt interesați de genul acesta de produse. Ne-am dezvoltat mult pe partea de HoReCa, produse premium. Anul 2021 am avut o scădere din cauza pandemiei, dar 2020 a fost mai bun decât anul anterior”, spun reprezentanții companiei.

Producătorul Kalpo SRL, condus de antreprenorii Mihaela și Eugenia Achim, pune pe piață brandul de ceaiuri Vedda. Cu o prezență de trei decenii pe piața locală, Kalpo SRL este un business de aproximativ 10 milioane de lei pe an. Compania de ceaiuri este prezentă și în țările europene, 15 la sută din business fiind adus din export, un segment care este într-o continuă creștere. Cea mai importantă piață la export pentru ceaiurile românești este Anglia.

În 2020, ceaiurile Vedda, produse de compania buzoiană Kalpo SRL, erau în top 5 cele mai vândute branduri și se luptau cu giganții internaționali pe o piață de 95 milioane lei. Compania Kalpo a redus ritmul de creștere din ultimii ani, raportând în 2019 afaceri de 9 milioane lei, în scădere cu 5 la sută față de anul anterior, arată datele publice de la Ministerul de Finanțe.

Compania a fost înființată în anul 1992, în comuna Pietroasele, fiind controlată de antreprenorii Eugen și Mihaela Achim. Ca piețe de desfacere pentru brandul românesc de ceaiuri sunt marile rețele de supermarketuri, farmacii sau magazine naturiste locale, dar și țările cu mari comunități de români, precum Anglia, Franța, Grecia, Canada. În România, brandurile Kalpo merg în rețe­lele Auchan, Mega Image, Cora, Kaufland, Lidl, Profi. În portofoliul Kalpo intră branduri precum Vedda, Evolet, Bio Rubio sau Land of Tea.

Cele mai mari cinci companii producătoare de ceaiuri sunt, după cota de piață, Fares, o afacere înființată de patru antreprenori români în urmă cu aproape două decenii, care s-a menținut în topul celor mai mari companii din piața de ceaiuri, urmată de polonezii de la Belin, Plafar, Kalpo și Unilever, mai arată Euromonitor. Kalpo mai are în portofoliu și produse precum cafea verde, apă pentru bebeluși, suc de aloe vera, potrivit site-ului propriu.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker