Administrație

Începe programul Rabla Local la Buzău. Câte mașini se încadrează în prima etapă

Primăria Buzău anunță că începe programul Rabla Local, de casare a autovehiculelor uzate cu o vechime mai mare sau egală cu 15 ani, care se încadrează în norma de poluare EURO 3 și/sau inferioară, după ce Ministerul Mediului a decis să facă o prealocare de fonduri orașelor reședință de județ din toată țara.

La Buzău, o mie de mașini sunt cuprinse în această primă etapă, pentru care proprietarii vor primi 3.000 lei/autovehicul. Din această sumă, 2.400 lei vin de la Agenția Fondului pentru Mediu (AFM), iar 600 lei sunt suportați din bugetul local. Dacă toate locurile alocate acestei sesiuni de înscriere vor fi ocupate, atunci municipalitatea se așteaptă să dea în total suma de 600.000 lei.

Primarul Constantin Toma îi încurajează pe buzoieni să renunțe la mașinile vechi și să se înscrie în această etapă, adăugând că, pe lângă faptul că vor primi și un stimulent financiar, se vor elibera și foarte multe locuri de parcare, extrem de necesare unui oraș sufocat de autovehicule. Înscrierea va  presupune două etape: prima se va face online, pe platforma AFM, iar cea de-a doua este pe bază de dosar, la Primărie. „Este vorba de acel program Rabla Local, prin care noi aprobăm astăzi (10 aprilie, n.red.) 1.000 de mașini, pentru care oamenii pot lua 3.000 lei. 80 la sută din acești bani vin de la Guvern, 20 la sută de la noi. Va fi o mică problemă, vorbesc de înscrierea oamenilor, care trebuie făcută pe platforma Agenției Fondului de Mediu. Avem prealocate o mie de mașini, ceea ce este bine pentru că vor însemna, dacă se va aplica pentru tot programul, o mie de locuri de parcare în plus pentru Buzău, ceea ce nu este puțin lucru”, a spus Constantin Toma în cadrul ședinței extraordinare a Consiliului Local de luni.

Primarul a mai precizat că, potrivit celor mai recente informații furnizate de Direcția Economică, 20.000 de mașini din Buzău figurează ca fiind mai vechi de 15 ani și, deci, ar fi eligibile pentru programul Rabla Local. Dacă buzoienii se vor înghesui să ocupe primele o mie de locuri, primarul Toma spune că vor mai urma și alte etape, în încercarea de a îmbunătăți calitatea mediului. „Din 60.000 mașini înregistrate în decembrie la Direcția Economică, cu numere de Buzău, avem 20.000 de mașini care ar îndeplini condițiile, respectiv, sunt mai vechi de 15 ani. Este o prealocare, Ministerul Mediului a făcut pentru fiecare reședință de județ o prealocare, în funcție de dimensiunea acelui oraș. Prima tranșă este de o mie, dar vor urma și alte tranșe. Să funcționeze bucata asta și vom vedea”, a mai spus primarul Buzăului. Conform Ghidului de finanțare, este considerat eligibil un autovehicul care îndeplinește cumulativ mai multe condiții, precum înregistrarea în evidențele fiscale ale UAT solicitant la data participării în program, o vechime mai mare sau egală cu 15 ani, calculată de la anul fabricației, norma de poluare Euro 3 și/sau inferioară și existența componentelor esențiale (motor, transmisie, tren de rulare, caroserie, șasiu, precum și echipamente electronice de gestionare a funcțiilor autovehiculului și dispozitive catalizator, dacă acestea au fost prevăzute din fabricație).

Și proprietarilor de mașini li se aplică anumite reguli, iar pentru a primi stimulentul pentru casare, aceștia trebuie să aibă domiciliul/reședința în România, pe raza teritorială a UAT-ului solicitant de finanțare, să dețină în proprietate un autovehicul uzat înmatriculat pe numele său de cel puțin cinci ani și să se afle în evidențele fiscale ale UAT.

De asemenea, proprietarii trebuie să nu fie înregistrați cu obligații restante de plată a taxelor, impozitelor, amenzilor și contribuțiilor către bugetul de stat și bugetul local, conform prevederilor legale în vigoare și să nu fi obținut sau să nu fie pe cale să obțină finanțare prin proiecte ori programe finanțate din alte fonduri publice, fonduri comunitare, inclusiv prin Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto național 2020-2024 sau prin Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante și eficiente din punct de vedere energetic, 2020-2024, pentru același autovehicul uzat cu care participă în Program, precum și să nu fie condamnat pentru infracțiuni împotriva mediului, prin hotărâre judecătorească definitivă.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker