Administrație

Municipiul Buzău, nominalizat la premiile ,,Sustainability in Business” pentru strategia de trecere la economia circulară

Municipiul Buzău este nominalizat la premiile ,,Sustainability in Business” la categoria ,,Innovation in business” cu proiectul ,,Strategia economiei circulare și prima școală circulară – Școala 11”. Pre­miul vizează procesele durabile pentru toate întreprinderile și domeniile din industrie ce necesită o ­ana­liză profundă, resurse financiare, implementarea digitalizării și soluții bazate pe tehnologie. “O companie durabilă este cea al cărei scop se bazează în mod egal pe procupări financiare, de mediu și sociale”, se precizează pe site-ul ,,Sustainability in Business”.

Deciziile luate de întreprinderi, investitori și factorii de decizie sunt principalii actori pentru revizuirea sistemelor nesustenabile sau pentru a aduce un viitor rezistent pentru mediu și societate. În acest sens, ediția româ­nească a publicației on-line ,,TheDiplomat” organizea­ză, pe 9 iunie, o conferință, urmată de Gala ,,Sustainability Awards”. Este prima ediție dedicată sărbă­toririi și recunoașterii performanțelor dovedite de inițiativele, proiectele și liderii sustenabili din sectoarele transversale ale economiei României în ultimii trei ani. Această gală încununează performanța și angajamentul dovedite pentru dezvoltarea de inițiative și proiecte în sectoarele de afaceri din întrea­ga economie româ­nească, pentru a evidenția și mai mult importanța primordială a acțiunii într-un mod durabil, indiferent de industrie sau regiune. Mai mult,  gala își propune să împingă pe scena economică nevoia de a promova companiile, managerii și proiectele de vârf. Pentru ediția din acest an, câștigătorii vor fi aleși în urma nominalizărilor online și a votului public online. Până pe 31 mai, buzoienii pot susține municipiul la aceste premii, prin vot online AICI.

Municipiul Buzău a fost ales spre nominalizare pentru că este primul oraș din România care are o strategie și o viziune articulată pentru tranziția către un oraș circular. Strategia este rezultatul unui proiect de colaborare între Institutul de Cercetare în Economie Circulară și Mediu ,,Ernest Lupan” și Primăria Buzău și conceptualizează pașii de tranziție către o economie circulară și intenția de a acționa dincolo de căile cunoscute ale economiei liniare. Municipiul Buzău și-a propus să devină primul oraș circular din România cu infrastructură care ­sti­mulează utilizarea surselor de energie regenerabile și nepoluante pentru a facilita locuitorilor un mediu urban mai curat și mai plăcut. Buzăul își propune să încurajeze colaborarea între companii și investițiile în ­inovare și creativitate pentru a ­ge­nera noi oportunități de dezvoltare a orașului și locuitorilor săi până în anul 2030. Rezultatele acestei strategii au început să fie vizibile în comunitate, iar în iarna acestui an Școala nr.11 a devenit prima școală circulară unde electricitatea este produsă folosind panouri fotovoltaice, iar deșeurile sunt colectate selectiv.

Cine sunt concurenții municipiului Buzău

Alături de municipiul Buzău mai sunt nomina­lizate și Redu, Endava, TenarisSilcotub, Saint-Go­bain, Kaufland România, Digi și Enel.

Cu o structură econo­mică bazată pe principiile economiei circulare aplicate în sectorul ­texti­l-colectarea, reducerea și transformarea deșeurilor textile pentru a produce un impact pozitiv asupra mediului și a comunităților-, Redu (fabrică de confecții din Iași) este nominalizată la categoria ,,Innovation and business”. Compania se concentrează pe schimbarea tiparelor comportamentale în alegeri conștiente, iar în studioul lor viața hainelor este prelungită prin recondiționare. Prin urmare, produsele noi sunt create din materiale vechi care altfel și-ar fi găsit sfârșitul la gunoi.

Endava este o companie britanică de software ce contribuie la inițiativele umanitare de sprijinire a programelor de educație și incluziune socială. Digitalizarea a trei ONG-uri s-a bucurat de o accelerare în cursul anului trecut, când Endava a implementat mai multe funcționalități ale programelor pentru a spori comunicarea dintre acestea.

