Educație

Liceul ,,Grigore Moisil”, asistat de oameni de afaceri şi mentori pentru a creşte calitatea educaţiei

Liceul Grigore Moisil  este singurul liceu buzoian care face parte din proiectul „Edu Networks”, cel mai mare proiect colaborativ pentru educaţie susţinut de mediul de ­afa­ceri, şi în acelaşi timp, cel mai mare proiect naţional de transformare a educaţiei. El a fost lansat oficial de „Asociaţia pentru Valori în Educaţie”, alături de alte opt organizaţii din domeniu, precum şi de partenerii fondatori şi strategici, Bitdefender şi Lidl. Proiectul va fi derulat pe o perioadă de patru ani şi îşi propune să reducă abandonul şcolar, absenteismul, analfabetismul funcţional, precum şi să crească promovabilitatea la testele naţionale şi examenul de bacalaureat.

„Am aplicat în vară la acest proiect. Am prezentat o descriere a şcolii în care am transmis ceea ce ne imaginăm noi, ca directori, pentru dezvoltarea şcolii şi ne-au ales în funcţie de CV-ul şco­lii. În cadrul proiectului există cursuri pentru directori care costă 5.000 de euro, la care se adaugă cursuri pentru profesori, după care se vor face şi cu copii şi cu părinţii. Durează patru ani. Ei vor să vadă cum vine copilul de clasa a IX-a şi cum progresează până la finalul liceului”, spune directorul liceului, Adriana Voicu, care explică faptul că împreună cu un mentor alocat în acest program au reuşit să schiţeze un plan care cuprinde activităţi care privesc reducerea absenteismului şi creşterea promovanbilităţii la bacalaureat şi altele asemenea pentru creşterea calităţii educaţiei.

„Avem alocat un mentor. Este o doamnă care din zona de busines,  care ne ajută să vedem şcoala ca o afacere care să producă plus valoare şi să o dezvoltăm. Am avut cu dumneaei două întâliniri şi am găsit obiective pe care să le dezvoltăm; am lucrat  la  primul obiectiv care înseamnă să atragem cât mai mulţi copii; şi să schimbăm percepţia privind învăţământul tehnologic, astfel încât lumea să înţeleagă faptul că învăţă­mântul tehnologic nu este de dat la gunoi, ci, dimpotrivă, ajută foarte mult. Am făcut un plan de acţiune pentru dezvoltarea obiectivului pe care încercăm să-l putem în aplicare”, a povestit directorul liceului Adriana Voicu.

Prin urmare, este o mână de ajutor specializată dată  profesorilor, directorilor şi părinţilor ca  să transforme grădiniţele, şcolile şi liceele din comunităţile lor.

Ca şi în alte judeţe, şi în Buzău s-a format un cluster din care fac parte în total 10 unităţi de învăţământ, de la grădiniţă până la liceu. Acestea vor învăţa împreună cum să îmbunătăţească actul educaţional şi rezultatele şcolare. Din acest cluster „Grigore Mosil” este singurul liceu, restul fiind unităţi de învăţământ primar şi mediu.

Proiectul a apărut pe fondul unei îngrijorări în mediul de afaceri cu privire la calitatea şi pregătirea absolvenţilor. De aceea, proiectul este o iniţiativă a mediului de afaceri.

„Cel mai mare beneficiu este faptul că intrăm într-o reţea şi de oameni de ­afa­ceri şi de directori  de şcoli din toată ţara cu care ne putem ajuta, cu care putem schimba idei şi informaţii. Putem organiza conferinţe cu directorii de la şcolile generale  în care să explicăm de ce învăţământul tehnologic este important, în care explicaţiile  nu  le voi da  eu, pentru că aş părea că privesc problema subiectiv, ci oameni din mediul de afaceri, traineri, care să le vorbească şi să scoată în ­evidenţă lucrurile importante;  intrând în această reţea interesul este din partea celor care vin din mediul de busines, care te ajută, se interesează de ce ai nevoie şi te sprijină. Mi se pare extraordinar”, explică directorul Liceului Tehnologic „Grigore Moisil”.

Proiectul a început iniţial cu pregătirea directorilor, apoi treptat s-a ajuns la concluzia că trebuie extins la nivelul cadrelor didactice din şcolile prinse în proiect şi chiar cu pregătirea părinţilor şi a elevilor. În data de 29 ­ia­nuarie la Liceul „Grigore Mosil” a avut loc prima întâlnire cu profesorii, iar duminică, 16 februarie, a doua sesiune.

„În aceste întâlniri, cadrele didactice au învăţat să aibă o altfel de perspectivă asupra copilului. Te învaţă să vezi copilul altfel. Copilul modern are nevoile lui şi noi, cadrele didactice, trebuie să-l ajutăm să-şi împlinească nevoile res­pective. Nu înseamnă că dacă nevoia mea, ca profesor, este ca elevul să citească mai mult, asta este şi nevoia lui; tocmai de aceea trebuie să învăţăm să găsim soluţii. Cursul nu este obligatoriu, dar din 35 de participanţi, 27 sunt colegii mei”, a mai spus directorul Liceului „Grigore Mosil”.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker