Administrație

Piața Daciei intră în renovare

După ce, în luna februarie a acestui an, Ministerul Dezvoltării, Lucră­rilor Publice și Administrației a aprobat finanțarea proiectului de modernizare a Pieței Dacia, primarul Constantin Toma a anun­țat, luni, un potențial câști­gător al licitației pentru executarea lucrărilor. „Au rămas două asocieri de firme în finală. S-a desemnat câștigătoarea. Sunt zece zile în care firma de pe locul doi poate face contestație. Dacă nu va fi contestație, semnăm contractul. Aproape 5 milioane de euro, fonduri europene. Proiectul e gata, autorizația de construcție la fel, trebuie trecută doar firma pe documente. Dacă are posibilitatea, executantul poate începe în câteva zile”, a declarat Toma.

Proiectului i-au fost alocați 3,8 milioane de euro pentru investiții în reabi­litarea zonei urbane pieto­nale din centrul orașului, iar lucrările vor începe de anul viitor și se anunță a fi majore. Pavajul urmează să fie înlocuit în totalitate, în locul acestuia fiind montat un granit mat, ce va păstra motivele tradiționale ro­mânești. De asemenea, printre alte îmbunătățiri, „Platoul” va avea și fântâni arteziene, un centru turistic, precum și o toaletă pu­blică la subsol. Zona de spații verzi va fi extinsă, iar de la intersecția Bisericii „Sfinții Îngeri” până la magazinul Dacia, Aleea Trandafirilor va fi închisă circulației auto, iar accesul va fi blocat de stâlpi retractabili, ce vor permite trecerea doar în cazuri speciale. Aleea Trandafirilor va avea și un canal de apă, iar mai multe bănci vor fi montate, pentru a transforma centrul vechi într-un punct de atracție.

Și fostul cinematograf Dacia, căzut în dizgrație în ultimii ani, va trece printr-un amplu proces de renovare. Primăria a intrat în posesia spațiului și plănu­iește să îl transforme în sală de conferințe sau spectacole.

Marile bulevarde vor fi și ele de nerecunoscut după reabilitare

Proiectul de moder­nizare a centrului orașului nu este singurul de acest fel, în prezent și marile bulevarde fiind în plină reabilitare. Astfel, strada Transilvaniei, Bulevardul Unirii și Bulevardul Industriei trec printr-o serie de reabilitări, iar, pe lângă reasfaltarea străzilor, Pri­măria și-a propus și să eficientizeze circulația, atât a autobuzelor și mașinilor, cât și a pietonilor sau a bicicliștilor. „Acest proiect pe fonduri europene este pentru îmbunătățirea mobilității urbane în Buzău. În primul rând, pentru traficul mijloacelor de transport în comun. Am ajuns cu (n.r., autobuzele) Transbus în 67 de localități de pe lângă municipiul Buzău iar foarte mulți oameni vin la lucru aici și deservim o populație de peste 200.000 de locuitori. În afară de îm­bunătățirea traficului autobuzelor, se va îmbunătăți și transportul cu bicicleta și pe jos, respectiv vom avea multe piste de biciclete și vom avea toate trotuarele refăcute, pentru a putea merge pe jos”, a scris Constantin Toma pe Facebook.

Edilul mai spune că este conștient că vor apărea și nemulțumiri în urma acestor schimbări, dar scopul lor este de a folosi cât mai mult transportul în comun, pe jos sau cu bicicleta, dat fiind că trăim într-o perioadă cu o serie de schimbări climatice cauzate de poluare. Mai mult decât atât, este cunoscut la nivel european faptul că românii nu sunt mari amatori de mișcare, iar sedentarismul devine o problemă din ce în ce mai pregnantă a societății actuale. „Bineînțeles că vor apărea și probleme, dar scopul acestui proiect este ca, în timp, să se înlocuiască transportul cu autoturismele proprii cu mijloacele de transport în comun, cu bicicleta și pe jos. Este mult mai sănătos pentru comunitatea buzoiană, pentru că, în acest moment, poluarea provenită din traficul auto este foarte mare”, a mai spus edilul Buzăului.

Și Bulevardul Unirii va trece printr-o „schimbare la față”, urmând ca benzile pentru autoturisme să fie reduse la una singură, în favoarea creării benzilor speciale pentru autobuze, ce vor circula pe mijloc. Primarul a mai spus că va încerca să păstreze locurile de parcare, cu toate că acest lucru va îngreuna traficul. Mai mult decât atât, semafoarele și autobuzele vor fi echipate cu sisteme ce vor eficientiza transportul, iar autobuzele nu vor mai avea întârzieri. Trotuarele vor avea benzi pentru bicicliști pe ambele părți, iar spațiile verzi vor fi extinse. Este de așteptat ca noile măsuri să își găsească și critici, dar Constantin Toma îi sfătuiește pe buzoieni să privească imaginea de ansamblu și ce însemnătate vor avea noile schimbări pentru orașul Buzău. „Știu că acest lucru va deranja multă lume, dar trebuie să privim spre viitor, să avem un oraș curat, prietenos cu mediul, pentru că acest lucru va însemna sănătate mai multă pentru comunitatea buzoiană. Încercăm să creăm un oraș al viitorului, bun și din punct de vedere al economiei circulare. Așa cum știți, Buzăul are singura strategie din Româ­nia, aprobată de un consi­liu local și în această tranziție la economia circulară, bineînțeles, și amprenta de carbon trebuie adusă cât mai aproape de zero, iar acest lucru a însemna mai multe spații verzi pe tot teritoriul municipiului Buzău”, a mai adăugat Constantin Toma.

Articole similare