Economic

Finanțare europeană pentru tronsonul Buzău-Focșani din Autostrada A7

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunțat că va primi finanțare europeană pentru  proiectarea tronsonului Buzău-Focșani, parte din Autostrada A7, precum și a Drumurilor Expres Bacău-Piatra Neamț și Brăila-Tulcea.

Contractul pentru Studiul de Fezabilitate și Proiect Tehnic pe secțiunea Buzău-Focșani a fost semnat cu proiectantul Consitrans în 2018, iar acum se află în faza finală pentru obținerea Acordului de Mediu, cu estimarea lansării licitației de execuție până la sfârșitul anului. ,,Perioada de implementare a Proiectului este de 38 luni,   respectiv între data de 12.11.2018 și 31.12.2021, la care se adaugă, dacă este cazul, și perioada de desfășurare a activităților proiectului înainte de semnarea Contractului de Finanțare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor”, se precizează în comunicatul de presă al CNAIR. Valoarea totală a proiectului este de 17.669.609,32 lei, dintre care 12.718.230,40 lei reprezintă valoarea cofinanțării asigurate de UE, în timp ce finanțarea națională este de 2.244.393,61 lei.

Obiectivul general al acestui proiect este îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport. Sectorul de Drum Expres Buzău-Focșani face parte din Autostrada A7, care va avea menirea să preia traficul pe ruta Nord-Sud, acolo unde se înregistrează cele mai mari valori ale circulației din Moldova și care, în prezent, se desfășoară pe DN2, un drum național cu câte o bandă pe sens și un acostament puțin mai lat folosit adesea de către șoferi drept încă o bandă de circulație, unul din drumurile naționale cele mai periculoase după numărul de accidente, denumit adesea și ,,Drumul Morții”.

,,Sectorul de Drum Expres Buzău – Focșani face parte din coridorul de drum care va conecta orașul Pașcani de București. Acest coridor leagă sudul țării cu regiunea Nord-Est, regiunile istorice Moldova și Bucovina, și unește centre economice importante, generatoare de trafic care justifică realizarea acestui proiect. Conform analizei cu Modelul Național de Transport, dezvoltarea infrastructurii rutiere prin construcția unui drum expres pe traseul acestui coridor va conduce la creșterea traficului rutier prin generarea de noi călătorii și atragerea de noi investiții în ariile urbane”, se mai precizează în comunicatul de presă.

Drumul Expres Buzău-Focșani nu este singurul care va primi finanțare europeană. Alte două drumuri se află pe această listă. Este vorba des­pre Expres Bacău-Piatra Neamț și Brăila-Tulcea. În cazul drumului Bacău-Piatra Neamț, contractul pentru Studiul de Fezabilitate și Proiect Tehnic  a fost semnat în luna martie a anului trecut cu Search Corporation, iar valoarea estimată este de 10 milioane de lei.  Documentația ar urma să fie predată la începutul anului 2022, chiar dacă inițial termenul era septembrie 2021.

Drumul Expres Brăila-Tulcea are o lungime de 60 de kilometri și contractul a fost  semnat, în mai 2020, cu proiectantul Acciona din Spania, iar termenul de livrare este fe­bruarie 2022. Valoarea estimată a proiectului este de 1,7 mili­oane de lei.  Acest drum  continuă legătura peste Dunăre prin podul de la Brăila și apoi șoseaua cu profil expres cu o lungime de 19 kilometri până la Jijila, în județul Tulcea.

Legătura între Brăila și Autostrada A7 se face prin două Drumuri Expres: ,,Muntenia Expres”, 98 de kilometri între Buzău și Brăila, respectiv ,,Milcovia Expres” 76 kilometri între Focșani și Brăila, ambele contracte de proiectare fiind semnate cu spaniolii de la Acciona.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker