Politic

DOCUMENTE | Pufu: „Instituția învățătorului are un rol esențial în dezvoltarea viitorului adult”

Proiectul Legilor educației început de fostul ministru Sorin Cîmpeanu și continuat de succesoarea sa, Ligia Deca, naște un val de reacții de nemulțumire după publicarea informației că specializarea educator-învățător dispare din oferta liceelor pedagogice. Conform documentului, pentru prima dată de la înființarea liceelor pedagogice, acestea ar fi în situația să nu mai formeze educatori-învățători, ci numai educatori/puericultori (absolvenții putând fi încadrați doar în creșe) și instructori de educație extrașcolară.

Subiectul Legilor educației l-a interesat și pe senatorul liberal Vlad Pufu, care a solicitat ministrului Educației, printr-o interpelare, clarificări legate de situația învățământului preuniversitar pedagogic. Răspunsul primit la interpelarea politicianului buzoian este, însă, unul cât se poate de ambiguu, ba chiar, cu greu se poate numi răspuns, căci nu oferă lămuriri asupra chestiunii ridicate de acesta.

„În perioada 13 iulie–24 august 2022, proiectul Legii învățământului preuniversitar și proiectul Legii învățământului superior s-au aflat în consultare publică. Propunerile rezultate în urma numeroaselor dezbateri și observațiile primite de Ministerul Educației vor fi analizate și integrate, apoi înaintate spre aprobare Guvernului și Parlamentului pentru a parcurge procesul legislativ”, se arată în răspunsul la interpelare, semnat de ministrul Deca.

Vlad Pufu a transmis că deși răspunsul primit „nu lămurește deloc problema și lasă loc de interpretări”, credința sa este că forma finală a Legilor educației va ține cont de propunerile venite în perioada dezbaterii publice, precum și de însemnătatea și impactul pe care învățătorii îl au asupra dezvoltării copiilor. „Am speranța că, în final, printre propunerile ce vor fi integrate în proiect și supuse aprobării se regăsesc și cele ce vizează învățământul preuniversitar pedagogic. În ceea ce mă privește, sunt de părere că instituția învățătorului trebuie respectată, mai ales că reprezintă primul pas în formarea copilului, cu un rol esențial în dezvoltarea viitorului adult. Învățător/educator este o meserie vocațională, iar aptitudinile se descoperă și se formează încă din anii de liceu în liceele pedagogice. Pentru un tânăr ajuns deja în anii studenției, deprinderea aptitudinilor vocaționale, empatice, pentru lucrul cu copiii aflați la cele mai fragede vârste, poate fi târzie. Dacă vrem o generație pregătită ca viitori cetățeni europeni, atunci nu trebuie să ne atingem de educatorii/învățătorii noștri!”, a transmis Vlad Pufu, într-o postare pe pagina sa de Facebook.

 

Articole similare