Economic

Cine sunt cei mai reclamați furnizori de telefonie și curierat de anul trecut

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) anunță că, în anul 2021, a primit și soluționat 2.886 de reclamații cu privire la serviciile de comunicații electronice și serviciile poștale din România. Cele mai multe dintre acestea au vizat derularea relației contractuale cu furnizorii de servicii de comunicații electronice, precum încetarea contractelor, facturarea serviciilor, nerespectarea prevederilor contractuale sau încheierea contractelor la distanță.

Vodafone România, cele mai multe sesizări la capitolul comunicații

Astfel, 76% din numărul total al reclamațiilor primite de ANCOM în anul 2021 au fost legate de serviciile de comunicații electronice. Utilizatorii au sesizat probleme privind încetarea contractelor (19% din reclamații), derularea contractelor la distanță (12%), calitatea semnalului de telefonie/internet (12%) și facturarea acestor servicii (12%).

Peste 12% dintre petițiile trimise ANCOM, referitoare la serviciile de comunicații electronice, au privit probleme întâlnite pe parcursul procesului de portare a numerelor de telefon.

Doar 5% dintre petiții s-au referit la serviciul de roaming, vizând în special condițiile de utilizare a serviciilor de roaming în Spațiul Economic European (Roam like at home).

Datele ANCOM arată că reclamațiile formulate de utilizatori au vizat serviciile furnizate de Vodafone România în proporție de 18%, Telekom Romania Communications – 14%, Orange România – 15%, RCS&RDS – 11% și Telekom Romania Mobile Communications – 9%.

Fan Courier, reclamați cel mai des în privința serviciilor de curierat

Și în privința serviciilor poștale au fost nemulțumiri, iar 11% din totalul reclamațiilor înregistrate la ANCOM anul trecut au vizat atât firmele private de curierat, cât și Compania Națională Poșta Română.

Problemele semnalate cel mai des de utilizatorii serviciilor poștale au fost legate de deteriorarea trimiterilor poștale (33% din totalul reclamațiilor), nelivrarea acestora (22%), termenul de livrare (19%), precum și pierderea sau furtul acestora (19%). În contextul restricțiilor impuse de pandemie în ultimii ani, ce au impulsionat masiv utilizarea serviciilor de comerț online, serviciul de livrare a coletelor a căpătat o amploare din ce în ce mai mare.

Furnizorii cel mai des reclamați au fost Fan Courier (31% din totalul reclamațiilor referitoare la serviciile poștale), Compania Națională Poșta Română – 22%, Dynamic Parcel Distribution (DPD) – 10% și Urgent Cargus (7%).

Utilizatorii au mai reclamat la ANCOM și alte aspecte, precum cele referitoare la echipamentele radio, regimul rețelelor de infrastructură sau procedura de alocare a frecvențelor pentru emisiile radio.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker