Actualitate

FOTO | Locuitorii de pe Valea Slănicului, sătui până peste cap de praful de pe DJ203K

De mai bine de un an și jumătate, locuitorii Văii Slănicului trăiesc zilnic un calvar din cauza lucrărilor de modernizare a drumului județean 203K. Ceea ce a fost o bucurie la început, a devenit un coșmar pentru cei care parcurg zilnic cu mașina acest traseu, dar mai ales pentru cei care au locuințe de-a lungul drumului. Pornind de la Podu Muncii și până la Mărăcineni, toți riveranii sunt obligați să îndure disconfortul creat de decopertarea asfaltului, săpături și refacerea terasamentului, dar mai ales praful pe care oamenii îl inhalează. Aceasta nu este o problemă nouă, însă pare fără soluție. Deși s-a atras atenția de nenumărate ori reprezentanților firmei care execută lucrarea că piatra este insuficient tasată și că trebuie udat mult mai des mai ales în perioadele cu temparaturi ridicate, cum este aceasta, asta nu se întâmplă cum ar trebui. În plus, și felul în care unii șoferi înțeleg să respecte restricțiile de viteză impuse pe acest tronson ar trebui să reprezinte o temă de casă pentru cei care trebuie să vegheze la respectarea regulilor în trafic.

Oamenii au reînceput să-și exprime nemulțumirea pe rețelele de socializare și să ceară intervenția autorităților responsabile, respectiv Consiliul Județean Buzău, care este ­be­ne­ficiarul lucrării executată cu fonduri europene.

,,Domnilor alesi… domnule presedinte al C.J. BUZAU PETRE EMANOIL NEAGU, domnule Ion Marcel Ciolacu, cum ne puteti ajuta să rezolvam aceasta situatie care deja a devenit o <NORMALITATE>, pentru locuitorii din comuna Săpoca sat Mătești, ce trebuie să facem? Aici nu se mai poate trăi, pentru că praful, care de fapt este ciment cu bentonită, îl respirăm și în interiorul casei. Mașinile care ar trebui să ude stau liniștite în parcare, în zona pod Mangă, iar atunci când trec, o fac în mare viteză și maxim o dată pe zi, iar în week-end nu trec deloc. Felul în care veți reacționa la aceste probleme ale comunității noastre, va avea foarte mult de cântărit la următoarele alegeri, care nu sunt prea departe .

Vă mulțumesc anticipat ! #CJBUZAU #prafulneomoara #nouanepasa”, este  doar unul dintre mesajele de pe Facebook ale localnicilor.

Lucrările pe DJ 203K, pe Valea Slănicului, au fost începute, simultan, în mai multe puncte, atât în Mărăcineni cât și dinspre Podul Muncii. În acest moment, lucrările de asfaltare se desfășoară pe raza comunei Săpoca, dinspre Spitalul de Neuropsihiatrie spre Mătești.

Astfel de probleme au fost atât în comuna Mărăcineni, cât timp s-a refăcut terasamentul drumului județean, iar și pe raza comunelor Beceni și Cernătești.

Anul trecut, mai mulți locuitori ai comunei Beceni au fost la un pas să blocheze drumul în semn de protest față de disconfortul creat de lucrările de pe DJ 203K, mai ales de praful pe care au fost obligați să în inhaleze.

După tronsonul dintre Mărăcineni și Podu Muncii și cel dintre Vadu Pașii și Robeasca, ultima bucată din cel mai lung drum județean este reabilitată tot de SC Oyl Company Holding SRL din Slobozia.

Pe o lungime de aproximativ 37 de kilometri, tronsonul Robeasca – Săgeata – Vadu Pașii din DJ 203K va fi refăcut complet, tot cu fonduri europene, contractul fiind semnat cu câștigătorul licitației în luna februarie 2019. Valoarea lucrării se ridică la peste 66 de milioane de lei, iar perioada pe care constructorul o are la dispoziție pentru finalizarea acesteia este de 62 de luni, din momentul începerii lucrărilor.

2 Comentarii

  1. Nevoia de reabilitare totala a DJ 203K este una veche pentru autoritatile locale; un proiect controversat, inceput de mult timp cu proiectari, studii de fezabilitate, licitatii, contestatii, anulari, ce mai, tot tacamul, cu bani cheltuiti peste masura dar mai ales termene extrem de lungi.
    Acum un an si jumatate a inceput santierul. Toti asteptau ”asfaltul”, pentru ca oamenii au fost invatati cu lucrari de mantuiala, iar la drumuri nu conta decat asfaltarea si asa s-a lucrat de ani de zile, pe carpeala, pe ici colo in functie de interese economice, electorale sau politice.
    Cand constructorul s-a apucat de lucru, a trebuit sa respecte proiectul, facut de nu stiu ce firma (asta este o alta poveste), care ce sa vezi, in anexele de lucrari, la capitolul protejarea mediului ce sume apar? Daca cineva este interesat o poate face consultand proiectul care a fost in dezbatere publica etc, etc, etc, fara ca cineva sa sesizeze aspectul, respectiv sume pentru mediu zero.
    Proiectul este destul de scump, cca 500.000 euro pe kilometru, incluzand platforma drumului, zonele de siguranta, poduri si podete, rigole s a m d.
    Daca vorbesti cu dirigintele de santier acesta spune ca va fi un drum cum niciodata nu a avut Buzaul iar constructorul are capacitatea tehnica si economica necesara derularii contractului.
    Alesii nostri stiu toata povestea. Pe de o parte, au dreptate spunand ca daca vrem drum fara praf nu se poate si asa este, insa sunt multe alte masuri care puteau si pot fi luate astfel incat viata comunitatilor sa fie protejata.
    Personal m-am ales cu o rinita alergica cronica, ochii sunt permanent inflamati, am schimbat doua cauciucuri ale autoturismului, taiate de piatra, un parbriz fisurat si ca mine sunt multi.
    Sigur va mai trece apa pe Slanic mult timp pana se va termina drumul acesta, care va continua cu sectorul Vintila Voda – Lopatari – Plaiul Nucului – si poate pana la Gura Teghii.
    Dupa ce se va termina drumul vor urma alte santiere, pentru canalizare si introducerea gazelor naturale. Ce va urma, va inchipuiti! Caci de, traim in Romania, tara tuturor surprizelor posibile.
    Eu sunt optimist ca in 2021 vom avea asfalt, iar drum vom mai vedea.

  2. Parca termenul de execuție era de 24 de luni! Acu sunt 62 de luni? În ce ritm se lucrează cred ca nu va fi gata nici atunci, asta e România.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker