Educație

Cum a devenit un chestionar de pandemie suport didactic la orele de dirigenție la Liceul Tehnologic ,,Henri Coandă”

„Familie, unitate, speranță, încredere, optimism, empatie, acestea sunt câteva dintre ­va­lorile pe care noi, școala, în această perioadă <altfel>, am încercat să le insuflăm fiecărui elev de al cărui destin suntem atât de preocupați. Deși suntem departe unii de ceilalți, parcă mai mult ca niciodată, acum simțim cât de valoros era fiecare zâmbet primit de la elevi, cât de așteptată era sone­ria salvatoare și pauza binemeritată, pe scurt, cât de bine era în normalitatea care guverna viața de care nu conteneam să ne plângem mereu”. Așa începe prefața „Jurnalului de autoizolare” realizat de elevii și profesorii Liceului Tehnologic „Henri Coandă” într-o perioadă do­minată de incertitudine, teamă și scenarii.

„Acum, când am înțeles cât de mult depindem unii de ceilalți, publicația apărută anul trecut în săptămâna <Școala Altfel> folosește drept suport didactic pentru orele de dirigenție. Ore în care, pe lângă alte subiecte, profesorii unității ­educative amintite pun pe tapet consecințele pe care pandemia în care ne aflăm se reflectă asupra tuturor. Practic, încer­căm cu toții să ieșim învingători dintr-o luptă cu un virus care pare că nu vrea să se dea deloc bătut. Dezbatem, ascultăm emoțiile tinerilor noștri, comunicăm, găsim soluții, ne adap­tăm, acceptăm schimbarea și găsim noi moduri de a face față unei provocări neașteptate”,  spun reprezentanții liceului.

„Jurnalul de autoizolare’’ a fost gândit sub forma unui chestionar cu cinci enunțuri ce trebuiau completate. Acestea au fost trimise în mediul online atât elevilor, cât și profesorilor, iar răspunsurile au depășit așteptările, evidențiind sensibilitatea și dorința de a merge mai departe. „În această perioadă îmi este dor de …”, „în această perioadă îmi este teamă …”, „în această perioadă sper…”, „în această perioadă gândesc pozitiv pentru că …” și „în această perioadă îmi doresc să merg la școală pentru că …” –  acestea sunt enunțurile la care au răspuns deopotrivă elevii și profesorii Liceului Tehnologic „Henri Coandă”  în cele 99 de pagini ale publicației coordonată de directorul adjunct, profesor Doina Simona Furtună, și de profesorul Tatiana Balaș.

„Izolarea socială este una dintre cele mai  greu de suportat în perioada aceasta, dar nu ne-a împiedicat ca în săptămâna <Școala Altfel> să gândim activități interesante care să pună în valoare creativitata elevilor noștri și să le ofere adevărate momente de reflecție, să se ­des­copere pe ei înșiși, să prețuiască adevăratele valori morale, să empatizeze cu ceilalți și să-și deschidă mințile și sufletele”, a adăugat profesorul Anca Stroe în prefața publicației folosită acum la orele de dirigenție.

Articole similare

error: Continut protejat!!