Educație

FOTO | Ce spun elevii buzoieni despre primul examen în vremea pandemiei

După două luni şi jumătate de învăţământ online, absolvenţii claselor a VIII-a au bifat, luni, o nouă premieră: prima probă a Evaluării Naţionale desfăşurate în condiţii speciale, de pandemie.

Absolvenţii de gimna­ziu au intrat în grupuri de 10, câte unul la 5 minute. Au fost aşteptaţi la intrare de un asistent medical. S-au dezinfectat, au primit o mască sterilă şi s-au aşezat cuminţi la termoscaner pentru a le fi luată temperatura. Interiorul sălilor a fost organizat astfel încât între copii să fie o distanţă de 2 metri în orice direcţie. Copiii au fost obligaţi să poarte masca pe figură tot timpul, în afara momentelor când au vrut, de exemplu, să ia o gură de apă. La sfârşitul probei, elevii au fost conduşi iar spre zonele cu dezinfectant, au primit alte măşti şi au părăsit şcoala pe altă uşă decât cea de intrare.

La Buzău, subiectele la limba şi literatura română au fost pe placul celor mai mulţi absolvenţi buzoieni de clasa a VIII-a. De cealaltă parte, profesorii de specialitate cred că subiectele au fost „abor­dabile” şi se aşteaptă la note mari.

În faţa Şcolii nr 1, în faţa grupurilor de părinţi emo­ţionaţi, elevii care ieşeau din examen erau zâmbitori, declarându-se încântaţi de nivelul de dificultate al subiectelor. Câţiva mărtu­riseau că s-au acomodat mai greu cu masca pe care a trebuit să o poarte tot timpul pe faţă.

„A fost destul de uşor, ne-a picat genul epic. Eu am scris şapte pagini… A fost însă deranjantă masca în timpul examenului. În rest, nu au fost dificultăţi. Subiectele au fost chiar mai uşoare decât mă aşteptam. Subiectul care poate ar putea face departajarea ar fi la partea de gramatică, unde ni s-a cerut să introducem propoziţie subordonată prin adverbul relativ <unde>. Vreau să intru la Liceul Pedagogic. Nu ştiu sigur dacă îmi doresc să devin cadru didactic. Este posibil, dar e încă prea devreme să mă gândesc la asta”, a declarat Robert Miron.

„În mare parte mi s-a părut un examen uşor. Mă aşteptam să fie uşor. Mie nu mi s-a părut că a fost vreun subiect mai complicat. Poate doar compunerile să facă diferenţa. Eu îmi doresc să intru la Hasdeu, la Biochimie. Cu masca nu a fost foarte greu… Incomodează totuşi puţin, pentru că începe să îţi fie mai cald şi, având ochelari, mi s-au aburit puţin… Dacă ai învăţat, nu îţi poate crea probleme masca; nu îţi afectează capacitatea de concentrare”, a declarat Vlad Tudorache.

 

„Eu spun că a fost un examen mai simplu decât în ceilalţi ani. Nu am identificat niciun subiect peste medie, care au putea face diferenţa la notă. Singura diferenţă în comparaţie cu anii precedenţi a fost că s-a dat genul epic. Atât. În rest toate subiectele au fost normale. Masca nu m-a deranjat cu nimic în timpul examenului. Îmi doresc să merg mai departe la Liceul Pedagogic. Vreau să devin cadru didactic”, a declarat Bianca Cucu.

 

„Proba de astăzi mi s-a părut destul de uşoară. Mult mai uşoară decât m-am aşteptat. Totuşi, am avut o mică greşeală. Am fost conştientă de ea, dar nu am mai putut să o repar. Sper să iau 9,70. Îmi doresc să merg la Hasdeu”, a declarat Ioana Burducea.

„Mi s-a părut un exa­men uşor pentru că mi-am învăţat definiţiile. Poate doar punctul B de la primul subiect ar putea face ­dife­renţa între concurenţi. Este vorba despre redactarea unei compuneri în care să prezinţi o întâmplare petrecută în timpul unei activităţi preferate. Masca nu m-a deranjat de loc; depinde de la o persoană la alta modul în care masca îţi poate afecta capacitatea de concentrare. La mine nu a fost cazul. Eu îmi doresc să merg mai departe la Liceul de Artă”, a declarat Georgiana Topoleanu.

„Subiectele mi s-au părut uşoare; chiar mai uşoare decât mă aşteptam. Cred că singurul care ar putea face departajarea la note ar fi exerciţiul 3 sau 5 de la subiectul II. Este vorba despre exerciţiul despre modul şi timpurile verbelor şi un alt exerciţiu despre felul propo­ziţiilor. În ceea ce priveşte purtarea măştii nu pot spune că m-a încurcat foarte tare. Ne-au pus să ne spălăm pe mâini, ne-au schimbat masca când am intrat şi când am ieşit şi cam atât. Mă aştept să iau o notă peste 9 şi îmi doresc să intru la Liceul Eminescu”, a declarat Iona Carîp.

„Eu spun că au fost nişte subiecte normale pentru clasa a VIII-a, foarte bine structurate, care permit elevului să obţină rezultate foarte bune. Nu spun că au fost subiecte uşoare, ci ­abor­dabile. Era de lucru. Gradul de dificultate nu depăşeşte nivelul unui elev care s-a pregătit bine, nu foarte bine. Genul epic este cel mai abordabil din ­pe­rspectiva elevilor. Ne aşteptăm la rezultate foarte bune. Nu pot spune că a fost un subiect care ar putea face diferenţa la note. Să vedem matema­tica. Cred că ea va face diferenţa”, a declarat profesorul de limba română Ionel Banu, directorul Colegiului Hasdeu.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker