Actualitate

Conferință „SuperTeach” Buzău despre control și încredere ca ofertă a școlii pentru educația elevilor

Care sunt mecanismele care pun în mișcare învățarea la elevi?  Aceasta este întrebarea pe la care invitații evenimentului de sâmbătă, 11 decembrie, ora 9.30, de la Consiliul Județean Buzău și-o vor pune în cadrul conferinței  organizate de „SuperTeach” Buzău. Și vor încerca să ofere și răspunsuri din două perspective, așa după cum indică tema propusă de organizatori „Educația: control sau încredere?”  În acest sens, organizatorii promit o discuție despre încredere ca mecanism care pune în mișcare toate celelalte aspecte ale procesului de învățare și despre importanța unui climat în care, predominând starea de bine, când se crează relații de încredere reciprocă, iar elevii devin mai motivați să învețe. Pentru această conferință au fost lansate invitații unor personalități care au acceptat să fie alături de organizatori. Este vorba despre Domnica Petrovai – psiholog clinician pr. și psihoterapeut, Dan Ivașcu – preşedintele Cooperativei Agricole Unirea Gospodarilor Mihăileşti, Vasile Brașovanu – trainer pentru profesori și părinți, Victoria Gheorghe – profesor la Colegiul Național Pedagogic ”Spiru Haret” Buzău, Constantin Lomaca – profesor și membru fondator al Școliii Românești din Sydney, Angelina Rivera-Rocabado – profesor de limba franceză și limba engleză, Mihail Milea – preot la Parohia „Sfântul Sava” și fondatorul Fundației „Sfântul Sava de la Buzău”. De asemenea, vor fi alături de noi Dragoș Anastasiu – co-fondator SuperTeach și Carmen Neagu – lider al comunității SuperTeach Buzău, gazda evenimentului.

Ideea de la care pornesc organizatorii este că educația copilului începe în familie și se continuă în școală și își pun în același timp întrebarea firească. „Ce facem noi, educatorii, învățătorii, profesorii, cei care pun ușor, ușor câte o picătură de cunoaștere la rădăcina fiecăruia dintre micile vlăstare, pentru ca școala să fie spațiul în care copilul să se simtă în siguranță, apreciat, înțeles, stimulat și iubit?”

Ei vor să transmită mesajul că mesajul că „școala înseamnă încredere: încrederea profesorilor în lider, încrederea elevilor în profesori, a părinților și a membrilor comunității în școală. Într-un climat în care predomină starea de bine se pot crea relații de încredere reciprocă, elevii devin mai motivați să învețe. Într-o școală unde orele de curs se bazează pe libertatea elevilor de a se exprima, ei nu mai percep evaluarea ca având un rol punitiv, ci constructiv.

O școală a tuturor este pregătită să răspundă cerințelor actuale, inclusiv situațiilor  în care învățarea se face online. În aceste condiții, elevii și profesorii au nevoie, mai mult ca oricând, să depășească barierele ecranului și să se simtă conectați”.

Și pentru că școala are nevoie să fie ancorată în prezent, în realitatea elevilor ei și  să fie un loc în care învățarea se face prin îmbinarea strategiilor de predare clasice cu cele moderne, prin folosirea  instrumentelor inovative, să fie adaptată din punct de vedere tehnologic la realitatea în care trăim, specialiștii spun că profesorii trebuie să-I învețe pe elevi „să se adapteze la cerințele actuale și viitoare ale societății”. De aceea reprezentanții „SuperTeach” Buzău spun că profesorii trebuie să îi lase pe elevi „să se cunoască pe sine, să aibă puterea să ia decizii, să-și exprime sentimentele și emoțiile, să-i învățăm să colaboreze unii cu ceilalți, să-i facem să nu se simtă controlați sau abandonați, să-i ascultăm, să-i ajutăm să-și găsească un ideal, propria măreție”.

Profesorii, singurii sfătuitori pentru mulți elevi

„Noi, profesorii, suntem, pentru o mare parte dintre elevi, singurii sfătuitori, prieteni sau, uneori, părinți. Cred că practicăm cea mai importantă meserie, pentru că modelăm caractere și făurim destine. Dacă vom reuși să-i facem pe copii să îndrăgească școala, înseamnă că în sufletul lor am aprins scânteia cunoașterii și a încrederii.

Calea cea mai ușoară spre sufletul unui copil este să-l asculți. Dacă plânge, alină-i suferința cu o mângăiere sau o vorbă frumoasă. Dacă râde, bucură-te și râzi și tu cu el. Dacă vrea să zboare, ridică-l cât mai sus. Dă-i avânt, nu-i frânge aripile!

Dacă întrebi un elev sau profesor  de ce venim la școală,  din multele răspunsuri se desprinde unul foarte important : venim la școală pentru că suntem oameni”, mai spun organizatorii evenimentului.

„Pentru că ne dorim să fim cu toții în siguranță și să ne bucurăm de Conferință în cele mai bune condiții, participarea offline la eveniment în condițiile în care rata de incidență COVID depășește în municipiul Buzău, 6/1000 locuitori, se face în baza Certificatului European COVID-19 din care să reiasă că au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare împotriva COVID-19 sau că te afli în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2”, transmit organizatorii.

 

Articole similare