Actualitate

Practici comerciale înșelătoare la un lanț de farmacii

Lanțul de farmacii Dr. Max a intrat în vizorul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) din cauza mottoului „prețuri Dr. Max de mici”. Într-un comunicat, ANPC a transmis că utilizarea sintagmei atât în farmacii, cât și în spoturile publicitare din mass-media, reprezintă o practică comercială incorectă, cu impact la nivel național, sugerându-se că farmaciile Dr. Max au cele mai mici prețuri ale unor produse, fapt care nu a putut fi dovedit.

„În urma verificărilor desfășurate de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), în lanțul de farmacii Dr. Max, echipele de control au constatat utilizarea, atât în farmacii, cât și în spoturile publicitare din mass-media, a sintagmei «prețuri Dr. Max de mici». Acest lucru a fost considerat o practică comercială incorectă, cu impact la nivel național, considerându-se că, prin această formulare, i se sugerează consumatorului mediu faptul că, farmaciile Dr. Max, au cele mai mici prețuri ale unor produse, comparativ cu alte lanțuri de farmacii, fapt care nu a putut fi dovedit”, se menționează în comunicat.

La începutul lunii februarie a acestui an, printr-un Ordin al președintelui ANPC, Horia Constantinescu, s-a dispus încetarea acestei practicii comerciale incorecte, deoarece mesajul publicitar conține informații false, menite a induce în eroare sau care este susceptibil să inducă în eroare consumatorul mediu, oferindu-se perspectiva unui avantaj material, la achiziția de produse.

„Caracterul înșelător al acestei practici este determinat de faptul că nu explică, concret, în ce constă avantajul menționat al consumatorului (dacă este vorba de un preț redus sau de avantajul conferit de achiziționarea unui bun de calitate superioară)”, se mai spune în comunicat.

Articole similare