Administrație

Ce implică reabilitarea pasajului Metalurgica

Marți a fost închisă circulația pe pasajul Metalurgica, pentru a se întreprinde lucrările de reabilitare necesare, dat fiind că acesta se află într-o stare avansată de degradare, fiind nevoie de investiții atât în infrastructură, cât și în suprastructură. Motivele degradării podului sunt diverse, iar expertiza tehnică a relevat o serie de neconformități datorate vechimii, neîntreținerii periodice și a condițiilor meteorologice, precum fisuri adânci la grinzi, armătură expusă puternic corodată, beton degradat prin carbonatare, borduri și parapet de protecție degradate, betoane cu aspect friabil, zone de beton exfoliate.

Valoarea totală a investiţiei este de 3.429.953,72 lei, cu TVA, din care construcţiile-montaj însumează 2.714.511,48 lei, cu TVA. Finanțarea obiectivului de investiții se face cu fonduri din bugetul local sau alte fonduri legal constituite. Proiectul tehnic de reabilitare prevede lucrări la infrastructură, precum reparații pile și cule cu mortare speciale, realizarea opritorilor seismici, perierea sfert de con și realizarea de scări și casiuri. Lucrările de suprastructură prevăd, printre altele, demolarea grindelor de parapet, armarea, cofrarea și turnarea betonului din placa de suprabetonare, dar și aplicarea vopselurilor anticorozive.

Prin reabilitarea pasajului se asigură o mai bună desfășurare și în condiții de siguranță și confort a traficului rutier în zonă,  reducerea timpului de deplasare, reducerea riscului de producere de accidente. Lucrările ce se vor executa pentru reconsolidare necesită închiderea temporară a liniei de cale ferată, în conformitate cu programul de lucru agreat de către CFR.

Pentru următoarele șase luni, podul va fi închis circulației, iar traficul va fi preluat de podul de la Drăgaică. Lucrările se anunță destul de dificile, dat fiind că sub pasajul peste calea ferată trece linia electrică de înaltă tensiune. De altfel, lucrările necesare de consolidare au fost întârziate și de obținerea numeroaselor avize din partea CFR. Podul are o lungime de 54 de metri, carosabilul are 7,8 metri lățime, iar cele două trotuare câte 1,5 metri fiecare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articole similare