În cazul Fundației Hope and Homes for Children și Magic Association, Endava a demarat o inițiativă de integrare a diverselor forme de venit (SMS, carduri de credit și bancare, platforme sociale și magazine electronice) într-o singură platformă bazată pe ­funcțio­nalitățile cloud furnizate de către Salesforce. Echipa Endava-Salesforce a ajutat la configurarea aplicațiilor, în timp ce partenerii s-au concentrat pe maximizarea beneficiilor platformelor.

În ceea ce privește Asociația Umanitară Concordia, Endava a construit o aplicație bazată pe AWS  (Amazon Web Services), permițând gestionarea mai multor programe pedago­gice complete pentru educația profesională. Această soluție permite programului să se extindă și să se adapteze utilizând mediul online. Toate proiectele de digitalizare sunt implementate prin analiza ­afa­cerii, dezvoltarea de software și integrarea CRM de la centrul de livrare din București și sunt inițiative sută la sută pro-bono.

TenarisSilcotub (cel mai important producător român de țevi fără sudură cu diametre mici) a fost nominalizat pentru recuperarea în procent de sută la sută a deșeurilor de fier rezultate din procesele de producție din fabricile sale. Producția companiei din Călărași se bazează 96 la sută pe un material infinit reciclabil, respectiv fier vechi, colectat și prelucrat de companie într-o cantitate de aproximativ 500.000 de tone pe an. Preocuparea din ultimii ani a  fost recuperarea și valorificarea subprodusului, rezultat din topirea acestuia, respectiv a zgurii. Cu diferite soluții de procesare mecanică, compania reușește să devină un agregat de 60.000 de tone de zgură, utilizată pentru construcția drumurilor.

Saint-Gobain (una dintre cele mai importante companii de construcții la nivel mondial, prezentă în 67 de țări), un alt concurent la premiile ,,Sustenability in business”, are drept obiectiv reducerea emisiilor de dioxid de carbon până în anul 2030 și lansează un fond intern de carbon. Implementat pentru prima oară într-o regiune-pilot, Europa de Nord, are drept scop accelerarea reducerii emisiilor de dioxid de carbon non-industriale prin acțiunile zilnice ale angajaților și investițiile în locul de muncă.

Fiind singurul hipermarket din România care are aproape toate locurile de parcare dotate cu sisteme de reciclare TOMRA, Kaufland România este și ea nominalizată la categoria ,,Innovation in business”. Din 2018, Kaufland a înce­put să își echipeze parcările din magazine cu dispozitive de reciclare automată pentru trei tipuri de ambalaje: PET (cu un volum de până la trei litri), cutii de sticlă și aluminiu (cu un volum de până la un litru).

Digi a fost nominalizată pentru serviciul Digi CoRRRner prin care clienții și utilizatorii pot contribui la colectarea deșeurilor prin rețeaua de magazine Digi. Au fost amenajate spații special concepute pentru colectarea acestui tip de deșeuri în 25 la sută din unitățile Digi, urmând ca pe parcursul anului să fie extins proiectul la cele 450 de magazine regionale.

Enel și filiala sa olandeză Enel Finance International au semnat cea mai mare facilitate de credit revolving legată de durabilitate pentru o sumă de zece miliarde de euro și o scadență de cinci ani.

Gala ,,Sustainability Awards”, în care va fi anunțat câștigătorul, va avea loc pe 9 iunie, la Hotelul Intercontinental din București. La gală vor lua parte șase speakeri, printre care Laszlo Borbely (Consilier de Stat, Departamentul de Dezvol­tare Durabilă) și Corina Popescu (CEO Electrica). Între­gul eveniment va fi transmis live. Gala este programată între orele 15.00 și 19.45, iar ceremonia începe la 18.30.

Premiile au fost concepute pentru companiile care au îndeplinit mai multe criterii. Este vorba despre realizarea cu succes a obiectivelor de sustenabilitate, abordarea inovatoare și nouă a proiectului, angajamentul și perseverența de a promova și conduce proiecte durabile în companie și industrie, creșterea potențialului proiectului la nivel de companie și industrie.

Articole similare

error: Continut protejat!!