Economic

În câte clase se împart clădirile de închirieri birouri în Bucureşti? Ce variantă este mai bună pentru afacerea ta?

Anunţurile comerciale cu clădiri de închirieri birouri în Bucureşti sunt din ce în ce mai des întâlnite în mediul online printre alte anunţuri imobiliare cu clădiri de birouri de vânzare. Cum ştiu clienţii că au făcut alegerea potrivită pentru extinderea business-ului lor? În primul rând ţin cont de standardul de clasificare şi de evaluare a birourilor propus de BOMA, de Building Owners and Managers Association, singurul existent de fapt după care se ghidează şi românii.

Clasa A, B sau C? Ce variantă de închirieri birouri în Bucureşti se potriveşte business-ului tău?

Conform BOMA, există trei mari clase de clădiri de birouri de închiriat, caracterizate fiecare prin caracteristici specifice:

  • Clasa A

În cazul birourilor încadrate în clasa A se poate vorbi despre:

  • amplasarea centrală sau în zone de afaceri cu vizibilitate foarte bună a clădirilor;
  • o bună accesibilitate a autoturismelor;
  • o suprafaţă totală de minim 10000 de mp şi o suprafaţă închiriabilă pe nivel de minim 1000 mp;
  • locuri de parcare suficiente, minim 70-150 mp inchiriabili pentru fiecare maşină;
  • finisajele moderne, de clasă, foarte durabile ale clădirii de birouri;
  • lifturi moderne care au o perioadă de aşteptare mai mică de 30 de secunde;
  • compartimentare flexibilă;
  • conexiune foarte bună deja existentă de date, telefon, internet;
  • un sistem de administrare automată a clădirii care controlează şi comanda încălzirea, ventilaţia, aerul condiţionat, iluminarea şi securitatea;
  • înălţime minimă de 2.7 metri până la tavanul fals;
  • servicii de pază, protecţie, întreţinere, curăţenie;
  • restaurant sau cantină în cadrul clădirii de birouri.
  • Clasa B

În cazul clădirilor din clasa B, se poate vorbi despre:

  • îndeplinirea a cel mult 8 criterii enumerate l clădirile din clasa A. Fără aceste criterii, birourile nu se pot încadra în această clasă.
  • Clasa C

Clădirile din clasa C îndeplinesc cel mult două criterii din cele descrise în clasa A. Acestea sunt de regula mai ieftine de închiriat şi se afla într-o zonă mai puţin centrală a oraşului.

Recomandarea profesioniştilor, atunci când se alege un spaţiu este să nu se exagereze. Clădirile noi, în spaţii ultra-moderne, în mijlocul oraşului vor costa cu siguranţă mai mult lunar de închiriat şi de întreţinut decât clădirile mai vechi şi situate într-un spaţiu mai puţin “central”.

De ce să închiriezi un spaţiu de birouri în loc să cumperi?

Avantajele închirierii unui spaţiu de birouri includ:

  • Mai multe oferte şi mai diverse, comparativ cu ofertele de vânzare a spaţiilor business;
  • Pe termen scurt, costurile sunt mai mici comparativ cu achiziţionarea unui spaţiu de birouri;
  • Reprezentanţii afacerilor pot pleca oricând simt nevoia şi pot să îşi mute sediul afacerii în altă parte;
  • Închirierea reprezintă o bună investiţie pentru alte spaţii comerciale;
  • Spaţiile de birouri încadrate în clasa A sunt bune şi cu dotări foarte moderne.

 

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker