Educație

Elevii Şcolii 15, impresionaţi de vizita în Polonia

Folosirea jocului ca metodă didactică în şcoală şi un parteneriat între cinci ţări europene. Este vorba despre proiectul Erasmus+ „Teach and Learn Outside the Walls through Playing”, din care Şcoala 15 „George Emil Palade” din Buzău face parte alături de instituţii de învăţământ din Polonia, Italia, Grecia şi Turcia.

Reprezentanţii şcolii buzoiene au luat parte, în perioada 25-29 noiembrie, la o nouă mobilitate desfăşurată în Wierzbno, un mic dar cochet sat de câmpie din Silezia de Jos, Polonia.

Szkola Podstawowa w Wierzbnie din Polonia, coordonatoarea proiectului, a organizat programul ultimelor două mobilităţii, bazându-se pe aplicaţia proiectului, având tema „Reading and Writing Skills through Playing” (abilităţi de scriere şi citire dobândite cu ajutorul jocului).

Ţările implicate în proiect au alcătuit echipe de câte ci­nci cadre didactice şi câte trei elevi. Activităţile s-au derulat simultan, profesori şi elevi, dar şi în paralel, partenerii oferind exemple de bună practică.

Prima zi a debutat cu deschiderea oficială a proiectului, partenerii au vizitat şcoala şi au participat la o întâlnire cu oficialităţile locale. Gazdele au organizat un scurt program artistic, o dramatizare în limba engleză a poveştii „Cenuşăreasa”. Ziua a continuat cu prezentarea video a instituţiilor şcolare partenere în proiect şi  ale regiunilor din care acestea provin. Elevii din cele cinci ţări participante la proiect au realizat pe echipe steaguri pe tema protecţiei mediului, sub sloganul „Clean Up!”. De asemenea, echipele compuse din profesori şi elevi au participat la cele două jocuri propuse de fiecare partener, pe tema mobilităţii, dezvoltarea abi­lităţilor de citire şi de scriere prin joc.

„Logoul câştigător a fost desenat de eleva şcolii noastre”

„Ultima activitate a zilei a presupus alegerea prin vot a logoului. Fiecare partener a acordat puncte de la 1 la 5 pentru cele mai reuşite propuneri de logo. Produsul care a acumulat cele mai multe puncte a fost desemnat câşti­gător. Din cele 15 logouri participante la concurs, a fost desenat câştigă­tor cel realizat de către Ana Stănescu, elevă în clasa a III-a E la şcoala noastră”, a declarat prof. Camelia Timofte, coordonator proiect.

În celelalte zile ale deplasării în Polonia, participanţii au participat la workshopuri, la o excursie documentară la Wroclaw, oraşul cu cel mai mult spaţiu verde din Polonia, la Hyropolis, o expoziţie interactivă dedicată apei, faunei şi florei din mediul acvatic, şi s-au deplasat în centrul istoric al oraşului Wroclaw.

Au mai fost derulate activităţi bazate pe joc, activităţi conectate realităţii augmentate (puzzle interactiv, jocuri de atenţie, simulator de Formula 1 etc.) şi au fost organizate „Jocurile Olimpice de la Wierzbno”, ale căror probe au permis interacţiunea activă între participanţii proiectului.

„Arhitectura clădirilor ne-a purtat pe urmele istoriei”

„Pe parcursul acestei săptămâni am avut ocazia să învăţ multe lucruri noi despre modelul de învăţământ polon, am cunoscut oameni noi ­mi­nunaţi, primitori,  bine pregătiţi care s-au arătat încântaţi de prezenţa noastră şi deschişi la participarea în cadrul proiectului. Târgul de Crăciun din Wroclaw ne-a dat prilejul să intrăm în atmosfera şi magia  sărbătorilor de iarnă, arhitectura specifică a clădirilor şi a bisericilor din această zonă ne-a purtat pe urmele istoriei, o mică plimbare privind evoluţia tehnologiei şi o serie de experimente pentru toate vârstele ne-au stârnit la fel de mult interesul la Centrul Copernic”, a declarat Alexandra Tamaş, elevă în clasa a V-a E la Şcoala 15.

„Am fost foarte impresionată de sistemul lor de învăţământ”  

„Am avut mari emoţii, deoarece urma să locuiesc o saptămână la o familie pe care nu o cunoşteam deloc. Fami­lia la care am locuit a fost deschisă şi foarte comunicativă şi părea tot timpul aproape de noi. Mi-a fost teamă că nu ne vom înţelege, dar în final am ajuns să fim foarte bune prietene. Fata la care am locuit se numea Zosia şi avea un fraţior mai mic pe nume Antek. Am fost foarte impresionată de sistemul lor de învăţământ, prin demonstraţie şi joc”, a declarat eleva Andreea Poenaru.

„M-a impresionat mult baza materială de care dispuneau” 

„Această experienţă a constituit o oportunitate pentru mine de a cunoaşte o comunitate cu un sistem de învăţământ şi tradiţii diferite de cele româneşti şi de a lega noi prietenii. La şcoală nu am învăţat neapărat lucruri noi, ci ne-am pus în valoare, prin joc, interacţionând şi împărtăşind cu cei din jur impresii şi cunoştinţe, ceea ce şcoala românească ne-a învăţat până acum la biologie, matematică ori limbi străine. Activităţile desfăşurate acolo au fost distractive, copiii au interacţionat pozitiv, iar jocurile au fost palpitante. M-a impresionat mult baza materială de care dispuneau: pe lângă sala de sport cu tribună, existau dulapuri personale de depozitare pe holuri precum şi zone de joc şi relaxare”, a declarat eleva Maria Edu.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker