Administrație

Prefectul Țiclea, săgeți către Toma și Neagu pe tema reabilitării drumurilor

Prefectul Daniel Țiclea a oferit un punct de vedere legat de lucrările de reabilitare derulate în tot orașul de Primăria Buzău, care au împărțit buzoienii în două tabere: cei ce sunt de acord și cei care nu le pricep logica. Nemulțumirile oamenilor au venit și pe fondul schimbărilor anunțate, precum desființarea locurilor de parcare de pe Bulevardul Unirii sau benzile dedicate circulației autobuzelor de pe mijlocul celei mai tranzitate artere de circulație din oraș.

Prefectul a declarat, într-o emisiune la Campus TV, că „nu e rău că există șantiere”, dar acest lucru nici nu trebuie comparat cu realizările fostului primar al Buzăului, Constantin Boșcodeală, dat fiind că ambii edili aparțin aceleiași tabere politice, respectiv, Partidul Social Democrat. Mai mult decât atât, prefectul Țiclea a mărturisit că și-ar dori să audă o explicație plauzibilă pentru deciziile Primăriei de a desființa locurile de parcare de pe Bulevardul Unirii, dar și de a înființa benzi pentru autobuze, dat fiind că acestea se vor răsfrânge tot asupra cetățenilor. Printre motivele enunțate în repetate rânduri de către primarul Constantin Toma se numără acelea că traficul va fi fluidizat, dat fiind că porțiunea de drum ocupată de autovehiculele parcate va fi eliberată, iar prin benzile dedicate autobuzelor este de așteptat ca oamenii să fie tentați să circule mai mult cu mijloacele de transport în comun, în detrimentul mașinilor.

„Nu e rău că există șantiere. Nu e rău că se face mai mult decât s-a făcut în ultimii 30 de ani, în care administrația a fost de la același partid. Acuma, să spunem că face un primar mai mult decât a făcut același primar, care a fost, de fapt, de la același partid, mi se pare așa, puțin, o retorică pentru cei neinițiați. Eu, personal, nu înțeleg de ce a trebuit să mai facem scuaruri. Pentru că, dacă n-ar fi existat cele două scuaruri, mai apărea o bandă. Personal, m-ar interesa foarte mult de ce a trebuit să facem două scuaruri pe mijlocul Bulevardului Unirii, când era atât de necesară încă o bandă de circulație. Sper să existe o logică și o motivație consistentă. Apoi, este evident pentru toată lumea că sunt între 700 și 900 de locuri de parcare pentru care trebuie găsite soluții. OK, parcarea de la un supermarket, vom vedea dacă este suficientă”, a spus prefectul la Campus TV.

Daniel Țiclea a mai oferit un punct de vedere și în ceea ce privește decalările termenelor de finalizare ale multor proiecte în desfășurare, precum și modificările locațiilor altora. Prefectul a spus că vorbește din experiența sa de angajat al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere –  Secția Drumuri Naționale Buzău, când spune că astfel de mutări nu reprezintă o strategie coerentă.

„În rest, observăm amânări și amânări și amânări, modificări de obiective de investiții… Ba facem stadion la ieșire din oraș, pe dreapta, ba nu mai facem. Ba facem spital la Spătaru, ba-l facem la Țintești, ba-l facem la Vernești. Acum am mutat și Sala sporturilor, am înțeles… Eu am lucrat în infrastructură 18 ani și nu mi se pare o strategie coerentă să muți mari lucrări de infrastructură de la o lună la alta, pe o altă locație”, a mai adăugat prefectul Țiclea.

Consiliul Județean, luat la rost pentru DJ 203K

Nici Consiliul Județean nu a fost scutit de observațiile prefectului, iar Daniel Țiclea a cerut un raport comisiei care a verificat școlile din județ și în ceea ce privește existența sau absența trecerilor de pietoni în dreptul unităților de învățământ. Cum era de așteptat, absența trecerilor de pietoni a fost semnalată pe drumurile județene aflate în reabilitare, cum este DJ 203K, proiect implementat de Consiliul Județean Buzău. Dacă porțiunea de drum până la Vadu Pașii este în stadiul de șantier, bucata de la Mărăcineni până la Podu Muncii nu este marcată corespunzător pentru pietoni în ciuda faptului că este aproape finalizată.

Din păcate, acest lucru a dus și la accidente, iar o fetiță în vârstă de 10 ani a fost accidentată în urmă cu o săptămână la Vadu Pașii și a fost preluată de o ambulanță pentru a i se acorda îngrijiri medicale. Daniel Țiclea a anunțat că nu va lăsa lucrurile așa, ci va soma autoritățile responsabile să ia măsurile cuvenite pentru a minimiza riscul de accidente.

„Eu am introdus o machetă în acest proces verbal și am cerut comisiei să acorde foarte mare importanță semnalizării și presemnalizării rutiere din jurul școlilor, adică, mai ales a trecerii de pietoni din jurul școlilor: dacă există marcaj orizontal, dacă este bine conturat, dacă există marcajul vertical, adică, semnele de circulație, semnalizare trecere de pietoni, presemnalizare, semafoare – dacă funcționează sau nu. Bineînțeles că există aceste constatări pe drumurile aflate în șantier și este o vulnerabilitate la acest moment. Nu sunt desenate pe suprafața asfaltică trecerile de pietoni, mai ales pe partea de DJ 203K aproape finalizată, adică de la Mărăcineni până la Podu Muncii, iar pe cealaltă parte de DJ 203K, Vadu Pașii-Robeasca, având în vedere că drumul e în șantier și nici nu s-a ajuns la stratul de asfalt -, nu e absolut deloc semnalizare orizontală. Este destul de greu pentru șoferi să-și dea seama că acolo este o trecere de pietoni. Din păcate, a fost și un eveniment cu un copil săptămâna trecută”, a mai spus prefectul Buzăului.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker