Actualitate

Cum au încercat hakerii să fure date folosind identitatea eMAG

Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC) avertizează în legătură cu o tentativă de fraudă de tip phishing prin folosirea identităţii vizuale a companiei eMAG. Potențialele victime erau abordate prin diverse mesaje.

În ultimele zile, DNSC a primit informații legate de o tentativă de fraudă în care era folosită identitatea vizuală a eMAG. Aceasta era propagată prin SMS prin transmiterea utilizatorilor din România a unor mesaje care conțin link-uri malițioase. Modul în care este formulat mesajul activează emoția – „Ești fericitul câștigător al unui premiu!” – și poate determina potențiala victimă să dea click pe link, să ofere date sensibile sau chiar, în anumite instanțe, să instaleze aplicații malițioase, a transmis Directoratul Național de Securitate Cibernetică.

Specialiștii DNSC au explicat cum au încercat hackerii să fure date: „Folosind tehnici de inginerie socială, atacatorii vizează convingerea utilizatorilor către mesajele provin de la un comerciant cunoscut. Atunci când formularea textului pare suspectă și sunteți îndemnați prin mesaj să accesați link-uri sau atașamente, mai ales atunci când nu primiți detalii concrete despre motivul pentru care este necesar să faceți acea acțiune, contactați expeditorul pentru lămuriri pe un alt canal de comunicare!”, a transmis DNSC. „Cum ne ferim de astfel de capcane? Fiți vigilenți și analizați cu atenție informațiile primite, înainte de a furniza date online! Asigurați-vă că sunteți mereu pe site-ul oficial, mai ales atunci când furnizați date sau efectuați plăți. Verificați mereu cu atenție sursa mesajelor sau a notificărilor primite! Oricând aveți suspiciuni, verificați link-urile sau atașamente pe care urmează să vă accesați cu o soluție de securitate (ex: virustotal.com , scamadviser.com ). Raportați astfel de email-uri către organizația impersonată pentru atragerea atenției cât mai rapid asupra activității frauduloase. În cazul în care ați introdus date sensibile, sesizați imediat banca, dacă ați fost păgubit, depuneți sau plângere la Poliție (fizic sau la [email protected]) și notificați DNSC (telefon 1911 sau [email protected]). Nu în ultimul rând, contribuiți la răspândirea acestor avertizări și către alți utilizatori, pentru a reduce șansele ca astfel de tentative de fraudă să aibă succes!”, a mai transmis DNSC.

 

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker