Administrație

Drumurile județene stârnesc discuții

La ultima ședință a Consiliului Județean Buzău a fost aprobată documentația aferentă reabilitării, în perioada imediat următoare, a altui drum județean, respectiv DJ 103R, care face legătura între localitățile Scorțeanca și Vintileanca, aflate la limită cu județul Prahova. Consiliul Județean a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru obiectivul de investiții, iar porțiunea de aproape patru kilometri de drum care leagă cele două localități va beneficia de o investiție de 10.682.120,91 lei, durata execuției fiind de doi ani.

„Consiliul Județean Buzău implementează proiectul «Modernizare DJ 103R, km. 0+500-4+900, Scorțeanca – Vintileanca, județul Buzău», având ca scop realizarea lucrărilor de modernizare a unui sector de drum care este parte componentă a drumului județean DJ 103R. Proiectul are în vedere modernizarea drumului prin prevederea unei îmbrăcăminții rutiere moderne și a unui sistem de colectare și evacuare a apelor din zona drumului, astfel încât să se obțină îmbunătățirea circulației rutiere din punct de vedere al confortului utilizatorului și siguranța circulației rutiere și pietonale”, se arată în proiectul Consiliului Județean Buzău.

Limitatoarele de viteză, motiv de discuții

Dacă pentru unele drumuri intervențiile sunt binevenite, în cazul altora acestea stârnesc discuții ample, cu argumente pro și contra la adresa măsurilor implementate. Așa este și cazul drumurilor 100H și 205, care străbat localitățile Vernești, Nișcov, Mierea și Zorești, unde la sfârșitul lunii septembrie, Consiliul Județean anunța montarea unor limitatoare de viteză menite să protejeze locuitorii de vitezomani, date fiind accidentele grave care s-au produs pe mai multe drumuri din județul Buzău, în urma cărora s-au înregistrat și pierderi de vieți omenești.

Între timp, pe rețelele de socializare au apărut mai multe reacții negative la decizia instituției, iar localnicii reclamă mai multe nereguli derivate din noile măsuri, cum ar fi faptul că limitatoarele sunt montate în afara localităților sau că sunt prea dese, iar drumul este un chin: „«Deștepții» au decis asta. Să mergeți de la Zorești până la Cândești… Vă blestemați zilele! În trei km sunt opt limitatoare… De ce oare? Sunt puse în unele zone unde n-au nici o eficiență… Cei care au decis montarea lor, cred că nu trec de două ori pe an pe acolo… Idioți!”

Mai mult decât atât, oamenii se plâng și de faptul că noaptea limitatoarele nici măcar nu sunt semnalizate corespunzător, cu vopsea fosforescentă, iar oamenii acuză autoritățile județene că le-au montat „în bătaie de joc”: „Legal, aceste limitatoare trebuiesc marcate cu vopsea fosforescentă pentru a fi observate de la distanță pe timp de noapte, dar cum acea vopsea este scumpă, se folosește vopsea normală de doi bani”.

De cealaltă parte, sunt și localnici care spun că măsura este benefică, dat fiind că porțiunile de drum pe care s-au montat limitatoarele erau cunoscute drept piste de curse, iar teribiliștii turau motoarele fără opreliști: „Pe acea linie dreaptă se fac întreceri de mașini, liniuțe… Acesta este motivul”.

2 Comentarii

  1. 4 km in doi ani????Suntem nesanatosi la cap!Dar ce ,o sa-l faca numai cu roabele si lopetile????

Articole similare