Economic

Criza sanitară și modul în care a afectat viața oamenilor

Descoperă cum a schimbat criza sanitară modul în care trăim astăzi și cum ne vom desfășura existența de acum înainte. Informații utile în articol.

Criza sanitară reprezintă o amenințare reală la adresa omenirii (86% dintre români cred acest lucru) și la adresa țării noastre (78% dintre cetățenii români și-au exprimat această părere). Numai că 80% dintre oameni, la nivel global, cred că această criză sanitară a consolidat legăturile dintre ei, cel puțin în ceea ce privește comunitățile locale.

Realitatea este că această pandemie a schimbat mult modul în care oamenii privesc anumite aspecte ale vieții. Ponderea comerțului electronic a crescut cu 49%, iar nivelul cumpărăturilor efectuate online a crescut până la 36% în timpul crizei sanitare. Ce alte lucruri s-au mai schimbat începând cu 2020?

Criza sanitară schimbă lumea sau oamenii se schimbă ca urmare a pandemiei?

Peste 55% dintre oameni au început să aprecieze mai mult familia și timpul petrecut cu aceasta. 41% din populația globală a înțeles rolul proviziilor pe timp de criză, în timp ce mediul online constituie principala sursă de divertisment, informații și venituri pe timp de criză. De exemplu, sporturile clasice au fost înlocuite cu cele virtuale, precum https://oina.ro/jocuri-slot-cu-tematica-de-fotbal/, cu o creștere de 53% a interesului oamenilor în 2020.

La nivel mondial, 25% dintre consumatori au încercat produse noi, în timp ce în România, 33% dintre oameni și-au îndreptat atenția către un produs pe care nu l-au mai testat înainte, ca alternativă la articolele pe care deja le cunoșteau. 73% dintre consumatorii care încercat articole și branduri noi și-au manifestat dorința de a continua să le utilizeze și în viitor.

Telefonul mobil și-a justificat cel mai bine titlul de “obiect esențial pentru viața personală” în această perioadă. 45% din populația globală și-a folosit smartphone-ul pentru achiziția produselor destinate consumului zilnic sau pe termen lung.

Oamenii au înțeles că primul lucru pe care trebuie să îl facă este să sprijine comunitățile locale. De altfel, 88% dintre aceștia și-au exprimat credința că după trecerea crizei sanitare, legăturile formate la nivel local vor continua să existe. De altfel, 34% dintre oameni vor susține în continuare producătorii și comercianții locali, chiar dacă prețul produselor va fi mai ridicat decât la alți producători.

Viitorul este privit cu reticență de 58% dintre români, 87% dintre aceștia considerând că această criză sanitară va duce la creșterea nivelului șomajului în următorii ani. Chiar dacă 83% dintre români cred că o criză economică va urma celei sanitare, până în prezent, la nivel global, lucrurile au fost sub control.

Un aspect susținut și de 71% dintre români care sunt de părere că pandemia va fi stopată și că situația va reveni la statutul dinainte de COVID mult mai rapid decât se preconiza inițial. Cu toate acestea, 43% dintre oameni încă se simt în nesiguranță în ceea ce privește viitorul personal.

69% din populația globală a înțeles că trebuie să-și concentreze atenția asupra sănătății personale și a membrilor familiei, atât la nivel mental, cât și fizic. Și pentru că relaxarea joacă un rol important în sănătatea minții, consumul de divertisment la nivel global a crescut cu 36% în timpul crizei sanitare.

Indiferent de modul în care criză sanitară ne-a modificat stilul de viață și concepțiile despre aceasta, cu siguranță că am învățat să fim mai bine pregătiți pentru alte posibile amenințări globale de acest fel.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker