Actualitate

FOTO | Pro Infrastructura cere trei benzi pe ,,drumul morții”

Opt dintre cele 24 de decese în accidente rutiere de la sfârșitul săptămânii trecute, 24-25 iulie, au fost înregistrate în urma unor ciocniri frontale pe DN2. Din acest motiv, oficialii Asociației Pro Infrastructura readuc în discuție o soluție ,,simplă și ieftină de a separa sensurile și a evita astfel de carnagii: 2+1 alternativ”.

,,A fost implementată parțial pe cei 10 kilometri dintre Sinești și Movilița, cu rezultate excelente: zero decese în mai bine de doi ani.

De ce nu este generalizată această soluție pe DN2?! Un posibil răspuns: scade viteza bizonilor (și a celor cu girofar), deși viteza medie în ansamblu crește!”, se arată într-o postare pe Facebook a celor de la Pro Infrastructura.

,,Opt din cele 24 de victime din acest week-end au fost înregistrate în ciocnirea frontală de pe DN2. Așa cum Asociația Pro Infrastructura a atras atenția în repetate rânduri, pe DN2 și pe alte drumuri de 13 metri lățime, există o soluție simplă și ieftină de a separa sensurile și a evita astfel de carnagii: 2+1 alternativ. Ba mai mult, ea a fost implementată parțial pe cei 10 kilometri dintre Sinești și Movilița, cu rezultate excelente: zero decese în mai bine de doi ani.

De ce nu este genera­lizată această soluție pe DN2?! Un posibil răspuns: scade viteza bizonilor (și a celor cu girofar), deși viteza medie în ansamblu crește!

Solicităm CNAIR să spună cu nume și prenume cine a pus presiune pentru oprirea generalizării sistemului pe DN2 și DN28. Cerem doamnei director Mariana Ioniță să ne spună care este prioritatea CNAIR: viteza celor puternici sau siguranța celor mulți? Intrarea voluntară sau involuntară pe contrasens este o cauză principală a accidentelor grave din afara localităților. Cerem imperativ, pentru a suta oară, aplicarea sistemului 2+1 alternativ cu separarea sensurilor folosind parapet ușor (cablu elastic) pe toate drumurile de 13 m lățime. În plus, solicităm o analiză serioasă a rețelei DN în ­ve­derea identificării zonelor unde se pot separa sensurile fără costuri majore, cu segmente pentru depășire fără a intra pe contrasens. Dacă vrem ca România să nu mai fie ultima din Europa la ­si­guranță rutieră, trebuie să ajustăm infrastructura ­EXIS­TENTĂ. Autostrăzile nu vor putea înlocui toate drumurile naționale.

Nu în ultimul rând, avem un mesaj pentru pasagerii microbuzelor. Poate că ați observat că aproape fiecare accident de microbuz devine un carnagiu. Folosiți centura de siguranță și cereți și celorlalți călători să-și pună centura!”, au scris pe Facebook reprezentanții Asociației Pro Infrastructura.

Soluția propusă presupune desenarea a trei benzi pe toată lățimea șoselei. Dintre acestea, câte două vor fi folosite alternativ pentru circulația pe același sens. La distanțe regulate (2 sau 3 kilometri), rămâne câte o singură bandă în aceeași direcție. Specialiștii consideră că România trebuie să ajusteze infrastructura rutieră existentă.

Articole similare