Economic

Cine contestă lotul 2 din Ploiești – Buzău

Curg contestațiile pe A7

Constructorul austriac Strabag a depus contestație împotriva rezultatului licitației pentru lotul 2 Mizil-Pietroasele al Autostrăzii Ploiești-Buzău. Astfel, compania solicită ca raportul procedurii să fie amânat. „Anularea raportului procedurii nr. 24/2731/15.03.2022 (<Raportul procedurii>) a Comunicării privind rezultatul procedurii de atribuire nr. 92/19784/15.03.2022 («Comunicare rezultat procedură») prin care oferta depusă de către Asocierea S.C. CONI S.R.L. – Trace Group Hold PLC («Asocierea CONI») a fost declarată admisibilă și câștigătoare, precum și a oricăror acte anterioare și/sau subsecvente și conexe acestora, emise de către Autoritatea contractantă, în cadrul Procedurii de atribuire, cu privire la modalitatea de evaluarea a ofertei Asocierii CONI”, se precizează în documentul depus la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC), în data de 25 martie.

Amânarea raportului de procedură nu este singurul lucru pe care Strabag îl cere prin contestația depusă, ci firma austriacă solicită și să se stabilească neconformitățile și inadmisibilitățile ofertelor clasate pe primele trei locuri, respectiv Coni, Bog’Art, Nurol. „Obligarea autorității con­-tractante la continuarea Procedurii de atribuire cu respectarea dispozițiilor legale în materia achizițiilor publice, cu consecința stabilirii neconformității și inadmisibilității ofertelor depuse de către Asocierea CONI, Asocierea S.C. Bog Art S.R.L. – Tancrad SRL – COSEDIL SPA («Asocierea Bog Art»), Asocierea Nurol Insaat Ve Ticaret A.S. Makyol Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S. («Asocierea NUROL»), res­pectiv clasate pe locurile I, II și III”, se mai precizează în documentul depus la CNSC.

Pe 15 martie, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunța că au fost desemnați constructorii pentru încă un lot din Autostrada Ploiești-Buzău, fiind vorba despre lotul 2 Mizil-Pietroasele, și că oferta asocierii româno-bulgare Coni – Trace  se află pe primul loc.

Contractul în valoare de 1,25 miliarde de lei fără TVA prevede inclusiv construcția a 20 de poduri. În septembrie 2021, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a primit în total 39 de oferte la licitația pentru construirea celor trei loturi ale tronsonului Ploiești – Buzău din Autostrada Moldovei (A7). Cele mai multe, respectiv 27, provin de la companii din Turcia.

Pentru lotul 2 și-au depus oferta 12 asocieri și companii care să construiască cei 28,35 de kilometri. Proiectul implică și construirea a 20 de poduri și pasaje, a două noduri rutiere și a două spații de servicii. SC Strabag SRL, compania care a depus contestație pentru acest lot, se află pe locul patru în
clasamentul ofertelor.

Contestații și pentru lotul 3

Menționăm că aceasta nu este prima contestație depusă pe Autostrada Ploiești-Buzău. Și pentru lotul 3 au fost depuse contestații de către constructorii din Turcia, România și Bulgaria, care  nu sunt de acord cu rezultatul licitației pentru construirea lotului Pietroasele-Buzău, câștigat de orădenii de la Drum Asfalt. Cele trei contestații au fost înregistrate la (CNSC) în data de 18 martie.

După cum OPINIA scria la vre­mea respectivă, compania turcească Nurol cere reevaluarea ofertei câștigătorilor din punct de vedere al conformității acesteia, în timp ce compania Tefken, având oferta pe al treilea loc, solicită reevaluarea ofertelor Drum Asfalt și Nurol, „cu consecința stabilirii caracterului neconform și inacceptabil al acestora”. Și asocierea româno-bulgară Dalin XXL – Hydrostroy AD – VDH AD este nemulțumită de rezultatul licitației și a depus contestație pentru că oferta sa a fost declarată neconformă și solicită CNSC să oblige CNAIR la reevaluarea ofertei sale și pe cea a asocierii declarate câștigătoare.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker