Actualitate

FOTO | Cât mai prelungesc calvarul de pe Valea Slănicului lucrările de mântuială de pe DJ 203K

Totul e bine, dar doar pe hârtie, pentru că în teren lucrurile se văd altfel. Reabilitarea celui mai important drum județean de pe Valea Slănicului s-a dove­dit a fi o grea încercare pentru autoritățile județene și mult mai costisitoare decât se estimase.

În cei aproape trei ani de la startul proiectului au fost întocmite mai multe acte adiționale, fiecare aducând sume în plus la costul inițial al lucrărilor, astfel că s-a ajuns ca între­gul tronson de drum să coste cu peste 2 milioane de euro mai mult decât prețul anunțat inițial. În plus, nici termenul anunțat inițial pentru finalizarea lucrărilor nu s-a respectat, astfel că  s-a prelungit cu 8 luni.

35 de kilometri de drum modern, fără gropi și cu piste pentru biciclete în interiorul localităților au promis autoritățile când au anunțat startul proiectului privind reabilitarea tronsonului DJ 203K, km 38+000 – 75+000 (Mărăcineni – Podul Muncii). Asta se întâmpla în urmă cu mai bine de doi ani. De atunci însă, proiectul inițial a suferit mai multe modificări. Unele au vizat introducerea unor lucrări suplimentare, altele doar actualizări de prețuri, în timp ce altele au îndreptat unele erori de calcul. Pentru fiecare s-a întocmit câte un act adițional care a avut aprobarea consilierilor ju­dețeni pentru că, în final, fiecare a adus și costuri suplimentare la valoarea totală a proiectului, ajun­gând la 91,25 milioane lei, de la 77,68 milioane lei.

În plus, din cauza unor lucrări neexecutate conform, ce au necesitat refa­cere, termenul de 31 aprilie 2021 nu a putut fi respectat, astfel că perioada de implementare a proiectului s-a prelungit până la 31 decembrie 2021.

În ultimele luni, circulația pe DJ 203K, chiar de la intrarea în Mărăcineni, este un coșmar pentru riverani și nu numai. Asfaltul s-a crăpat în Mărăcineni, iar pe alocuri au apărut gropi care sunt astupate periodic cu piatră netasată, iar pe zona Săpoca covorul asfaltic a fost decopertat și fundația drumului a fost spartă în mai multe locuri pentru a fi realizate canale de traversare pentru preluarea apei pluviale de pe rigole. În plus, zilele trecute, în Săpoca rigolele din beton au fost sparte și vor fi refăcute, după ce panta de scurgere a fost dată incorect, iar rigolele, prea mici, nu puteau prelua corespunzător volumul de apă, astfel că oamenii s-au trezit cu apa în curți.

„După ce au turnat rigolele, acum le fărâmă. Explicația: au greșit proiectul! Bătaia de joc se întâm­plă pe DJ 203 K la Săpoca, după spital. În plus, după ce au asfaltat, au tăiat asfaltul să facă traversările pentru scurgeri. Pe ăștia nu îi trage nimeni la răspundere pentru bătaia de joc cu care lucrează ?”, este comentariul unui șofer pe Facebook.

Și nu sunt singurele probleme. Firma care a câștigat licitația, SC Oyl Company Holding din Slo­bozia, a subcontractat mare parte din lucrări unor societăți din zonă, fără experiență în acest domeniu, ceea ce a și dus la întârzieri.

Culmea, responsabilii din Consiliul Județean care supervizează lucrările nu au avut nimic de obiectat potrivit rapoartelor de monitorizare aferente pro­iectului, ce pot fi vizualizate pe site-ul CJ Buzău.

2 Comentarii

  1. Situatia prezentata nu e o exceptie ; cam asa se intimpla cu toate proiectele Cons. Jud : mariri succesive de costuri, tergiversare lucrari, calitate slaba; costurile suplimentare ar trebui sa fie imputate presedintelui Cons Jud; Nici la Primarie lucrurile nu difera prea mult

  2. Firma SC OYL COMPANY HOLDING sa a fost aleasa de C J BUZAU, dupa lungi contestatii, reluari de licitatii, anulari ale deciziilor din justitie, s a m d, pana a castigast ”cea mai competenta” firma din Slobozia. La toate acestea se adauga o proiectare facuta pe ”genunchi”, fara sa se faca studii specifice in teren, consultari cu localnicii, care stiu foarte bine punctele critice din traseu, evident la preturi semnificative dar mai ales nimeni nu-l trage la raspundere pentru lucrul prost facut. Initial se dorea finantarea prin renumitul PNDL, astfel proiectul tehnic s-a dorit a fi unul cat mai ieftin si care ulterior sa fie imbunatatit prin anexe ulterioare la contractul de executie. Cand au constat ca pot lua bani europeni, la insistentele comisarului Corina Cretu, s-a hotarat rapid trecerea pe finantare europeana a unui proiect prost facut, cu un pret pe masura si astfel ne-am pricopsit cu o firma pe masura dorintelor alesilor nostri. Daca pretul tronsonului Maracineni – Podul Muncii are acest pret mentionat in corpul articolului va rog sa urmariti pretul contractului pentru celalalt tronson, Robeasca – Dn-2, si veti vedea o supriza mult mai mare, chiar si in conditiile de dificultate mult, mult mai scazute decat tronsonul Maracineni Podu Muncii, contract dedicat, ati ghicit, tot aceleeasi firme.
    Si, ca totul sa fie bine garnisit cu ”expertize”, urmeaza studiile de fezabilitate, proiectarea tehnica si executia celuilalt tronson, pana la Plaiul Nucului, si bucuria va continua pana la calendele grecesti, spre Gura Teghii, Nehoiu. Imaginati-va ce drum vom avea in viitorul deceniu! ASTA ESTE TARA LUCRULUI BINE FACUT!!!

Articole similare