Economic

A7 Buzău-Focșani: Au apărut contestațiile pe tronsonul câștigat de Umbrărescu

Dacă loturile 1 și 4 din A7 Buzău-Focșani nu au fost deloc contestate, iar Dorinel Umbrărescu a semnat contractele rapid, situația nu este aceeași pe loturile 2 și 3.  Firma turcă Tefken a depus vineri contestații, după ce grupul UMB a fost desemnat câștigător pe loturile 2 și 3 ale tronsonului Buzău – Focșani din Autostrada Moldovei (A7). Contestațiile au fost înregistrate vineri, 30 septembrie, la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC).

Pe 19 septembrie, constructorul român Dorinel Umbrărescu a fost desemnat câștigător pe loturile 2 și 3 (67 km) din Autostrada Buzău – Focșani (A7), potrivit ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu. Tot atunci, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat că, după finalizarea procesului de evaluare a ofertelor, pentru Tronsonul 2 (km 4+600 – km 35+400) Vadu Pașii – Râmnicu Sărat și pentru Tronsonul 3 (km 35+400 – km 71+500) Râmnicu Sărat – Mândrești Munteni din autostrada Buzău – Focșani, vor fi comunicate rezultatele procedurilor de atribuire a celor două contracte de execuție lucrări.

Astfel, contractele pentru execuția loturilor 2 și 3 nu pot fi semnate, având în vedere că cele două contestații depuse de firma turcă amână cu cel puțin o lună procedura de semnare.

Primele contracte, pentru „capetele” Autostrăzii Buzău-Focșani au fost semnate cu Umbrărescu la începutul lunii septembrie, constructorul urmând să intre în șantier, cel mai probabil, luna viitoare după finalizarea exproprierilor și emiterea Autorizației pentru construire. Cu toate acestea, utilajele UMB au fost aduse pe lotul 4 de săptămâna trecută, pentru lucrările pregătitoare. Tronsonul 2 (Vadu Pașii – Râmnicu Sărat) are o lungime de 30,8 km și o valoare de 1,31 miliarde de lei fără TVA, iar contractul include construcția a 12 poduri printre care se numără Podul peste Râmnicu Sărat și DN22. Tronsonul 3 (Râmnicu Sărat – Mândrești Munteni) are o lungime de 36,1 km și o valoare de 1,46 miliarde de lei (fără TVA), iar pe acest tronson vor fi construite 18 poduri și un pasaj, printre care se numără Podul peste DJ 205R și peste pârâul Ramna. Pentru ambele loturi durata de execuție este de 26 de luni.

Compania condusă de Dorinel Umbrărescu a depus oferte și pentru celelalte șase loturi ale secțiunii Focșani-Bacău și Pașcani.

Articole similare