ActualitateEducație

Șase hasdeeni, calificați în tabăra națională de public speaking

Maria Ilie, Andrei-Ștefan Radu, Andra-Ioana Brandabur, Teodora Spînu, Ruxandra Ioana Meșterelu și Iulia-Mihaela Sturzu – aceasta din urmă fiind coordonator de echipă -, sunt elevii hasdeieni care s-au calificat în tabăra națională organizată de Expert Forum (EFOR) – un think tank independent care promovează transparența, buna guvernare și buna folosire a banului public- , prin „Let’s Talk About You(th)!/Să vorbim despre tine(ri)!”, care creează proiecte pentru adolescenți (elevi de gimnaziu și liceu).

Coordonatorii programului la C.N. „B. P.Hasdeu” sunt profesorii Dan Solcan și Alina Dinu, iar echipa Expert Forum pentru acest proiect este formată din Maria Cezar si Cezara Grama.  Juriul care a stabilit câștigătorii în urma competiției organizate la Colegiul Național „B.P.Hasdeu” a fost format din: Aura Cășaru (Fundația Comunitară Buzău), Alina Aflecailor (Greenpeace), Cezara Grama (Expert Forum).

Elevii câștigători vor participa la o tabără de vară unde se va organiza, în premieră, o etapă națională. „Scopul etapei naționale este ca elevii să lucreze împreună, alături de specialiști în problemele identificate de ei pentru a înțelege în profunzime problemele identificate și vor face o propunere de proiect pentru a rezolva problema în comunitate. Cu sprijinul EFOR și al prof., elevii vor implementa proiectele în comunitățile lor. Proiectul Să vorbim despre tine(ri)! este finanțat de Active Citizens Fund Romania”, transmit organizatorii.

Care este conceptual proiectului

„De la provocările educației virtuale, la educație sexuală, bullying și reforma programei școlare, metoda prin care vrem să creștem platforma LTY este o competiție de discursuri publice. Tema acestuia este <Care este o problemă importantă care te afectează pe tine și pe comunitatea ta?>. Prin aceste proiecte lucrăm direct cu elevii din școli din toată țara. Elevii sunt împărțiți în echipe mixte/grupe de lucru, iar fiecare elev trebuie să își aleagă o problemă din comunitatea pentru care să găsească soluții. Pe baza sesiunilor de pregătire, fiecare elev susține un discurs public de 3 minute.

Discursurile sunt evaluate după baremul programului de un juriu extern, iar cele mai bune discursuri sunt premiate și distribuite pe canalele noastre de social media.

În jurul acestui concurs de public speaking, organizăm ateliere despre cum funcționează societatea noastră, instituțiile locale, centrale și care este rolul unui cetățean și instrumentele de care dispune. În același timp, ne focusăm și pe a-i ajuta pe elevi să învețe abilități de public speaking și de construire a unei argumentări logice pentru a-și exprima opiniile clar și persuasiv”, mai spun reprezentanții EFOR.

 

Articole similare