ActualitateEducație

FOTO | Elevii de la Pedagogic, premii la un prestigios concurs de istorie

Facultatea de Istorie, Universitatea din București, sărbătorește anul acesta  140 ani de la nașterea ,,magistrului” Vasile Pârvan, profesor al prestigioasei universități (1882-1927), arheolog și epigrafist, cel care marchează începutul de drum în studiul antichității și al arheologiei științifice românești printr-un concurs care s-a adresat copiilor din România, dar și din Republica Moldova. La această competiție s-au remarcat elevii Colegiului  Național Pedagogic ”Spiru Haret”, care s-au întors acasă cu brațul plin de premii.

„Suntem onorați de aceste rezultate: clasa a VII a – Premiul al II lea – Ioana Chiorpec, premiul al III lea – Bianca Bârlă, mențiuni – Ana Dumitru, Maria Vrânceanu și Matei Jipa, clasa a VIII a – Premiul I – Larisa Niță, clasa a XI a – Premiul I – Roxana Danciu, cu punctajul maxim (100), Premiul al II lea – Răzvan Cristea, Premiul al III lea- Antonia Jipa și mențiune – Andrei Dragu, clasa a XII a – Premiul I – Iuliana Andreiana-Marin și Laura Iordache, ambele cu cel mai mare punctaj – 98 de puncte; Ștefania Constantin – Premiul al III-lea și o participare din partea Oanei Lazăr”, scrie pe Facebook profesoara buzoiană Corina Barbu, care s-a aflat alături de elevii participanți la competiție.

Cadrul didactic buzoian mulțumește tuturor celor implicați în acest proiect, atât cu sufletul, cât și cu fapta, adică  atât Universității, cât și elevilor care au tratat cu seriozitate această provocare și părinților care i-au susținut. „Mulțumim Colegiul Național Pedagogic ”Spiru Haret” și Facultatea de Istorie, Universitatea din București, părinților și tuturor celor care ne-au susținut în acest demers”, transmite profesoara Corina Barbu.

Referitor la profesorul căruia îi este dedicat această competiție internațională, Vasile Pârvan, pe pagina Universității este reamintită întreaga sa activitate. Aici se arată că Vasile Pârvan  a fost membru corespondent (din 1910), apoi titular al secției istorice al Academiei Române, Vicepreședinte (1921-1922) și Secretar General al Academiei Române (1923-1927), director al Muzeului Național de Antichități (1910-1927). Vasile Pârvan a realizat în deceniul de după Primul Război Mondial o operă cât o întreagă viață. Un mare învățat, adorat și urmat îndeaproape de discipoli, un mare caracter și deschizător de drumuri, providențial pentru soarta instituțiilor culturale românești imediat după Marea Unire din 1918, Vasile Pârvan ocupă un loc privilegiat în galeria iluștrilor profesori ai Universității din București.

 

„Aflată într-o linie de filiație academică și pedagogică directă, de care suntem foarte mândri, Facultatea de Istorie a Universității din București pune sub semnul ilustrului înaintaș Concursul Național de Istorie din acest an. Așa cum a dovedit concursul din anul 2021, pentru mulți dintre elevii români interesați de întâmplările trecutului și de semnificația lor pentru prezent, un concurs de istorie este o bună oportunitate de valorificare a cunoștințelor, dar și de a dezbate teme interesante și relevante. Contextele competitive sunt cea mai bună ocazie de validare a competenţelor dobândite în școală și prin lecturi extracurriculare. Concursul nostru se dorește a fi o modalitate de a-i încuraja pe elevi să își utilizeze cunoștințele de istorie într-un mod creativ și coerent. Istoria nu este doar o poveste a trecutului nostru, ci o sursă de învățături și o modalitate de a detecta modele care ne ajută să construim o societate sănătoasă din punct de vedere economic, cultural și chiar sanitar. Provocările prezentului și viitorului, conflictele și crizele pot fi evitate sau gestionate coerent dacă factorii decizionali implicați și cetățenii își cunosc și înțeleg istoria. Orele de istorie din școală dezvoltă o serie de abilități utile în viața de zi cu zi, cum ar fi: analiza evenimentelor, dezvoltarea spiritului critic, capacitatea de identifica riscurile și de a găsi soluții rezonabile. Astfel de abilități sunt absolut necesare unei societăți care caută bunăstarea și progresul și se pot dezvolta prin intermediul activităților de la clasă, dar și prin provocările aduse de concursurile școlare. Facultatea de Istorie a Universității din București are rolul de a forma viitori profesori și cercetători, dar și de a contribui la formarea de cetățeni implicați activ în dezvoltarea comunităților lor. De aceea, acest concurs este gândit ca o modalitate de a-i stimula pe tinerii preocupați de trecutul istoric, pentru că prin descoperirea acestui trecut vor putea construi solid și responsabil viitorul”, transmit profesorii inițiatori ai competiției de la Universitate.

 

Astfel, competiția la care au participat și elevii prestigiosului liceu buzoian care formează cadre didactice, aurmărit „educarea capacității de comunicare și dialog; – dezvoltarea gândirii critice; – dezvoltarea spiritului de competiție; – menţinerea interesului pentru disciplina Istorie; – valorificarea abilităţilor elevilor pasionaţi de istorie”.

Potrivit calendarului concursului, pe 19 mai  se va face afișarea rezultatelor finale, după contestații, iar până pe 1 iunie  se va face și expedierea diplomelor în format electronic.

Articole similare