miercuri, 15 iulie 2020

Ei sunt buzoienii cu media 10 la Evaluarea Națională

Pot fi numiți copiii de aur ai învățământului buzoian. Cei 15 absolvenți de clasa a VIII-a din Buzău care au obținut media 10 la Evaluarea Națională au în comun câteva lucruri ce dovedesc că notele la primul examen important din viața lor nu au fost o întâmplare. În primul rând, toți au medii gimnaziale impresionante, majoritatea fiind tot medii de 10. În același timp, în discursul lor, toți 15 spun că pentru a ajunge la această performanță a fost nevoie de o muncă susținută, pe parcursul ultimilor patru ani. Nu în ultimul rând, cei mai mulți își doresc să intre la același liceu.
Dincolo de similitudini, printre cei 15 elevi de 10 regăsim câteva povești impresionante, cum este cea a Alexandrei Ciochină care s-a transferat din Suedia în România în clasa a V-a, descoperind un sistem de învățământ mai dificil, căruia a avut însă ambiția să îi facă față pentru a se întoarce într-o zi cu capul sus lângă părinții ei, sau poveștile celor trei elevi din mediul rural care vor să demonstreze că „dacă vrei poți învăța oriunde”.
Cei 15 absolvenți de 10 au acceptat să vorbească pentru OPINIA despre Evaluarea Națională, despre cât de mult s-au pregătit și ce profesii vor să urmeze.

Sebastian Andrei Toma, Școala nr. 1 (medie gimnaziu: 10)

„Examenul mi s-a părut ok. La română se putea obține nota 10 destul de ușor, dar la mate anul acesta a fost un pic mai greu. Îmi doresc să intru la Hasdeu, ori la mate-info, ori la bio-chime, încă nu sunt hotărât. Nu sunt foarte hotărât ce voi face după absolvirea liceului, dar mi-ar plăcea foarte mult să mă fac doctor. Pe perioada gimnaziului am fost olimpic; în clasa a VII-a am fost la un punct distanță să mă calific la faza națională a olimpiadei de matematică. Pentru a ajunge la media 10 am muncit în toți anii foarte mult. Am avut puțin timp liber. În ultimul semestru lucram cam 4-5 teste la matematică pe zi și unul la română”, a declarat Sebastian Andrei Toma.

Alexandra Dorobanțu, Școala nr. 15 (medie gimnaziu: 10)

„Evaluarea Națională mi s-a părut mai ușoară decât mă așteptam. Totuși, unele subiecte au fost mai dificile, fiind nevoie de o altă abordare decât eram eu obișnuită. Îmi doresc să intru la Hasdeu, la mate-info bilingv. Am participat la olimpiade încă din clasa a VI-a. Din clasa a VI-a și până acum am fost mereu la olimpiada națională de fizică, iar anul acesta nu am putut merge mai departe din cauza pandemiei de coronavirus. De asemenea, în clasa a VII-a am fost și la olimpiada de biologie. Pentru a obține media 10 este mult de muncă; o muncă susținută. Important este să muncești continuu pe toată perioada gimnaziului. Tot timpul am ținut același ritm, dar am avut mereu timp să mă și relaxez”.

Răzvan Nicolau, Școala nr. 15 (medie gimnaziu: 10)

„Nu mi s-a părut un examen foarte greu. Au fost subiecte accesibile. Și la matematică a fost ușor, trebuia doar atenție. Îmi doresc să merg la Hasdeu, la mate-info și, mai departe, mi-aș dori să devin medic stomatolog. Ca să ajung la media 10 în anii de gimnaziu a trebuit să fiu permanent pregătit. Nu se știe când puteam primi un test. Iar examenul este ușor dacă apuci să înveți la timp pe parcursul anilor de gimnaziu”.

Mara Vlaicu, Școala nr. 1 (media gimnaziu: 10):

„Mie nu mi s-a părut un examen dificil, dar nici accesibil, ca pentru toți. A fost un examen cu un grad mediu de dificultate, adaptat la condițiile noastre de coronavirus. Îmi doresc să merg mai departe la Hasdeu, la matematică-informatică bilingv. În ceea ce privește o posibilă profesie, m-am gândit mult să dau la Medicină, dar în ultimul am avut o schimbare destul de radicală și acum îmi doresc să lucrez în publicitate. Pentru media 10 trebuie să crezi în tine și să ai alături oameni care cred în tine. Asta e mai important decât munca. Fiecare poate avea media 10, dar partea de psihic e mai importantă. Dacă te gândești că nu va fi sfârșitul lumii dacă nu ai media 10, atunci o vei avea”.

Alexandra Nicole Ciochină, Școala nr. 11 (medie gimnaziu: 9,91)

„Examenul mi s-a părut destul de ușor. A avut un grad de dificultate mediu, destul de accesibil pentru toți. Pe de altă parte, la proba de matematică au fost niște subpuncte care m-au pus în dificultate și pe mine. Fiind atentă, am reușit însă să le rezolv. Îmi doresc să merg la Colegiul Hasdeu. Cred că aș fi putut avea o medie generală și mai mare, dar asta a fost… Am venit în clasa a V-a la Școala 11 direct din străinătate și a durat puțin până m-am acomodat. Am venit din Suedia, unde m-am mutat cu părinții de la o vârstă foarte fragedă. Acolo am făcut primele clase. În primă instanță acomodarea cu sistemul de învățământ din România mi s-a părut destul de grea, pentru că e un nivel mult mai ridicat decât cel din Suedia, dar am avut niște profesori care m-au ajutat foarte mult. În felul acesta am reușit să evoluez și acum să ajung la această performanță. Îmi doresc foarte mult ca împreună cu sora mea, care este clasa a XII-a, să mergem la Medicină. Aș vrea să devin doctor și apoi să plec la părinții mei în Suedia”.

Rareș Costinescu, Școala nr. 11 (media gimnaziu: 10)

„Nu mi s-a părut un examen greu, ci mai mult un examen de atenție. Am fost la mai multe olimpiade, de două ori la etapa finală la matematică și am mai fost și la olimpiada de geografie. Îmi doresc să intru la Hasdeu, la mate-info biligv. Pentru a obține un astfel de rezultat un elev trebuie să muncească constant și să își dorească asta. Dacă nu îți dorești, degeaba muncești. Dacă îți planifici timpul bine, ai timp de toate, și de școală și de relaxare”.

Andrei Neagu, Școala nr. 11 (media din gimnaziu: 10)

„Am participat la olimpiade, la națională, în clasa a V-a, la limba română, și la matematică, tot în clasa a V-a. De asemenea, am mai participat și la olimpiada de chimie în clasa a VII-a, unde am ieșit al VII-lea pe țară. Aș vrea merg la Colegiul Hasdeu, la profilul științele naturii. Din punctul meu de vedere, un elev care vrea să aibă media 10 în anii de gimnaziu și la Evaluarea Națională trebuie să dovedească multă determinare; este mai importantă decât munca. Dacă ești foarte determinat să obții un anumit rezultat, vei muncii suficient. E important să fii perseverent. Intenționez să merg mai departe la Medicină”.

Alexandru Andrei Poterașu, Școala nr. 11 (medie gimnaziu: 9,94)

„Ținând cont că a fost și povestea asta cu pandemia, subiectele au fost chiar abordabile; cel puțin pentru perioada asta de două-trei luni în care am învățat la distanță. Subiectele au avut un nivel mediu spre ușor. Îmi doresc să merg mai departe la Hasdeu, la mate-info. Nu m-am hotărât încă la o profesie, dar m-am gândit la Academia de Poliție. Mă mai gândesc”.

 

 

Andra Pinghel, Colegiul Național „B. P. Hasdeu” (medie gimnaziu 9,70)

„Evaluarea Națională per total mi s-a părut foarte dezechilibrată. La limba română a fost foarte ușor, iar la matematică problemele au fost destul de dificile. Vreau să rămân în continuare la Hasdeu”.

 

 

Miruna Enache, Școala Valea Râmnicului (medie gimnazială 10)

„Nu mi s-a părut un examen foarte greu, dar cred că cei care au depus efort de-a lungul timpului sunt acum răsplătiți. Deși am învățat într-o școală din mediul rural și se spune că elevii cu medii mari din școlile de la țară nu fac față în liceele de top, mie nu mi-e frică. De multe ori școlile rurale au rezultate mai bune decât cele de la oraș. Îmi doresc să merg mai departe la Colegiul Vlahuță, la matematică-informatică. Mai departe vreau să merg la Academia de Poliție. Pentru media 10 a trebuit să învăț mult, iar peste efortul de a învăța trebuie să faci față și elevilor care te fac tocilar. Până la urmă însă merită efortul”

Paul Păpătoiu, Colegiul Tehnic „Sf. Sava” din Berca (medie gimnazială 10)

„Față de anii precedenți, examenul mi s-a părut destul de ușor. Aș vrea să merg mai departe la Hasdeu, la profilul mate-info. Îmi doresc să devin inginer mecanic. Pentru rezultatul acesta mă pregătesc încă din clasa a V-a. Am fost consecvent, tot secretul este să muncești constant. Chiar dacă se crede că școala din mediul rural este mai slabă decât în mediul urban, eu sunt un exemplu că nu este adevărat. Profesorii pe care i-am avut, la română pe doamna Raula Dogaru, și la matematică pe doamna Aurora Porojnicu, au fost foarte buni, ne-au iubit și asta a contat foarte mult. Eu cred că poți să înveți oriunde, important este să îți dorești”.

Delia Ioana Negrea, Școala „Sf. Apostol Andrei” Buzău (medie gimnaziu 9,97)

„Examenul mi s-a părut ușor; matematica mai ușoară, pentru că este materia mea preferată, dar și româna, chiar dacă nu este punctul meu forte. Pentru un astfel de rezultat eu am muncit cam două ore în plus și în week-end am făcut pregătire doar la matematică. Îmi doresc să merg la Hasdeu la profil matematică-informatică. În ceea ce privește o posibilă profesie, m-am gândit să devin pilot”.

 

Teodora Crețoiu, Colegiul Național „Al. Vlahuță” Rm. Sărat (medie gimnaziu: 10)

„Subiectele la Evaluarea Națională mi s-au părut abordabile. Poate că la română mă așteptam să fie puțin mai greu. Fiind subiecte abordabile, și rezultatele au fost bune. Pentru media 10 e nevoie să muncești constant. Eu nu am simțit niciodată că am muncit prea mult sau că am obosit; am făcut tot timpul ceva și m-am ambiționat pentru că am vrut să reușesc. Aș vrea să rămân la Colegiul Vlahuță în continuare. În ceea ce privește o viitoare profesie, m-am gândit să mă fac avocat, dar nu sunt sigură”.

Andreea Irina Tudor, Colegiul Tehnic ,,Sf. Sava” Berca (medie gimnaziu: 10)

„La matematică mă așteptam la nota 10, pentru că am îndrăgit această materie, dar la limba română am avut ceva emoții. A fost însă bine și la română. Am reușit să înțeleg tainele textului și adevărata temă. Eu am tratat acest examen cu seriozitate, înțelegând importanța lui încă din primii ani de gimnaziu. Îmi doresc să merg mai departe la Colegiul Hasdeu pentru că este un liceu de top, la științele naturii, pentru că vreau să devin medic. Eu am învățat constant și cu drag pe parcursul gimnaziului pentru că am dorit să ajung într-un liceu de prestigiu. Am avut noroc de profesori deosebiți și vreau să le mulțumesc unor oameni deosebiți ce mi-au fost mereu aproape: doamnei învățătoare Nicoleta Gabriela Lupșan, domnului profesor de matematică Răzvan Păuleț, doamnei Aurora Porojnicu și mai ales doamnei diriginte, profesor de limba română, Raula Dogaru”.

Andreea Stoican, Colegiul Național „M. Eminescu” (medie gimnaziu: 9,95):

„Nu mi s-a părut un examen extraordinar de greu. La română m-am bucurat la argumentare, pentru că era exact ce mi-am dorit, iar la mate, ultima problemă a fost puțin mai dificilă. Îmi doresc să rămân în Colegiul Eminescu, la mate-info. Nu m-am gândit încă la o anumită profesie”.

1 COMENTARIU

  1. Bravo lor, baieti si fete, frumosi toti ,se vad ca sunt bine educati si pregatiti si dupa portul coafurii. Evident n-o sa fie niciodata premiat un individ tuns prosteste a la’ Kim Jong ce vad eu astazi pe strada, in parc, mai peste tot. Asta-i modelul de port al parului, poate fi si mai lung si nu stiu de unde a luat dorobantenii nostri acel model de port al podoabei capilare prin tunderea la zero roata -roata, lasand acolo sus intre crestet si frunte un petic mic de par cat podul unei palme. Tunsori neinspirate hilare probabil copiate din desenele animate ( Familia Simpsom), tunsori ce scot in evidenta cefi ridate , scalpuri strambe, deformate , etc. Si de ar fi numai infatisarea, dar nici la minte nu stau bine si numai rele facand.

Comments are closed.

loading...
error: Content is protected !!