Economic

Declarația secretarului Ministerului de Externe despre „Așteptările din India în lumea emergentă post COVID-19”, Institutul de Administrație Publică Haryana

Februarie 22, 2021

Aș dori să mulțumesc Institutului de Administrație Publică Haryana pentru că m-a invitat astăzi și Dnei. Surina Rajan, directorul general al Institutului. Aș dori să il menționez pe colegul și prietenul meu Ambasadorul Kheya Bhattacharya. Salutări ofițerilor serviciilor civile Haryana și participanților modulului de instruire „Probleme globale”.

  1. India a fost descrisă ca fiind o Uniune a statelor. Trăim într-un sistem federal în care statelor li s-au atribuit roluri, puteri și responsabilități specifice. Într-o lume din ce în ce mai globalizată, statele precum Haryana, sunt jucători cheie. Sunt destinații pentru investiții. Sunt case ale diasporei noastre. Granițele internaționale trec uneori de-a lungul granițelor lor. Acestea găzduiesc aeroporturi, porturi, companii, universități și alte entități cu conexiuni globale.
  2. Ministerul Afacerilor Externe cunoaște foarte bine perspectivele internaționale ale guvernelor noastre de stat și a creat o divizie a statelor care să acționeze ca punct principal pentru interacțiunea cu acestea.
  3. Trebuie să vă vorbesc astăzi despre rolul emergent al Indiei în era post-COVID.
  4. Pandemia COVID a avut un impact amplu asupra peisajului geo-politic și geo-economic. Este cel mai mare șoc pentru sistemul internațional de la cel de-al doilea război mondial. De asemenea, ne-am confruntat cu cea mai severă încetinire economică din istorie. Costul uman al pandemiei a fost substanțial. Viețile și mijloace de trai s-au pierdut.
  5. Fiecare față a vieții noastre naționale a fost afectată de complexități și dificultăți. Diplomația indiană și politicile noastre externe nu fac excepție.
  6. India a acționat brusc în timpul acestei crize fără precedent. O serie de măsuri de sănătate publică și carantinări au produs un profil epidemiologic unic. Mai multe economii majore trec încă printr-un al doilea val de infecții. În India, rata de răspândire a infecțiilor, numărul de decese și numărul de cazuri care necesită spitalizare și îngrijiri medicale au arătat un declin constant.
  7. Guvernul a reacționat, de asemenea, cu îndrăzneală pe plan economic. Reacția inițială a fost lansarea unuia dintre cele mai mari și mai îndrăznețe pachete de stimulare fiscală din istoria economică recentă. Acest lucru a fost însoțit de o atenție simultană pe construirea unui Atmanirbhar Bharat. Istoricul său în domeniul consumabilelor medicale esențiale este instructiv. India a avut deficiențe îngrijorătoare de EIP, măști,ventilatoare și kit-uri de testare în primele zile ale pandemiei. Industria internă s-a mobilizat, crescând producția astfel încât acum exportăm unele dintre aceste articole esențiale.
  8. Există suficiente dovezi care indică faptul că suntem pe drumul cel bun, în termeni economici. FMI a proiectat o rată de creștere de 11,5% pentru India în 2021. Acest lucru ar face din India singura economie majoră din lume care înregistrează o creștere de două cifre în mijlocul pandemiei.
  9. Viteza activității economice este un factor determinant al sănătății economiei. Cu doar două săptămâni în urmă, FMI a spus că „economia indiană a fost revitalizată în mod semnificativ’’.
  10. Provocarea gestionării fundamentelor macroeconomice și a reluării activității economice a fost condusă în mijlocul unor stresuri geopolitice severe. Sistemul internațional așa cum îl înțelegem noi astăzi, cu rețeaua sa complexă de sisteme naționale și transnaționale, s-a străduit să facă față perturbărilor generate de pandemie.
  11. Acest lucru ne pune întrebarea ordinii mondiale post Covid și a ceea ce este valabil pentru India.
  12. Pandemia și carantina instituită ne-au făcut să fim mai atenți la factorii fundamentali ai globalizării. De asemenea, am fost obligați să ne gândim la alte impulsuri care au modelat sau stau la baza ordinii politice și economice globale actuale.
  13. Cum abordăm această întrebare, în special în contextul crizei actuale, a explicat prim-ministrul Narendra Modi în cadrul Adunării Generale ONU, în summit-urile NAM și G-20, într-o conferință a liderilor SAARC, sau cu alte ocazii. Premierul a subliniat că pandemia ne-a arătat limitele sistemului internațional existent. O agendă economică a definit globalizarea și a cooperat mai mult pentru a echilibra interesele individuale concurente, decât pentru a promova interesele colective de orice fel uman. Avem nevoie de un nou model de globalizare, bazat pe corectitudine, egalitate și umanitate în lumea post-COVID.
  14. Am inverstit mult timp în conturarea unui astfel de sistem internațional axat pe bunăstarea umană: împărtășind experiența noastră de dezvoltare cu țările partenere din sudul global; asistența umanitară și operațiunile de ajutorare într-o zonă geografică centrată pe Oceanul Indian, dar care se întinde de la Pacific la Atlantic; ajutorul acordat prietenilor și partenerilor în timpul pandemiei actuale; și prin inițiative precum Alianța Internațională Solară și Coaliția pentru Infrastructuri Rezistente la Dezastre.
  15. Conceptul de Vasudaiva Kutumbakam este esențial pentru etosul nostru civilizațional. Credem că universul este unul. Aceasta ne impune să fim cetățeni globali responsabili.
  16. Am pus în practică această învățătură în timpul pandemiei. Vaccine Maitri, operațiunea globală de diplomație în domeniul sănătății în care am furnizat vaccinuri – fabricate în India – națiunilor din întreaga lume este o demonstrație practică a credinței și a abordării noastre.
  17. India este cel mai mare producător de vaccinuri din lume, cu aproximativ 60% din cota globală. Am folosit aceste puncte forte nu doar pentru a lansa cea mai mare campanie de vaccinare din țara noastră. Am îndeplinit promisiunea prim-ministrului la Adunarea Generală ONU de a face vaccinurile fabricate din India ieftine și accesibile pentru întreaga omenire. Până acum am furnizat peste 2 milioane de doze de vaccinuri prietenilor și partenerilor din întreaga lume. Capacitățile de producție a vaccinurilor din India vor genera încă 1,1 miliarde de doze pentru schema COVAX condusă de OMS, care distribuie țărilor în curs de dezvoltare din întreaga lume.
  18. Vaccie Maitri nu este o întreprindere izolată. Furnizarea de medicamente și consumabile medicale către peste 150 de țări în timpul pandemiei este o altă acțiune importantă. India este recunosocută ca farmacie a lumii în timpul crizei. Medicamentele precum hidroxiclorochina și paracetmolul fabricate în India au fost expediate către destinații din întreaga lume în circumstanțe logistice descurajante impuse de carantinări. Echipe indiene de intervenție au fost trimise în 8 țări. Navele indiene și avioanele forțelor aeriene livrau provizii de-a lungul prietenilor și partenerilor.
  19. Suntem o țară cu interese globale. Economia noastră și bunăstarea noastră materială sunt conectate la lanțurile globale de aprovizionare. Suntem o putere în sectoarele serviciilor. Privim lumea ca o economie fără frontiere, cu o piață interconectată. Avem una dintre cele mai mari și mai capabile diaspore.
  20. Trebuie să depunem toate eforturile pentru a păstra globalizărea în siguranță. De aceea am lansat Misiunea Vande Bharat. Este cel mai mare exercițiu de evacuare și mișcare aeriană din istorie care a transportat peste 4 milioane de cetățeni indieni din diferite locuri din întreaga lume în India. Forma sa actuală care implică perteneriate cu 24 de țări și zboruri de evacuare este construită în faze anterioare care implicau transportul a milioane de oameni cu avionul, pe mare și pe uscat.
  21. Trăim într-o lume în care totul este posibil și totodată nesigur. Pandemia și consecințele sale imediate și viitoare sunt o ilustrare a nivelului de incertitudine cu care trebuie să trăim. Ne confruntăm cu provocări noi și incerte chiar dacă ne luptăm cu amenințările existente la adresa păcii și securității internaționale.
  22. Acesta este o oportunitate. Empiric vorbind, toate crizele sunt succedate de perioade de creștere. Marea Depresiune și cel de-al doilea război mondial au fost urmate de unul dintre cele mai mari eforturi de creștere economică. O tendință similară a fost observată după toate cele patru recesiuni majore din era de după cel de-al doilea război mondial. Crizele majore de sănătate au dus la investiții în știința medicală și sănătatea publică care ne-au transformat viața.
  23. Ne așteptăm ca acest lucru să se întâmple și după criza actuală.
  24. O serie de sectoare ale economiei au demonstrat o rezistență și o adaptabilitate remarcabile. Industria farmaceutică și de sănătate din India este printre ele. Evident, avem capacități de nivel mondial. De asemenea, am stabilit că suntem părți interesate fiabile și responsabile în lanțurile globale de aprovizionare cu asistență medicală.
  25. Comerțul electronic din India, industria IT și serviciile IT sunt actori mondiali puternici. Au existat investiții semnificative din partea companiilor tehnologice globale – 10 miliarde USD de la Google și 5 miliarde USD de la Facebook – în India. Trinitatea JAM – Jan Dhan Aadhaar și Mobile – inițiată de acest guvern a pus bazele unei revoluții fintech. Prim-ministrul lansase anterior o platformă digitală globală, APIX, pentru a conecta companiile Fintech și instituțiile financiare. De asemenea, colaborăm cu mai multe țări pentru ca sistemele noastre de plată digitală să fie interoperabile. Principalele start-up-uri online din India oferă servicii de livrare de alimente, aplicații de ride-sharing, platforme de comerț electronic, până la asigurări online, care stabilesc acum standarde globale.
  26. Toate acestea contribuie la viziunea primului ministru asupra unui Atmanirbhar Bharat. Trebuie reiterat faptul că un Atmanirbhar Bharat nu este o India izolată de lume. Dimpotrivă, este o India globalizată care se concentrează pe ceea ce este local pe piața globală. Este o India care se axează pe a deveni un centru al lanțurilor de aprovizionare globale și un centru de producție.
  27. Aceasta este o oportunitate de a facilita procesul de tranziție energetică. India, un mare consumator de energie, are nevoie de acces la surse tradiționale și netradiționale de energie pentru a-și alimenta creșterea economică. Preferințele energetice ale țării noastre sunt anticipate și am făcut pași majori în îmbunătățirea accesului cetățenilor la energie curată.
  28. India este o țară mai mult decât conștientă de amenințarea reprezentată de schimbările climatice. La cinci ani după Acordul de la Paris, India se numără printre puținele țări în curs de dezvoltare, care nu numai că își îndeplinesc obiectivele „verzi”, dar aspiră la obiective climatice mai ambițioase. La Summit-ul pentru ambiția climatică, primul ministru Modi a clarificat abordarea indiană. A spus că trebuie să țintim „și mai sus” și să nu pierdem din vedere trecutul. El a mai spus că India nu numai că își va atinge obiectivele Acordului de la Paris, ci le va depăși.
  29. India intenționează să fie un cetățean global responsabil în spațiul climatic. Nu numai că depășim angajamentele Acordului de la Paris. Adoptăm instrumente inovatoare pentru a continua cooperarea internațională în domeniul acțiunilor climatice. După cum am menționat mai devreme, am creat organizații internaționale precum International Solar Alliance și Coalition for Disaster Resilient Infrastructure (CDRI) care lucrează la crearea căilor globale cu emisii reduse de carbon. Peste 80 de țări s-au alăturat Alianței Solare Internaționale, făcându-l unul dintre organismele internaționale cu cea mai rapidă creștere. Tot mai multe țări se alătură CDRI-ului, care lucrează la promovarea infrastructurii rezistente la climă în întreaga lume.
  30. Energia se află în centrul tuturor strategiilor climatice. India a devenit o centrală energetică curată și este un lider în tranziția energetică de la surse producătoare de CO2 la surse regenerabile și surse de combustibili nefosili.
  31. Securitatea nu este doar posesia unor capacități armate. Este absența fricii. Este vorba despre abordarea problemelor care generează nesiguranță și vulnerabilitate.
  32. India este unul dintre principalii furnizori de securitate maritimă din cartierul său oceanic. Suntem activi în operațiuni anti-piraterie. De asemenea, colaborăm cu prieteni și parteneri pentru a îmbunătăți capacitățile sistemelor de informații maritime. India cooperează pentru schimbul de informații și percepții asupra perspectivelor maritime regionale. India are acorduri cu Myanmar, Thailanda și Indonezia privind patrularea maritimă coordonată.
  33. India este activă în combaterea poluării maritime și a trimis recent o echipă pentru a combate o deversare de petrol în Mauritius. Am participat și continuăm să participăm la operațiuni de căutare și salvare maritimă și promovăm SOP și interoperabilitatea în acea zonă.
  34. Orientarea spațială fundamentală a politicii noastre rămâne Neighborhood First. Ne-am demonstrat angajamentul la cele mai înalte niveluri în Asia de Sud și în cadrul subregional BIMSTEC. În Asia de Sud, am consolidat inițiativele BBIN. Se poate observa că prima mea vizită după pandemie a fost la unul dintre vecinii noștri și cei mai apropiați prieteni, Bangladesh. De atunci am vizitat Myanmar, Nepal și Maldive.
  35. Inițiative precum BIMSTEC leagă Neighborhood First de un alt pilon fundamental al politicilor noastre, și anume, Act East. Avem un dialog în creștere cu ASEAN prin mai multe canale.
  36. În ultimii cinci ani, Think West – extinderea noastră către Golf și țările din Asia de Vest – a devenit un pilon din ce în ce mai important al politicii noastre externe. Angajamentul nostru cu Africa, atât politic, cât și economic, s-a intensificat. Au avut loc vizite în țările africane la nivel de președinte, vicepreședinte și prim-ministru. Peste două treimi din liniile de credit ale Indiei din ultimul deceniu au fost oferite țărilor africane.
  37. India crede în viziunea unei regiuni indo-pacifice deschise, libere, bazate pe reguli, susținută de instituții globale și regionale incluzive care promovează state prospere, stabile și suverane pe baza unor interese comune.
  38. Continuăm să ne bazăm pe relația noastră cu Statele Unite. Continuăm să avem un parteneriat strategic special cu Rusia. Avem o relație în continuă creștere și schimbare cu Uniunea Europeană și cu țări europene precum Regatul Unit, Franța și Germania. Recent am intrat în primul nostru parteneriat strategic ecologic cu Danemarca. Japonia este un alt partener cu care avem o relație multidimensională.

