Economic

„Regele asfaltului” mai vrea o bucată din Autostrada Moldovei

Dorinel Umbrărescu, omul de afaceri cunoscut drept „Regele Asfaltului”, pregătește o nouă lovitură: antreprenorul român și-a anunțat participarea la licitațiile pentru continuarea Autostrăzii Moldovei (A7), de la Pașcani la Suceava și Siret. De asemenea, neobositul UMB are în vedere și alte proiecte majore de infrastructură din regiunea Moldovei, a transmis Irinel Bucur, președintele asociației „Hai că se poate!”.

Pe A7, Umbrărescu are deja în lucru cele mai multe secțiuni de autostradă, mai precis zece loturi, cu o lungime totală de 250 km: „Pentru Autostrada Moldovei, A7 Ploiești-Pașcani, CNAIR nu a mai actualizat datele de la finalul lunii martie (harta CESTRIN) și nu putem prezenta un progres actualizat. Cert este că, toți constructorii își mențin termenele programate pentru acest an, ba mai mult, UMB va da două loturi în plus între Buzău și Focșani (loturile 2 și 3 de 67 km) și încearcă încă o bucată din loturile dintre Focșani și Bacău (zona Adjud). Mobilizarea a crescut și la nord de Focșani până la Pașcani. Vineri am avut discuții și cu UMB și da, vor participa și la următoarele licitații privind construirea infrastructurii în Moldova având peste 6.500 de angajați care au nevoie de continuitatea lucrărilor”, a declarat Irinel Bucur, citat de Economedia.

Potrivit directorului DRDP Iași, Ovidiu Laicu, lotul 3 al secțiunii Bacău-Iași a ajuns la stadiul fizic de 24 la sută, un avans cu 5 la sută față de graficul preconizat de constructorul UMB, alături de CNAIR. De asemenea, la vizita lui Nicolae Ciucă pe șantierele lui Umbrărescu, în martie, constructorul a declarat că „speră” la finalizarea loturilor de mijloc Buzău-Focșani până la finalul anului, înainte de termen.

În ceea ce privește secțiunea Pașcani-Suceava, indicatorii sunt deja aprobați, din aprilie 2024. Astfel, licitația ar putea fi lansată în acest an.

Dorinel Umbrărescu, cel mai cunoscut constructor de drumuri din România, trage tare pentru a finaliza înainte de termen proiectele asumate. Probabil, cel mai așteptat dintre ele este Autostrada Moldovei (A7). Într-un interviu pentru Ziare.com, purtătorul de cuvânt al CNAIR a vorbit despre randamentul constructorului poreclit „Regele Asfaltului”.

În ultimii ani, CNAIR și Ministerul Transporturilor au fost implicate în diverse scandaluri și litigii cu fel de fel de companii de construcții, în special din străinătate, acuzate că execută prost și mult prea lent lucrările. Printre ele, îi amintim pe grecii de la Aktor și pe italienii de la Pizzarotti. În cazul firmelor lui Dorinel Umbrărescu, Spedition UMB, Tehnostrade și SA&PE Construct, toate cu sediul în Bacău, lucrările merg „șnur”, susține purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu.

„Este îmbucurător faptul că un constructor român a găsit resursele necesare pentru a câștiga și finaliza la termen contracte deosebit de importante pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din România. Sperăm ca și în continuare acest antreprenor român să rămână la fel de serios, să finalizeze cu succes toate contractele pe care le are în derulare și de asemenea, să contracteze și alte lucrări mari de infrastructură rutieră. CNAIR, Ministerul Transporturilor și Guvernul României sunt parteneri serioși și depun toate eforturile pentru a asigura un cadru legislativ și un climat economic favorabil pentru investițiile în infrastructură, indiferent de țara de origine a constructorilor”, declara, la jumătatea lunii trecute oficialul CNAIR pentru Ziare.com.

S-a întâlnit cu șefii PSD și PNL

La sfârșitul lunii martie, premierul Marcel Ciolacu, președintele al Senatului, Nicolae Ciucă, și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, au fost pe șantierele de la Adjud, unde s-au întâlnit cu Dorinel Umbrărescu. Oficialii și-au exprimat entuziasmul în urma celor constatate.

Marcel Ciolacu a atras atenția că banii pentru realizarea A7 provin de la UE. „E o devansare a lucrărilor. A7 este integral din fonduri europene, din PNRR. Asta arată cât de mult înseamnă apartenența României la Uniunea Europeană”, a declarat Ciolacu.

Construirea autostrăzii va scuti românii de timpul pierdut în trafic și va sprijini mediul de afaceri, a precizat Ciucă. „A7 trece prin patru județe: Vrancea, Bacău, Neamț și Iași. Am discutat cu domnul ministru că au pe masa de lucru proiectele care fac să se prelungească și către al cincilea județ, Suceava. Astfel, autostrada va urca până la Siret. Dincolo de faptul că este așteptată de către cetățeni, reprezintă cel mai important proiect de infrastructură al țării, în momentul de față, care va asigura fluidizarea traficului și a tuturor activităților pentru mediul de afaceri, pentru tot ceea ce poate însemna investiții noi, servicii conexe”, a comentat fostul prim-ministru.

Șantierele lui Dorinel Umbrărescu

În prezent, se lucrează pe toate cele 13 loturi ale Autostrăzii A7. Primele loturi finalizate vor fi Ploiești-Buzău și Buzău-Focșani. e A7 lucrează atât firmele lui Dorinel Umbrărescu, dar și alte companii românești și străine. UMB are în lucru:

  • lotul 2 din Buzău – Focșani, cu o lungime de 31 km, stadiu fizic de 30 la sută și deschiderea programată pentru aprilie 2025;
  • lotul 3 din Buzău – Focșani, cu o lungime de 36 km, stadiu fizic de 13 la sută, cu finalizare în trimestrul II al anului 2025;
  • lotul 4 din Buzău – Focșani, cu o lungime de 11 km și stadiul fizic de 32 la sută, termen de finalizare trimestrul III din 2024;
  • lotul 1 din Focșani – Bacău, cu o lungime de 36 km, stadiu fizic de 17 la sută și termen de finalizare septembrie 2025;
  • lotul 2 din Focșani – Bacău, cu o lungime de 39 km, stadiu fizic de 12 la sută și termen de finalizare noiembrie 2025;
  • lotul 3 din Focșani – Bacău, de 22 de km, stadiu fizic 4 la sută, care va fi gata în noiembrie 2025;
  • lotul 1 din Bacău – Pașcani, 30 de km, stadiu fizic de 5 la sută, cu termen de finalizare la final de 2025, trimestrul IV;
  • lotul 2 din Bacău – Pașcani, 19 km, stadiu fizic 3,5 la sută, termen de finalizare trimestrul IV din 2025;
  • lotul 3 din Bacău – Pașcani, 28 km, stadiu fizic 4,5 la sută, termen de finalizare noiembrie 2025.

Printre contractele mari în baza cărora lucrează constructorul român se mai numără:

  • loturile 2 (19 km) și 4 (4,5 km) din Autostrada de Centură a Bucureștiului, cu stadiu fizic de 95 la sută, res-pectiv 14 la sută;
  • varianta ocolitoare Galați, de aprox. 37 km, cu termen de finalizare octombrie 2026;
  • varianta ocolitoare Timișoara Sud, de aprox. 26 km, cu stadiu fizic 17 la sută;
  • sectorul Margina – Holdea, lotul 2, de aprox. 13 km, cu termen de finalizare anul 2026.

Pe șantierele din România mai lucrează și alte firme din România, dar și din Italia, Grecia, China și Turcia.

Articole similare