joi, 21 ianuarie 2021

Modalitati eficiente de promovare a site-ului

Daca doresti ca site-ul tau sa castige clienti, nu doar vizite, exista cateva modalitati simple de care te poti folosi pentru a avea profit. Iti prezentam cele mai eficiente modalitati de promovare a site-ului web fara un buget extins sau experienta anterioara de marketing

Fiecare stragetie prezentata este:

  • Incercata si testata
  • Gratuita sau rentabila
  • Usor de invatat si aplicat

Optimizare pentru motoarele de cautare (SEO)

Optimizarea pentru motoarele de cautare este una dintre cele mai eficiente metode prin care poti aduce noi clienti pe site-ul tau. Cand este facuta corect, strategia SEO te poate ajuta sa castigi clienti, fara sa cheltui prea multi bani. Retine ca SEO este un subiect foarte cuprinzator si ca acest articol acopera doar punctele cheie pe care trebuie sa le cunosti. Daca doresti sa te bucuri de ceea ce are de oferit aceasta strategie, trebuie sa apelezi la experti sau sa te documentezi foarte bine.

Prezenta pe Google

Imagineaza-ti o situatie in care un potential client aude despre afacerea ta si vrea sa afle mai multe. El apeleaza la Google, dar nu iti poate gasi afacerea, chiar si atunci cand cauta dupa numele de marca. Acest cosmar de marketing digital poate aparea din doua motive: nu ai un site web sau ai un site web care nu este indexat de Google.

Dupa ce ai creat un nou site web, este important sa adaugi domeniul in contul tau Google Search Console, unde poti solicita indexare, poti monitoriza performanta si remedia problemele legate de cautare.

Cercetare de cuvinte cheie

Cercetarea de cuvinte cheie te ajuta sa determini ce cuvinte sau subiecte ar trebui sa vizezi, altele decat numele de marca. O pagina nu se va clasifica niciodata pentru un singur cuvant cheie, de aceea mentionam subiecte. Majoritatea paginilor se clasifica in functie de sute sau mii de variatii de cuvinte cheie. Acest lucru este important si trebuie sa tii cont de el atunci cand faci cercetari de cuvinte cheie.

Cele mai bune cuvinte cheie bifeaza urmatoarele puncte:

  • Volumul cautarii: daca nimeni nu cauta cuvintele tale cheie, nici cel mai bun continut nu va primi vizitatori.
  • Concurenta scazuta: trebuie sa vizezi cuvinte cheie cu care sa te poti pozitiona bine in motoarele de cautare, producand continut de o calitate mai buna decat ceea ce exista deja.
  • Relevante pentru afacerea ta: nu are sens sa incerci sa te clasifici pe cuvinte cheie care nu iti vor aduce clienti.

Va trebui sa utilizezi un instrument de cuvinte cheie pentru a determina volumul de cautare si competitivitatea cuvintelor cheie potentiale. Dar, daca bugetul iti permite, poti angaja o echipa de marketing care sa se ocupe de cercetarea cuvintelor cheie si de strategia SEO.

Crearea de continut optimizat pentru cautare

Indiferent daca optimizezi paginile existente sau creezi pagini noi, exista cateva reguli fundamentale pe care trebuie sa le urmezi pentru a obtine performante cat mai bune. In ciuda faptului ca exista aproximativ 200 de factori de clasare, in general, exista doar cateva elemente cheie de care trebuie sa tii cont neaparat.

Trebuie sa oferi o experienta excelenta utilizatorului

Aspectul site-ului tau si modul in care oamenii interactioneaza cu acesta, poate avea un impact mare asupra SEO. De exemplu, daca ai un site web lent sau continutul este greu de citit, vizitatorii vor pleca si nu se vor mai intoarce, ceea ce in timp va afecta in mod dramatic clasamentul tau in cautari. Acesta este motivul pentru care site-ul tau web trebuie sa furnizeze:

  • Pagini cu incarcare rapida;
  • Proiectare si navigare intuitiva;
  • Text lizibil;
  • Imagini si videoclipuri atragatoare;
  • Versiune mobila usor de utilizat.

Continut de calitate

Atunci cand creezi continut pentru site-ul sau blogul tau, este important sa urmezi cele mai bune practici de redactare, cum ar fi:

  • Fara greseli de ortografie sau de gramatica;
  • Continut scurt si concis (fara detalii inutile);
  • Sfaturi practice;
  • Folosirea de sinonime pentru a evita redundanta;

SEO curat si tehnic

Pe masura ce iti creezi paginile, trebuie sa adaugi informatii meta care sa ajute Google si alte motoare de cautare sa afle despre ce este vorba. Cele mai importante elemente sunt titlul paginii, meta-descrierea si URL-ul. Acestea alcatuiesc fragmentul de pagina care apare in rezultatele motorului de cautare. Cu cat este mai relevant si mai convingator fragmentul (snippet) la interogarea de cautare, cu atat iti cresc sansele de a atrage potentiali clienti si de a-ti imbunatati clasamentul.

Backlink building

De obicei, avand un link al site-ului tau pe un alt site, este un indiciu ca furnizezi continut de calitate. Acesta este motivul pentru care backlink-urile sunt unul dintre factorii de top din Google. Desi majoritatea backlink-urilor sunt generate organic, cei mai buni marketeri digitali au o strategie care poate consolida profilul de backlink al site-ului.

Directoare online

Adaugarea site-ului in directoarele online este una dintre cele mai simple si mai importante activitati pe care le poti face in calitate de proprietar, mai ales daca ai o afacere locala care interactioneaza cu clientii personal. Cele mai multe directoare online includ recenzii ale clientilor. Deoarece recenziile sunt unul dintre factorii de top de pe aceste site-uri, va trebui sa soliciti in mod activ clientilor sa-si spuna parerea despre afacerea ta pentru a-ti maximiza vizibilitatea.

Recenzii

Stiai ca recenziile online influenteaza decizia a 93% dintre consumatori? Acest lucru inseamna ca, chiar daca toate celelalte canale de marketing sunt performante, recenziile slabe te vor impiedica sa convertesti cu succes vizitatorii site-ului in clienti. Va trebui sa te asiguri ca ai un numar suficient de recenzii pozitive care sa ajute potentialii clienti sa castige incredere in tine. Pentru a maximiza impactul acestora, recenziile trebuie sa fie recente si reale.

Social Media

Importanta social media in strategia ta de marketing digital va varia dramatic in functie de natura afacerii tale. Afacerile vizuale se descurca foarte bine pe platformele de social media precum Instagram si Pinterest, in timp ce produsele si serviciile business to business (b2b) tind sa functioneze mai bine pe LinkedIn.

Cercetand concurentii si industria, poti estima valoarea fiecarei platforme de socializare pentru afacerea ta. Una dintre cele mai mari greseli de marketing online este sa incerci sa fii pe fiecare platforma si sa postezi constant continut, chiar si atunci cand rezultatele nu sunt favorabile. Desi este gratuit din punct de vedere tehnic sa postezi continut, necesita timp si resurse pentru a-l genera.

Anunturi Google

Google ads ofera trei tipuri principale de anunturi: anunturi text, anunturi display si reclame video.

Desi majoritatea intreprinderilor folosesc un partener Google pentru a le ajuta sa-si gestioneze conturile de anunturi, unele fac acest lucru pe cont propriu. Daca esti la inceput, poti folosi AdWords Express sau poti invata Google Ads prin intermediul Google Skillshop.

Pe masura ce incepi sa implementezi strategiile de mai sus, retine intotdeauna urmatoarele sfaturi:

  • Trebuie sa ramai concentrat: majoritatea afacerilor care nu reusesc sa urmeze o strategie de marketing, incearca sa faca prea multe intr-un timp foarte scurt. Este esential sa ramai concentrat pe canalele care functioneaza pentru tine.
  • Respecta un program: daca nu iti aloci timp pentru activitatile de marketing (cum ar fi blogul sau newsletter-ul), nu le vei face.
  • Experimenteaza: marketingul este o disciplina in continua schimbare, este important sa testezi noi strategii astfel incat sa nu ramai in urma.
  • Invata: daca te pricepi la marketing, acest lucru iti poate oferi un avantaj fata de concurenti.
  • Cere ajutor: cele mai de succes companii lucreaza cu resurse externe pentru a le ajuta cu strategiile de marketing.
  • Urmareste performanta: marketingul este atat o forma de arta, cat si o stiinta. Fara date, nu exista nicio modalitate de a sti daca functioneaza sau nu.

Iar daca toate aceste metode de promovare consideri ca iti ocupa prea mult timp sau doresti sa lasi toata treaba in mainile unor profesionisti, poti apela cu incredere la o Agentie de publicitate online reusind in acest mod sa obtii rezultatele dorite.

loading...
error: Content is protected !!