Educație

O nouă abordare a lumii digitale pentru elevii și profesorii Școlii 11

Școala nr. 11 derulează, pe parcursul a doi ani, un proiect european care are ca temă managementul re­surselor și instrumentelor digitale în rândul elevilor și al cadrelor didactice. Sunt vizate dezvoltarea competențelor specifice ale elevilor și profesorilor beneficiari, exploatarea potențialului educațional al resurselor și instrumentelor cu care se poate gestiona mediul virtual, dar și formarea profesorilor în perspectiva ­mo­dernizării actului de învățare și a integrării noilor achiziții metodice, grație acestui demers transfrontalier.

În acest sens, pe parcursul a doi ani școlari, zeci de elevi și profesori buzoieni vor lua parte la activități didactice concepute atât în comun, cât și individual, de către școli partenere din România, Polonia, Lituania și Turcia, constând în ateliere mixte de lucru, în clasă și pe platforme de e-learning, expoziții, concursuri și schimburi de bune practici, prin mobilități europene, precum și prin câteva sesiuni de formare continuă pentru profesorii beneficiari, primele dintre acestea vizând managementul siguranței on-line, reconsiderarea atitudinii față de dispozitivele digitale, precum și fenomenul emergent al cyber-bullyingului.

„Considerăm că acest nou tip de proiect, bazat pe nevoile exprimate de elevi și mobilitățile de echipe mixte în școlile partenere, vine să completeze experiența anterioară fondată de stagiile de formare continuă a unora dintre profesorii școlii noastre în Europa, precum și de proiectele eTwinning derulate consecvent în ultimii ani. Mai mult decât atât, acest proiect cu finanțare europeană este un resort complementar noii inițiative din școala noastră, aceea de configurare a unui program de studiu intensiv al Limbii engleze pe grupe, începând cu clasa a V-a, singurul de acest tip din Buzău, oferta noastră trezind interesul și concurența multor elevi motivați din întreg județul”, a declarat prof. Mădălina Dima, coordonator de proiect.

„O nouă dimensiune europeană a învățământului de calitate”

Prin cele două proiecte inițiate și derulate începând cu acest an școlar – unul formal, bazat de studiu de aprofundare și performanță, și celălalt nonformal, menit să pună în valoare competențele alternative ale multora dintre elevi, dar și capacitatea de perfecționare a dascălilor lor, în context european-, reprezentanții Școlii 11 propun un nou nivel de învățare a limbilor străine în respectiva instituție de învățământ.

„Vrem să dăm o nouă perspectivă funcțională trainingului curent și educației incluzive, și să rea­lizăm un echilibru între învățământul competițional și cel participativ. Numai așa adăugăm o nouă dimensiune europeană învățământului de calitate, probat de școala noastră în ultimele decenii, atât prin rezultatele excepționale ale elevilor și profesorilor ei, cât și prin temeliile incontestabile puse performanțelor atâtor și atâtor absolvenți ai Școlii 11, în competițiile ulterioare na­ționale și internaționale”, a mai declarat prof. Mă­dălina Dima.

Parteneriatul strategic interșcolar „Be Bold as the Digital World” se desfășoară în cadrul Programului Erasmus Plus al Comisiei Europene, fiind cel mai important proiect cu finanțare externă, europeană, destinat acestei macrocomunități școlare, cu peste 2.000 de elevi și peste 100 de cadre didactice.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker