Administrație

Liberalii au descoperit că DJ 203K nu este gata. Și că mai e mult până departe

Lucrările pe deja cunoscutul drum județean 203 K nu se vor încheia nici anul acesta, din câte se pare, deși ultimul termen avansat era 31 decembrie 2022. Noul termen propus este luna februarie a anului viitor, după cum reiese din răspunsul Ministerului Dezvoltării la interpelarea înaintată de deputatul liberal de Buzău Gabriel Avrămescu.

În documentul Ministerului se arată că drumul este în stadii diferite pe cele două tronsoane aflate în lucru. În cazul porțiunii de drum Mărăcineni-Podu Muncii, autoritățile precizează faptul că lucrările sunt finalizate în proporție de 90 la sută, urmând a mai fi executate marcajele rutiere și amenajarea acostamentelor, care vor duce la prelungirea perioadei de implementare până în februarie 2023.

„Precizăm că stadiul lucrărilor executate este în proporție de 90 la sută, însă, având în vedere faptul că finalizarea lucrărilor se va face după expertizarea (curățare și investigație video) rețelei de canalizare locală din comuna Mărăcineni, iar pe tronsonul II (km 43+000-75+000) mai sunt de executat: lucrări de semnalizare rutieră, inclusiv marcaje (30 la sută) și lucrări de amenajare acostamente (20 la sută) în zona Beceni, precum și de perioada de sistare aferentă ordinului nr. 19741/16.12.2021 de sistare a lucrărilor începând cu 17.12.2021, se preconizează prelungirea perioadei de implementare până la data de 28.02.2023”, se arată în răspunsul primit de Gabriel Avrămescu de la Ministerul Dezvoltării.

Cât privește porțiunea de drum Vadu Pașii-Robeasca, până la limita cu județul Brăila, aceasta este terminată în proporție de 75 la sută, iar aici autoritățile precizează vag faptul că „având în vedere stadiul lucrărilor și situațiile apărute în teren se preconizează prelungirea perioadei de implementare până la data de 28.02.2023”.

În expunerea de motive pentru care DJ 203K nu a fost terminat până în prezent, răspunsul Ministerului Dezvoltării cuprinde mai multe subpuncte justificatoare, precum sistarea lucrărilor pe perioada iernii sau pandemia de Covid-19, care a generat discontinuități în aprovizionare, transport și execuție. Multe dintre motive mai fac referire la probleme neprevăzute apărute în teren, precum utilitățile amplasate în zonele tranzitate de drum, conducte de alimentare cu apă îngropate la adâncimi mici, ce nu au permis săpături, dar și modificarea proiectului tehnic din cauza unor neconformități constatate la fața locului.

Pufu: Nu am fost în stare să-l terminăm nici după patru ani

Vlad Pufu

Senatorul liberal abordat, de asemenea, subiectul sensibil al stării DJ 203K, făcând referire la anumite neconcordanțe în ce privește motivele invocate de Ministerul Dezvoltării, dar și referitoare la firma care s-a ocupat de lucrări. Pufu a transmis că nu își explică de ce au apărut atâtea complicații pe un drum nu foarte solicitant din punct de vedere al terenului, care tranzitează zone de câmpie sau de deal. O altă problemă ar fi și alegerea autorităților județene de a lucra cu aceeași firmă pe ambele tronsoane, la diferență de un an, fără a lua în calcul progresele mici făcute de constructor în acest răstimp.

„După aproape patru ani, se fac cinci ani anul viitor de când a început 203K, să nu fim în stare să dăm în folosință un drum care nu traversează nici Munții Apalași, nu avem nici șapte tuneluri, nu avem nici deversări de făcut… Este un drum drept, pe care ar fi trebuit, în principiu, să-l dăm, conform contractului, într-un an jumătate, doi. Acest drum este alcătuit din două componente: pe de o parte, Robeasca-Vadu Pașii și pe de altă parte, Mărăcineni-Podu Muncii. Lucrează aceeași firmă. A preluat aceste contracte la distanță de un an. Păi, dacă tu vezi că această firmă se împotmolește în primul an și nu realizează decât în procent de, nu știu, 20-30-40 la sută contractul la care el s-a angajat, tu i-l mai dai și pe al doilea?”, a declarat senatorul Pufu, pentru Focus TV.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articole similare