Actualitate

Poliţia şi CNAIR: Nu există patru benzi pe ,,drumul morţii”, E85

După ce Asociaţia Pro Infrastructură a făcut din nou apel către CNAIR pentru implementarea proiectului 2+1 pe drumul naţio­nal E85, a venit şi răspunsul din partea Poliţiei Române şi CNAIR. Astfel, ambele instituţii susţin că DN2-E85 este un drum cu doar două benzi pe care este interzis traficul rutier pe acostament. Niciuna dintre cele două autorităţi nu explică de ce este permisă circulaţia pe respectivul acostament, dacă el nu este destinat rulării autoturismelor, iar folosirea sa creşte numărul accidentelor rutiere soldate cu decese.

Publicaţia Libertatea a solicitat atât Poliţiei Româ­ne, cât şi CNAIR un răs­puns care să cuprindă situa­ţia de pe drumul naţional E85, unde, din cauză că acostamentul este folosit ca o bandă de mers, au loc nenumărate accidente rutiere, fiind cunoscută drept ,,şoseaua morţii” pentru că bornele kilometrice sunt mai puţine în comparaţie cu numărul crucilor de pe marginea acostamentului.

,,DN2 nu are patru benzi de circulaţie. Este un drum cu o bandă pe sens, de 3,5 m lăţime, plus un acostament de 2,5 m lăţime, oficial desemnat ca bandă pentru opriri de urgenţă. Pe benzile de urgenţă de 2,5 m lăţime, situate lângă acostament şi care fac parte din platforma drumului, nu este permisă circulaţia autovehiculelor, pietonilor, animalelor etc. Aceasta este folosită de şoferi pentru circulaţie, pentru faci­litarea depăşirilor, deşi lăţimea drumului permite depăşirea fără trecerea peste axul drumului doar atunci când ambele vehicule implicate sunt autovehicule mici. Precizăm că marea problemă de ­si­guranţă a traficului de pe DN2 este că se circulă 2+2, neregulamentar şi haotic”, explică Compania ­Naţio­nală de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

„Pe acostament pot circula pietonii, în lipsa trotuarului, precum şi bicicletele şi celelalte vehicule fără motor, dacă circulaţia se poate desfăşura fără pericol, însă doar în situaţia în care pe drumul public nu sunt amenajate benzi sau piste speciale pentru aceste vehicule”, spune Poliţia Română, arătând că acest acostament are, de fapt, şi mai multe funcţii.

Cu toate acestea, niciuna dintre autorităţi nu şi-a asumat să explice de ce este permisă circulaţia pe acostamentul respectiv dacă el nu este destinat rulării autovehiculelor.

În răspunsul Poliţiei, reprezentanţii MAI aduc în discuţie şi montarea „parapetului axial de separare” şi modernizarea trecerilor de pietoni. De asemenea, se are în vedere implementarea unor măsu­ri de siguranţă a traficului rutier prin modernizarea trecerilor de pietoni amplasate în anumite localităţi de pe traseul drumului naţional DN2, precum şi prin montarea parapetului axial de separare a sensurilor de mers acolo unde configuraţia drumului permite acest lucru.

CNAIR punctează că ,,o alternativă sigură şi ra­pidă la E85 va fi autostrada A7, care va prelua o mare parte din trafic”. În prezent, din autostrada A7 s-au realizat doar 16 kilometri, centura Bacăului. În luna iulie a fost scos la licitaţie tronsonul Ploieşti-Buzău, pentru care au depus ofertele 39 de firme. Acesta ar urma să aibă 63 de kilometri.

 

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker