Administrație

FOTO | Lucrări de urgență pe drumurile județene

Consiliul Județean Buzău va începe lucrările pe alte drumuri din județ, însă vizat este și un pod peste râul Slănic, care se poate prăbuși în orice moment, după cum se arată în proiectele de hotărâri ale instituției. Primul proiect se referă la continuarea lucrărilor pe drumul județean 203L, Cozieni-Bozioru-Brăești, unde autoritățile județene au fost nevoite să închirieze o suprafață de teren pentru a putea merge mai departe cu reabilitarea.

Eroare de calcul transformată în contract de închiriere

În cazul DJ 203L, în urma unei erori de calcul, s-a constatat că amplasamentul predat executantului nu corespunde din punct de vedere al dimensiunii, fiind necesară și o suprafață de teren pentru realizarea unei căi de acces provizorie la zona de lucru. Calea de acces, însă, aparțin unei proprietăți private, iar Consiliul Județean a încercat abordarea amiabilă în discuția cu proprietarii terenului vizat, fără a aplica direct Legea nr. 255/2010, privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică, prin care ar fi putut lua direct terenul, în vederea realizării lucrărilor de interes național, județean și local. Astfel, autoritățile județene au propus închirierea suprafeței totale de teren, respectiv, 370 metri pătrați, dintre care 58 mp teren fără construcții, iar 312 mp teren curți construcții, aflată în satul Cocârceni.

Cele două părți s-au înțeles la plata unei chirii anuale de 5.800 lei, iar termenul de închiriere este de doi ani de la

Podul peste râul Slanic

data semnării contractului. La încetarea contractului de închiriere (locațiune), Consiliul Județean trebuie să predea bunul în starea inițială (refacere vegetație, reparații împrejmuire etc.). De menționat ar fi și faptul că proprietarii terenului în cauză nu au fost de acord să renunțe la suprafață, însă teama de Legea exproprierii i-a făcut să cedeze în fața variantei închirierii, „solicitând expres neaplicarea legii exproprierii pentru cauză de utilitate publică”, după cum se menționează în documentul Consiliului Județean.

„Proiectul de hotărâre a fost inițiat ca urmare a asigurării derulării proiectare + execuție lucrări aferente obiectivului «Reabilitare drum județean DJ 203L între km. 29+400-50+000 Cozieni – Bozioru – Brăești, județul Buzău», lucrări ce se realizează în baza contractului nr. 46/2019. Amplasamentul predat executantului nu corespunde integral din punct de vedere al dimensiunii, fiind necesară o suprafață de teren pentru realizarea unei căi de acces provizorie la zona de lucru (…) Legal, ar fi existat posibilitatea aplicării prevederilor Legii nr. 255/2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică necesară realizării unor obiective de interes național, județean și local, dar am apreciat să consultăm pe proprietari, propunându-le o închiriere a terenului, astfel încât să se evite situația litigioasă. Oferta de preț de închiriere a fost făcută prin aplicarea – similitudine a tarifelor de închiriere aprobate de Consiliul Județean Buzău prin hotărâre pentru terenurile cu sau fără construcții, proprietate publică/privată a județului. Deși nu au agreat oferta financiară, proprietarii au optat pentru varianta închirierii terenului, solicitând expres neaplicarea legii exproprierii pentru cauză de utilitate publică”, se arată în referatul proiectului de hotărâre.

DJ 202E și podul peste pârâul Slănic de la Vintilă Vodă, următoarele pe listă

De modernizare va beneficia și DJ 202E, care face legătura între județele Buzău și Vrancea, și care se desprinde din drumul ce leagă municipiul Râmnicu Sărat de localitatea Puiești. Autoritățile din județul vecin au reabilitat deja tronsonul de drum care le revine, printr-o finanțare obținută în cadrul Programului Operațional Regional 2014-2020.

La Buzău, deocamdată s-au aprobat indicatorii tehnico-economici, din care reiese că valoarea totală a investiției, cu TVA, este de 14.113.826,29 lei, finanțare din bugetul propriu al Consiliului Județean, iar durata de execuție este de un an. Aproape patru kilometri (3.840 m) de drum vor fi reabilitați și modernizați în urma lucrărilor propuse, iar „proiectul are în vedere modernizarea drumului prin prevederea unei îmbrăcăminți rutiere moderne și a unui sistem de colectare și evacuare a apelor din zona drumului, astfel încât să se obțină îmbunătățirea circulației rutiere din punct de vedere al confortului utilizatorului și siguranța circulației rutiere și pietonale”.

Tot la faza de aprobare a indicatorilor tehnico-economici este și podul peste pârâul Slănic de la Vintilă Vodă, construcție care se află într-o stare avansată de degradare. Valoarea totală a acestei investiții se ridică la 6.376.053,62 lei cu TVA, bani proveniți din bugetul local. Durata de execuție este mai scurtă în acest caz, respectiv opt luni, dar acest lucru reiese și din faptul că structura se poate prăbuși în orice moment, după cum motivează autoritățile județene, motiv pentru care, aceasta este încadrată la „urgențe”, fiind recomandată începerea cât mai rapidă a lucrărilor.

DJ 202E

„Consiliului Județean Buzău implementează proiectul «Reparație capitală pod peste pârâul Slănic pe DJ203K, km. 80+000, localitatea Vintilă Vodă, județul Buzău», având ca scop realizarea lucrărilor de reparație capitală a podului aflat în stare tehnică rea (…) reparația capitală a podului asigură eliminarea posibilității căderii suprastructurii de pe cuzineții înclinați peste limita admisă și desfășurarea traficului auto și pietonal în condiții optime de siguranță și confort”, se arată într-un document al instituției buzoiene.

Podul peste pârâul Slănic a fost construit în anul 1975 și nu a beneficiat de lucrări serioase, în afara unora minimale, de întreținere. Structura de rezistență este alcătuită din grinzi prefabricate tronsonate precomprimate, cu placă monolită din beton armat. În urma verificărilor, s-a constatat prezența de zone cu beton degradat, urme de infiltrații, carbonatări, pete de culoare închisă, impurități cauzate de degradarea sau lipsa hidroizolației. La nivelul plăcii monolite din beton armat au fost găsite urme de infiltrații, carbonatări, eflorescențe, pete negre, cauzate de degradarea sau lipsa hidroizolației, precum și probleme la rosturile de turnare.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker