Economic

Cum construiește UMB podul peste râul Buzău

Noi imagini de pe șantierul Autostrăzii A7 au fost publicate în mediul online. Deși temperaturile sunt în scădere și se apropie de 0 grade, angajații UMB sunt în continuare pe teren și lucrează pe toate loturile Autostrăzii A7, de la Buzău și până la Pașcani. Pe primul lot al tronsonului Buzău-Focșani constructorul transportă și depozitează grinzile pentru podul ce va traversa râul Buzău, iar pe lotul 3 se lucrează la nodul rutier Slobozia – Ciorăști.

Stadiul fizic pe tronsonul Buzău-Focșani

  • Lotul 1, Buzău-Vadu Pașii, cu o lungime totală de 4.6 kilometri, a ajuns la un stadiu fizic al execuției de 21 la sută (contract semnat în data de 06 septembrie 2022). Lucrările trebuie finalizate până în luna august a anului 2024.
  • Cel de-al doilea lot, Vadu Pașii – Râmnicu Sărat, cu o lungime de 30,8 kilometri, a ajuns la un stadiu fizic al execuției de 22 la sută (contract semnat în data de 12 ianuarie 2023). Lucrările trebuie finalizate până în luna aprilie a anului 2025.
  • Lotul 3, Râmnicu Sărat – Mândrești Munteni, cu o lungime de 36,1 kilometri, a ajuns la un stadiu fizic al execuției de 22 la sută (contract semnat în data de 12 ianuarie 2023). Lucrările trebuie finalizate până în luna aprilie a anului 2025.
  • Lotul 4, Mândrești Munteni – Focșani, cu o lungime de 10,94 kilometri, a ajuns la un stadiu fizic al execuției de 24 la sută (contract semnat în data de 6 septembrie 2022). Lucrările trebuie finalizate până în luna august a anului 2024.

Într-o analiză recentă Asociația Pro Infrastructură trage un semnal de alarmă în legătură cu ritmul în care avansează lucrările autostrăzii A7, ce străbate și județul Vrancea, pe tronsoanele adjudecate de firma UMB a lui Dorinel Umbrărescu, drumarul născut la Tănăsoaia. „Să ne înțelegem: UMB este, de departe, cel mai puternic și mai muncitor antreprenor din infrastructura rutieră din țara noastră. Dar ar fi bine să recunoască spășit că, din ambiția stupidă de a face TOATĂ autostrada care-i trece prin fața sediului, s-a întins peste dublul capacității reale”, precizează Asociația Pro Infrastructura în analiza sa recentă menționată, intitulată „UMB, prea puțină marmeladă la atâta pâine”.

Asociația Pro Infrastructură precizează pe site-ul său proinfrastructura.ro la secțiunea „Ce facem” următoarele: „Monitorizăm, împreună cu membrii comunității, prin filmări aeriene și reportaje de la sol, marile șantiere de infrastructură din România, în special construcția de autostrăzi. Scopul acestor acțiuni este de a demonstra modul în care se derulează contractele pentru obiectivele majore de investiții și de a aduce transparența în relația dintre autorități, constructori și societatea civilă”.

Umbrărescu a câștigat licitația pentru zece loturi din totalul celor 13 ale Autostrăzii A7, de la Buzău și până la Pașcani. De la Ploiești până la Buzău lucrează trei companii diferite. Pe lotul 1 Pizzarotti, pe lotul 2 asocierea româno-bulgară Coni-Trace și pe lotul 3 a fost recent semnat contractul cu turcii de la Nurol.

Articole similare