40.Ne angajăm să respectăm o ordine internațională bazată pe reguli. India se află în prezent în Consiliul de Securitate ONU pentru un mandat nepermanent. Suntem, de asemenea, scaunul BRICS. Am fost invitați la viitorul summit G7 din Anglia la sfârșitul acestui an. De asemenea, vom prezida G20 în 2023. Rămânem activi în alte formate multilaterale și plurilaterale, cum ar fi SCO și RIC.

  1. Administrația noastră a parteneriatului pentru dezvoltare are o prezență globală, atribuind 31 miliarde USD liniilor de credit și 8 miliarde USD subvențiilor. Peste 80.000 de străini au fost instruiți de Guvernul Indiei în instituțiile indiene.
  2. Aș dori să vorbesc și despre mecanismele de furnizare a serviciilor publice ale Ministerului nostru. Avem o rețea globală de 192 misiuni. De asemenea, avem o prezență la nivel național prin birourile noastre de pașapoarte și pașapoartele kendras.
  3. Colaborăm îndeaproape cu autoritățile statului în furnizarea de servicii publice și consulare.
  4. Aș dori să închei încă o dată mulțumind Institutului pentru invitație și pentru concentrarea sa asupra diplomației și angajamentului global al statelor. Globalizarea înseamnă conținutul global al muncii dvs. care va crește mult mai mult în viitor.
  5. Ministerul Afacerilor Externe dorește să colaboreze cu Haryana și alte state în promovarea cooperării internaționale. Rețeaua noastră în creștere de ambasade, înalte comisii și consulate de pe toate continentele sunt dornice să se asocieze cu dvs. în promovarea inițiativelor dumneavoastră.

Text asumat de Ambasada Indiei la Bucuresti

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker