ActualitateEconomicEducație

Cum arată școala viitorului la Colegiul Economic Buzău

Săptămâna competențelor profesionale, cu invitați și firme de exercițiu

În perioada 16-20.mai – perioada în care Uniunea Europeană organizează European Vocational Skills Week, o inițiativă a Comisiei Europene care, de șase ani, adună în același loc acțiuni diverse care transmit un mesaj comun: educația și formarea profesională aduc beneficii multiple tinerilor și adulților care aleg să învețe și să practice meseriile secolului XXI -, elevii și profesorii Colegiului Economic Buzău au celebrat printr-o multitudine de activități „European Vocational Skills Week”.

Tematica de anul acesta este „Tranziția VERDE în IPT” (tranziția către tehnologiile ecologice/ tranziția către economia verde).  Această temă este în conformitate cu angajamentul Comisiei Europene (European Green Deal) de a lua toate măsurile necesare pentru ca țările UE să devină neutre din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon până în anul 2050, inclusiv pregătirea și formarea oamenilor cu competențele adecvate pentru asigurarea tranziției.

 În ce activități au fost implicați elevii de la „Economic”

Prima zi, prima activitate i-a găsit pe elevii Colegiului Economic implicați în activitatea „Elevii de azi, profesioniștii de mâine!”, când li s-au alăturat absolvenți din 2020, 2016 și 2012, profesor diriginte Paraschiva Căpriță. Așa s-au spus povești diferite, povești de viață frumoase, s-au depănat amintiri, au fost și lacrimi, emoții și mulțumiri. Concluzia pe care au tras-o elevii: Colegiul Economic Buzău este școala care te pregătește pentru viață!

A doua zi, activitatea s-a focusat pe proiectul  „Colegiul Economic Buzău – O Școală Sustenabilă!”. Elevii clasei a IX-a B au discutat despre sustenabilitate sub îndrumarea profesoarei Magda Ardeleanu. Organizați în echipe, elevii  au dezvoltat mici planuri cu privire la asigurarea sănătații și securității, economisirea energiei, reciclarea deșeurilor și amenajarea de spații verzi în școală. Prin urmare , concluzia elevilor a fost că visurile sunt bune și că este bine să își facă planuri și să acționeze pentru îndeplinirea lor: „Vise de viitor, planuri, acțiune!”.

Miercuri, elevii au luat contact cu meseriile mileniului trei, coordonați  fiind în activitățile desfășurate de  profesoara  Adriana Anton; elevii clasei a XII-a B au povestit despre meseriile la care visează: broker, specialist relații publice, programator, designer pagini web, inginer de sistem, fermier. Ei au avut alături în activitatea dedicată meseriilor invitați speciali care le-au împărtășit  din secretele meseriilor. Au stat de vorbă cu ei despre meserii un părinte, Florescu Alina, analist licitații și o fostă elevă, Alexandra Manolache, manager de vânzări.

În următoarea zi, elevii de la „Economic” au vorbit despre ce înseamnă și mai ales cum poți să fii un antreprenor de succes. Cosmin Răileanu, un asemenea antreprenor de succes, a povestit elevilor despre parcursul pe care l-a urmat în viață. El a reușit să le capteze atenția timp de o oră;  nici nu putea fi altfel având în vedere că antreprenorul le-a vorbit despre competențele care îi trebuie unui antreprenor tânăr să reușească să aibă o cifră de afaceri de 10 milioane de euro.

Iar vineri elevii au mai aflat de la școală cum „Viața bate teoria”. Elevii claselor a XI-a au prezentat firmele de exercițiu în care au activat în acest an școlar: „Comorile Stupului”, „On Art”, „New Vision”, „Akadia, Candy Heaven”, „Graffitti”, „Macondo”, „Fun Catering”, „Casa Buzoiană”, „Green Life”. Elevii au povestit, au promovat, au încheiat tranzacții, au demonstrat competențele antreprenoriale achiziționate pe parcursul acestui an școlar.

În paralel s-a desfășurat concursul „Idei de afaceri sustenabile”, unde au participat elevi din clasele a X- a si a XI- a. Ei au prezentat idei de afaceri sustenabile. Juriul a fost format din fostele eleve ale Colegiului Economic Ana Maria Mircea și Raluca Ifrim și precum și Felicia Vîjdea – Europe Direct.

Revista „Cheia succesului in afaceri”,  ajunsă la a IX a ediție, a fost lansată și a constituit premiul cel mare pentru toți participanții la concurs. Revista a fost dedicată în acest an aniversar absolvenților ce au dezvoltat propria afacere și a celebrat 20 de ani de activitate a firmelor de exercițiu.

 La ce concluzie a ajuns conducerea școlii

„De la firme cu profil culinar, până la cafenele, firme de turism, de publicitate ori de organizare de evenimente, toate proiectele acestor copii, însoțite de planurile lor de afaceri, mi-au părut idei bune de pus în practică.  I-am felicitat pe copii pentru ideile lor creative și le-am transmis că deschiderea spre învățare trebuie să rămână principala lor preocupare în următorii ani. Doar așa vor putea reuși să dezvolte afaceri de succes, în viitor. Doar învățând pot avea garanția unei cariere și a unei stabilități. Mediul de afaceri are nevoie de energia acestor tineri, de viziunea lor, de entuziasmul și inteligența lor.  Cred cu tărie în potențialul viitoarei generații de antreprenori. Cred că viitorul poate fi mai bun, grație viziunii copiilor noștri, a implicării și ideilor lor”, a transmis prefectul Daniel-Marian Țiclea, prezent la activitate.

La rândul ei, Geta Burducea, directorul Colegiului a concluzionat: „Trăim într-o lume în care totul este în continuă și rapidă schimbare: tentații la orice pas, campanii promoționale destul de agresive, cumpărături la un click distanță, dorința de a avea ultimul model de <ceva> este la modă. În acest context, educația antreprenorială este foarte importantă și trebuie începută cât mai devreme. În zilele noastre a fi educat din punct de vedere financiar este la fel de important ca a fi sănătos. Un rol important revine școlii ca principal partener social. Instituţiile de învăţământ, de la primele niveluri până la ultimele, trebuie să adopte metode şi instrumente specifice secolului XXI, pentru dezvoltarea mediului adecvat de învăţare, pentru încurajarea creativităţii, a inovaţiei şi a capacităţii de a gândi dintr-o nouă perspectivă (<out of the box>). Spiritului antreprenorial permite dezvoltarea abilităţilor de conducere şi a deprinderilor de viaţă, fiind din ce în ce mai recunoscut faptul că acestea reprezintă o competenţă cheie. Spiritului antreprenorial și  inovarea generează noi modalităţi de învăţare, viaţă şi muncă”.

A fost o săptămână plină pentru elevi și profesori, o săptămână care a demonstrat competențele și abilitățile achiziționate pe parcursul anilor de școală.

Articole similare