Actualitate

Schimbă PET-ul cu biletul! Călătorii cu autobuzul, în schimbul reciclabilelor

Vineri, 16 septembrie, buzoienii vor putea călători cu mijloacele de transport în comun în schimbul a cinci deșeuri. Inițiativa aparține Asociației Act for Tomorrow și Kaufland România, fiind realizată la nivel național în parteneriat cu Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, în cadrul programului național „Vinerea Verde”. Anul acesta, săptămâna Europeană a Mobilității va fi sărbătorită la nivel național printr-o campanie inedită desfășurată în 65 de orașe din țară – România Schimbă PET-ul cu biletul. Primăria Municipiului Buzău s-a alăturat ca partener local al acțiunii, fiind implicată în toate etapele de realizare ale campaniei și oferind susținere în organizare, iar societatea de transport Trans Bus susține campania prin oferirea de reduceri la achiziționarea biletelor pentru această acțiune.

 

În municipiul Buzău, campania se desfășoară în parcările magazinelor Kaufland, situate în Bulevardul Unirii nr. 1 și Strada Frăsinet nr. 15. Cei ce doresc să participe trebuie să aibă la ei cinci deșeuri (PET-uri, doze de aluminiu, sticlă) și să le introducă în aparatele automate de colectare Tomra, puse la dispoziție de Kaufland România. În urma acestui proces, pentru cei ce au colectat deșeurile separat, automatele vor elibera un cupon în baza căruia vor primi biletul de autobuz pentru două călătorii de la voluntarii prezenți la fiecare punct de colectare.

Campania se desfășoară pe 16 septembrie, în intervalul 09.00-17.00, în 134 de magazine Kaufland România. Pornind de la succesul campaniei din cele nouă orașe în care a fost realizată în ultimii doi ani, inițiatorii au decis să facă un pas înainte către un viitor sustenabil și au hotărât extinderea acesteia la nivel național în 65 de orașe din toate județele țării. Extinderea campaniei este posibilă datorită faptului că de la data de 1 septembrie 2021, toate magazinele Kaufland din țară dispun de infrastructuri de colectare separată de tip self-service pentru trei tipuri de ambalaje: PET-uri (cu volum de până la trei litri), sticlă și doze de aluminiu (cu volum de până la un litru), compania devenind astfel primul retailer din România care oferă o rețea de automate de colectare separată la nivel național.

Campania are ca obiective încurajarea folosirii transportului public și promovarea colectării separate a deșeurilor care vor fi transformate în noi resurse. Totodată, campania are și un obiectiv social, acela de a accesibiliza transportul public. În plus, în cadrul campaniei „Să reciclezi e mai ușor decât crezi”, toți consumatorii care vor adopta un comportament ecologic  primesc cupoane de 10 la sută reducere, la fiecare cinci ambalaje colectate, pentru o anumită categorie de produse ce se actualizează lunar cu sprijinul furnizorilor. Pentru perioada 14-20 septembrie, vor exista reduceri pentru toată categoria de sucuri necarbonatate.

Toate PET-urile colectate în cadrul campaniei vor fi transmise către fabricile de reciclare, unde vor fi transformate în noi materiale. Campanii similare au fost desfășurate și în alte mari orașe din lume și au avut rezultate extrem de bune: Roma (Italia), Istanbul (Turcia), Beijing (China), Surabaya (Indonezia). De exemplu, în Istanbul, în primul an al campaniei au fost colectate 4.1 milioane de PET-uri, echivalentul a 75.000 kg de plastic.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker