Economic

Pasaje pietonale cu lifturi pe DN2 în Buzău și Vrancea: au fost depuse două oferte

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a primit două oferte pentru proiectarea preliminară a pasajelor pietonale subterane de pe DN2-E85 în județele Buzău și Vrancea. Contractele pentru studiul de fezabilitate al celor șapte pasaje de la Limpezis, Costești, Mărăcineni, Poșta Câlnău, Golești, Garoafa și Mărășești au fost lansate în licitație în august, iar la termenul limită au depus oferte firmele Like Consulting și TQM Management, potrivit datelor din SEAP. Cele două firme de proiectare au depus oferte și pentru pasajele pietonale de la Snagov, Afumați, Popești-Leordeni, Jilava și Bragadiru, județul Ilfov.

Pentru realizarea pasajelor, CNAIR a scos la licitație șapte contracte pentru Studiul de Fezabilitate, fiecare contract cu o valoare de 309 mii lei. Sunt patru pasaje pietonale în județul Buzău la Limpezis, Costești, Mărăcineni și Poșta Câlnău respectiv Golești, Garoafa și Mărășești în Vrancea. Primul pasaj, cel de la Limpeziș este proiectat la km. 84, iar ultimul, cel de la Mărășești la km 203 în zona Mausoleului Eroilor. Conform caietului de sarcini, CNAIR solicită lifturi pentru persoane cu dizabilități, scări fixe și rulante, supraveghere video și posibilitatea alimentării cu energie din panouri solare. Durata Studiului de Fezabilitate este de 90 de zile, iar Proiectul pentru Autorizarea Lucrărilor de 60 de zile.

 La Mărăcineni, aproape ca pe Autostrada Soarelui

Cel mai aglomerat tronson al DN2-E85 în județul Buzău este la Mărăcineni, zona de nord a municipiului. Potrivit CNAIR, pe acest tronson, la recensământul din 2015 s-a înregistrat o medie zilnică anuală (MZA) de 31.603 autovehicule. Ca nivel de comparație, în cele mai aglomerate zile de vară, pe Autostrada Soarelui A2 la Fetești (stațiile de taxare) sunt aproximativ 35.000 treceri. Spre deosebire de alte zone unde DN2-E85 are acostament lărgit, pe acel segment sunt patru benzi, iar CNAIR spune că pasajul pietonal este necesar pentru ca pietonii să nu mai traverseze prin loc nepermis. Zona este foarte aglomerată pentru că preia și traficul de pe DJ 203 K, drum paralel cu râul Buzău.

Un alt pasaj pietonal subteran va fi realizat pe DN 21 în zona Lacul Sărat, din județul Brăila.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker