Economic

Grindeanu despre lotul 3 al Autostrăzii Moldovei: „Efectiv e bătaie de joc!”

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a criticat dur Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) pentru termenele prea mari care se dau la soluționarea contestațiilor și deciziile contradictorii care „se bat cap în cap”, ducând la întârzierea semnării contractelor pentru lucrările de infrastructură.

Miercuri, la semnarea contractului pentru lotul 3 al Autostrăzii A 13 Sibiu-Făgăraș, ministrul Sorin Grindeanu s-a arătat extrem de nemulțumit de situația lotului 3 de pe Autostrada Moldovei (A7) și consideră că s-ar fi pierdut un an „pe mâna” CNSC, și nu a CNAIR.

Eu nu vreau să cert instanțe, departe de mine, dar observ următoarele lucruri: anul trecut, termenele au fost extrem de strânse, ceea ce a fost foarte bine și pentru noi și am putut închide multe contracte având și termene scurte în instanță. Începând cu această primăvară, am primit termene foarte lungi. Vă dau un exemplu, pe Lotul 3 Ploiești-Buzău unde este o asociere între Nurol și Makyol. Deși noi, anul trecut undeva în vremea asta am dat această asociere câștigătoare, s-au făcut tot felul de chestiuni urmând ca ultima decizie a CNSC-ului, după ce anul trecut o desființa ca soluție câștigătoare a Nurol și Makyol să fie că trebuie să revenim la soluția de anul trecut. O spun cu toată responsabilitatea: există niște domni la CNSC care parcă sunt dincolo de orice. Eu nu am văzut nici măcar ca unul să fie magistrat, dar au pretenții de acest statut. Nu vreau să fie interpretată ca o presiune că nu este așa, dar nici acest an pierdut pentru Lotul 3 de pe Ploiești-Buzău să fie în responsabilitatea mea sau a CNAIR. Cine răspunde pentru anul ăsta pierdut pentru lotul 3, pentru toate deciziile care se bat cap în cap? Nu vreau să fim bătaie de joc, efectiv pe acest lot este bătaie de joc. Să se uite mai cu atenție domnii de acolo”, a declarat Grindeanu în conferința de la Ministerul Transporturilor.

Contractul pentru lotul 3 Pietroasele-Buzău (14 kilometri) nu poate fi semnat cu Tekfen după ce, în iunie, Nurol a depus contestație la CNSC și a câștigat. Lotul 3 al Autostrăzii Moldovei Ploiești-Pașcani (319 kilometri) este ultimul fără contract de execuție semnat. Autostrada A7 este finanțată prin PNRR, iar pentru cele 13 loturi termenele de execuție sunt cuprinse între 20 și 30 de luni.

Toate celelalte 12 loturi din Autostrada Moldovei (A7), finanțată prin PNRR, au constructori. Pe loturile 1 și 2 din Autostrada Ploiești – Buzău lucrează asocierile Pizzarotti – Retter, respectiv Coni – Trace, iar cele 10 loturi de la Buzău la Pașcani au fost adjudecate de constructorul român UMB.

Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), instituție-cheie pentru investițiile în infrastructura de transport, are, de o lună, un nou șef, Alina-Oana Oprișan, consilier în cadrul instituției din 2011 și membru în Colegiul CNSC din 2022, potrivit informării oficiale a CNSC. Alina-Oana Oprișan, licențiată în Drept, a lucrat și în Ministerul Transporturilor, având funcția de consilier juridic. Alina Oprișan o înlocuiește pe Florentina Drăgan, care ocupa această funcție din februarie 2019.

Un comentariu

  1. Opriasan pazeste iepurii sau are interese?
    Nu stiu de ce prin lege nu desfințati actualul CNSC si structura sa de elefanți?
    Creați o alta organizatie in loc și la revedere Oprisan cu structura ta amorfă!
    Era autostrada Ploiesti -Buzau aproape gata in 2024.
    Asa moartea autostrazilor, CNSC , face ravagii in Ro!

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker