Economic

FOTO | A7: La kilometrul 0 pe 40 de grade!

Primul lot al tronsonului Ploiești-Buzău este cel mai întârziat din A7, asta și pentru că aici sunt câteva probleme cu studiul de fezabilitate, dar au fost și acele descoperiri arheologice. Cu toate acestea, termenul a fost prelungit pe acest lot cu cinci luni. Secretarul de stat în Transporturi, Irinel Ionel Scrioșteanu a fost prezent la kilometrul zero al Autostrăzii Moldovei (A7), iar în urma vizitei a constatat că lucrările pe acest lot sunt realizate în proporție de 18 la sută.

„Am fost într-o vizită neanunțată pe șantierul Lotului 1: Dumbrava – Mizil al Autostrăzii Ploiești – Buzău, mai exact la km 0 al Autostrăzii Moldova (A7), unde va fi localizat noul nod rutier între A3 București-Ploiești și Autostrada A7, cel mai complex nod rutier din acest prim lot, de altfel”, a transmis marți secretarul de stat în Transporturi.

Scrioșteanu a detaliat stadiul lucrărilor pe acest lot:

  • A fost finalizată execuția drumurilor tehnologice;
  • A fost finalizată descărcarea celor 4 situri arheologice inițiale și pentru încă 4/6 situri arheologice suplimentare, urmând a se finaliza în totalitate până la sfârșitul verii;
  • A fost finalizată forarea, armarea și turnarea tuturor piloților aferenți Nodului Rutier Dumbrava – conexiune cu #A3 și se lucrează la elevații, fiind executate deja 8;
  • Au fost finalizate lucrările de deviere DN1D;
  • A fost finalizată forarea, armarea și turnarea tuturor piloților aferenți Nodului Rutier DN1D și se lucrează la execuția fundațiilor și elevațiilor;
  • Se execută lucrări la toate cele 15 structuri (poduri și pasaje), concomitent, progresul fizic pentru acestea ajungând la 30 la sută;
  • Au fost forați, armați și turnați 780/1180 piloți aferenți structurilor;
  • Se realizează umpluturi pe toată lungimea autostrăzii, precum și saltele de balast;
  • Se montează elementele pentru podețele prefabricate și se execută, în paralel, podețele tip monolit;
  • Se lucrează la realizarea perdelelor forestiere, arbuștii fiind deja plantați din primăvară, iar în acest moment se execută lucrări la gardul de protecție din stâlpi metalici și sârmă ghimpată. Urmează plantările de toamnă;
  • Se lucrează la sistemul ITS, stadiul acestora fiind de 60 la sută;
  • Se execută lucrări de relocare a rețelelor de utilități publice.

Lotul 1 este cuprins între Dumbrava (Autostrada București – Ploiești) – Mizil (DJ 100C) și are o lungime de 21 km. „Chiar dacă ritmul lucrărilor pe acest șantier este, acum, unul bun, îl monitorizăm totuși atent, astfel încât să prevenim noi întârzieri”, a atras atenția Scrioșteanu.

Lucrările de execuție la acest lot au început la finalul lunii august 2022, iar asocierea de constructori Impresa Pizzarotti & C. S.p.a – Pizzarotti – Retter Project management are la dispoziție 25 luni pentru finalizare și 1,46 miliarde lei, fără TVA, finanțați din PNRR.

Articole similare