Educație

FOTO / Cum promovează eminescienii drepturile persoanelor cu dizabilități

Elevi ai Colegiului Na­țional „Mihai Eminescu”, coordonați de profesorul Danie­la Albu, au desfășurat acti­vități în  cadrul proiectului european „Vocea noastră contează”. Proiectul este implementat de Asociația Asistență și Programe pentru Dezvoltare Durabilă – Agenda 21, în parteneriat cu Asociația Națională a Bibliotecarilor și Bibliotecilor Publice din România, Asociația Startlight Petra și Norsensus Media Forum Norvegia, cu sprijinul financiar Active Citizens Fund România, program finanțat de Islanda, Liech­tenstein și Norvegia prin Granturile SEE 2014-2021.

Scopul proiectului este de a schimba mentalitatea și atitudinea cetățenilor din București, Buzău și Râmnicu Sărat prin activități de informare și advocacy, care să promoveze drepturile omului și, în special, ale copilului, activități concepute pentru a lupta împotriva stereotipurilor, prejudecăților, precum și împotriva practicilor de excludere și marginalizare care afectează copiii și tinerii cu deficiențe de auz și de vedere, și familiile aces­tora.

În acest proiect,  care cuprinde mai multe etape de implementare, sunt implicate 14 școli, iar perioada de finalizare este de un an. În acest moment se lucrează cu mai mulți elevi voluntari. „Acum vom avea întâlniri cu elevii voluntari în număr mare, în jur de 60, și cu elevii cu dizabilități de auz din Buzău. Săptămâna viitoare vom face o întâl­nire cu voluntarii și cu o persoană adultă cu dizabi­lități pentru a-i face să înțeleagă nevoile acestora. Apoi avem activități comune cu elevii din școală cu dizabilități de auz”, spune profesorul coordonator Daniela Albu.

Echipa de proiect este formată din profesorii Daniela Mihaela Albu (coordonator), Cristiana Stoi­ca, Gabriela Năstase și Nicolae Stîlpeanu, profesorul psihopedagog ­Ma­rilena Bouroș, bibliotecarul Daniela Gîrbea, precum și din elevii Miruna Alexandra Albu (clasa a IX-a F), Anca Ioana Moise (clasa a IX-a H) și Maria Angheluță (clasa a IX-a D). Cele trei eleve au participat deja la un stagiu de pregătire, cursuri de formare cu organizatorii din România și cu finanțatorul din Norvegia.

Cursul de formare a fost împărțit pe trei module care au constat în prezen­tarea particularităților grupurilor-țintă și a documentelor strategice care fundamentează drepturile omului, ale copiilor, ale persoanelor vulnerabile. Teoria se va îmbina cu acti­vități interactive cu accent pe comunicare și pe implicarea tinerilor vulnerabili în comunitate, dar și pe experiența implicării ­vo­luntarilor din Norvegia în acțiuni care să protejeze drepturile omului, cu prioritate a persoanelor vulnerabilie. Ulterior, cele trei eleve vor fi furnizori de formare în școală, organizând un curs într-o unitate de învățământ specială, alături de colegii lor.

Voluntarii, împreună cu o persoană de succes, dar cu dizabilitate, vor merge în zece școli din București și din județul Buzău pentru a oferi informații despre persoanele cu deficiențe de vedere și auz și importanța integrării lor în societate. Activitatea include, spre exemplu,  utilizarea tehnicii de istorisire a poveștilor digitale de către persoanele cu deficiențe de auz și de vedere. Beneficiarii vor fi încurajați să își creeze propriile povești, folosind videoclipuri, texte, foto­grafii și alte instrumente. Un număr de 50 de povești digitale vor fi produse și incluse într-un ghid. O sinteză cu cele mai reușite povești va fi transcrisă în limbaj Braille. Proiectul este ­po­pularizat de elevii emines­cieni voluntari în mass-media, dar și prin realizarea de materiale promoționale, precum afișe, pliante, ­ba­nnere, tricouri.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker