Administrație

Cum demontează primarul din Nehoiu minciunile din spațiul public

Campania pe reţelele de socializare continuă să fie, pentru cei care se situează pe partea Opoziţiei, nişa de comunicare, la îndemână, cu electoratul. Primarii, pentru că sunt în exerciţiul funcţiunii, au la îndemână, graţie şi unei conjuncturi favorabile în ce priveşte finanţarea multora dintre proiectele pentru care documentaţiile tehnice au fost depuse şi cu cinci-şase ani în urmă, o campanie pe rezultate, la vedere. Contracandidaţilor nu le rămâne la îndemână decât varianta manipulării electoratului, transformând mesajele pozitive şi acţiunile bine intenţionate din partea Puterii, prezentând cetăţenilor alternative mincinoase.

În ultimul timp, la Nehoiu unul dintre proiectele implementate de primarul Ionuţ Milea este prezentat de contracandidaţi, pe reţelele de socializare, drept o activitate derulată pe bani publici, însă, doar în beneficiul particular, al primarului. Confruntat cu o asemenea campanie denigratoare, primarul Ionuţ Milea a ales să prezinte, tot pe Facebook, nu celor care îl acuză, ci electoratului nehoian, necesitatea implementării proiectului „Realizare pistă pentru biciclete în oraşul Nehoiu” şi beneficii, în perspectivă, la nivel de zonă.

„Astăzi o să deschid un subiect care a fost foarte chinuit de interpretări diverse, toate în scop de manipulare electorală. I-am lăsat pe cei care se consideră curajoși și responsabili, îndreptățiți să <deschidă ochii> nehoienilor, ascunși după niște profiluri false, să epuizeze subiectul din punctul lor de vedere, iar acum consider că este binevenită și explicația mea, bazată pe temeiuri legale și tehnice. REALIZARE PISTĂ DE BICICLIȘTI ÎN ORAȘUL NEHOIU, JUDEȚUL BUZĂU – Acesta este mult contestatul proiect <de care nimeni nu are nevoie>.

În primul rând, proiectele din PNRR sunt finanțate din fonduri europene nerambursabile, nu din fonduri de la bugetul local. Proiectele PNRR sunt clasificate pe componente de interes, iar cel în cauză este pe coeziune socială și teritorială. Important este că niciun proiect aprobat nu fură șansele altora, nu se exclud reciproc. Au însă niște condiții OBLIGATORII, care nu pot fi comentate sau ocolite. Ne încadrăm, bine. Nu ne încadrăm, la revedere! Nu se negociază nimic. Eu nu am vrut să intrăm la categoria <la revedere> și am găsit soluții să prind proiectul. Pentru a realiza o pistă pentru bicicliști, condițiile erau: continuitate de minim 1,5 km; să asigure conexiunea a cel puțin două puncte de interes la nivel local; lățimea minimă 1,5 m pe sens; se poate amenaja pe drumuri în extravilan sau intravilan, unde traficul motorizat este foarte scăzut.

Curmătura nu era eligibilă, fiind trafic motorizat dens. La fel Vinețișu. Atașat DN10 era imposibil. Evaluatorii fac măsurători, nu analizează după ceea ce declarăm noi. Stănila era eligibilă mai ales pentru că traseul nu s-ar fi putut încadra niciodată pentru realizarea unui drum cu o lățime corespunzătoare traficului rutier normal. Proiectul a fost o oportunitate nesperată, am marșat pe <Povestea satului părăsit”>, care a fost difuzată pe canalele media, atrăgându-se atenția asupra lui și captând interes de redescoperire a frumuseții locurilor. Mai era nevoie de un obiectiv istoric în condițiile proiectului și am identificat Biserica de la Stănila. De asemenea, lungimea pistei 6,1 km (de la Grădinița Mlăjet până la Stănila) a asigurat punctaj mare. La fel, traficul motorizat redus.

Cum să pretindem că dacă în acel sat mai sunt doar două-trei case locuite, investiția într-un drum de acces civilizat nu se justifică? Suntem sălbatici, oare? Abandonăm drumurile în hățișul uitării? Există categoria turiștilor de locuri aparent uitate, de aventură în natură, nu putem să le închidem accesul doar pentru că acolo nu locuiește nimeni. Pentru cei care nu vor cu niciun chip să înțeleagă, să știți că drumurile au proprietatea de a deschide, nu de a închide viitorul. Faci drumuri ca să deschizi perspective sau să reînvii zone, nu le abandonezi ca să îngropi trecutul unui sat frumos, încărcat de amintiri și încadrat de un peisaj spectaculos.

Acum, fiindcă știu că cetățenii satelor din sudul orașului (Mlăjet, Chirlești) și cartierul Piscu Mârzii, sunt nerăbdători să afle vești, îi anunț că (pe)10 aprilie a fost adjudecată lucrarea aferentă proiectului privind canalizarea, urmând semnarea contractului și ordinul de începere a lucrărilor. Până atunci, să admirăm frumusețea drumului care duce la Stănila! Au trecut atâția ani până ce a fost posibilă electrificarea lui, iar acum să-l îngropăm? Vă recomand ca excursie acest traseu”, este mesajul primarului Milea, adresat locuitorilor oraşului Nehoiu.˝

 

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker