Economic

Cum a dat Umbrărescu cu tifla furnizorilor buzoieni de materiale pentru A7

Iminența construirii Autostrăzii Moldovei a aprins rapid, încă de acum câțiva ani, imaginația multor buzoieni, fie deținători de terenuri în zona în care se anticipa că va trece A7, fie oameni de afaceri din domeniul construcțiilor de infrastructură, care s-au văzut, dacă nu subcontractori, măcar furnizori de materiale pentru firmele care urmau să își adjudece licitațiile pentru execuția acesteia. Din a doua categorie fac parte câteva firme locale care și-au făcut din timp stocuri importante de agregate necesare construcției autostrăzii, în zona respectivă crescând, pe alocuri, veritabili munți de pietriș și nisip, gata să fie livrați, la cerere, constructorilor de pe A7.

Surpriza mare a fost însă finanțarea construirii autostrăzii prin Programul Național de Redresare și Reziliență, cu reguli mult mai stricte în ceea ce privește construirea, dar și termenele de execuție. O a doua surpriză a fost adjudecarea unei importante bucăți din viitoarea autostradă a Moldovei de către băcăuanii de la UMB, grup de firme deținut de Dorinel Umbrărescu.

Acesta din urmă, bun cunoscător al mediului de afaceri din întrega zonă parcursă de autostradă, a ales să nu cumpere niciun fel de materiale (incluzând aici și betoane sau asfalt) din zona Buzău-Râmnicu Sărat, ci s-a bazat, chiar cu riscul unor cheltuieli mai mari, pe colaboratorii săi tradiționali.

Grupul de firme deținut de Dorinel Umbrărescu are parafate contractele pe toate cele șapte bucăți din Autostrada A7 de pe porțiunea cuprinsă între Buzău și Bacău, care însumează 178,34 kilometri. Contractele prevăd suma de 10,75 miliarde lei fără TVA și termene de execuție 20 luni (capetele de la Buzău și Focșani), 26 luni (sectoarele din centru pe Buzău-Focșani) și respectiv 30 luni pe Focșani-Bacău. Acestora li se adaugă restul de trei tronsoane pe Bacău-Pașcani: 77,39 kilometri pentru, probabil, 80 la sută din valoarea estimată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, adică aproape 4,7 miliarde lei fără TVA. Termenul de execuție este, de asemenea, 30 luni.

Astfel, UMB își trece în cont toți cei 255,735 kilometri pe A7 între Buzău și Pașcani, însumând zece loturi. În total, cu proiectele mai „vechi”, cel mai puternic antreprenor general pe infrastructura rutieră din România adună 409 kilometri de autostradă și drum expres.

Șantierul autostrăzii Buzău-Focșani are o evoluție spectaculoasă, iar „furnicuțele” UMB își fac treaba. La începutul lunii aprilie au fost așternuți primii trei kilometri de asfalt un sector care asigură joncțiunea între Tronsoanele 2 și 3 ale acestei autostrăzi (parte din A7). Menționăm că lucrările pe acest lot au început în urmă cu trei luni, dar aici muncitorii lucrează zi și noapte, spre deosebire de alte șantiere ale Autostrăzii A7.

Considerat cel mai important constructor din România, grupul de firme UMB, controlat de Dorinel Umbrărescu, numără în acest moment 5.400-5.500 de angajați, după ce peste 80 la sută din personalul plecat anterior în străinătate a revenit în țară și s-a reangajat la companie. Mulți muncitori s-au întors în România și după ce Umbrărescu a câștigat mare parte din Autostrada Moldovei, unul dintre cele mai așteptate proiecte de infrastructură, realizat prin Programul Național de Redresare și Reziliență.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker