Actualitate

Ce tribut a plătit Buzăul ,,drumului celor 564 de cruci”

,,DN2-E85 este drumul care a luat viața a mii de oameni în ultimele decenii. Libertatea a numărat 564 de cruci pe marginile drumului București-Bacău, mai multe decât bornele kilometrice. Unele aparțin unor persoane publice. Majoritatea sunt oameni simpli. Unele dintre cele mai nefirești cazuri sunt ale compatrioților noștri care au murit când opriseră ca să dea ajutor la accidente și au fost acroșați de mașini ai căror șoferi nu au văzut prăpădul”, scrie cotidianul Libertatea.

În primele șapte luni din acest an, pe drumul care leagă Moldova de sudul României au avut loc 236 de accidente soldate cu 44 de morți și 55 de răniți grav, notează  publicația G4Media. Potrivit datelor oferite de Poliția Română la solicitarea Liber­tatea, în anul 2020 au avut loc 402 accidente pe DN2. O realitate incontestabilă și neschimbată: în fiecare dintre ultimii zece ani au avut loc între 400 și peste 500 de accidente rutiere pe acest drum.

,,Realitatea accidentelor a fost dublată de o cifră înfiorătoare găsită de Liber­tatea pe teren. Între București și Bacău, dus-întors, pe marginea drumului european, sunt nu mai puțin de 564 de cruci. Mai multe decât bornele kilometrice (550). Crucile aparțin unor oameni cunoscuți sau nu, staruri pop sau șoferi de TIR, săteni ori sportivi. Tragediile nu s-au în­tâmplat doar la accidente auto, ci și în urma unor evenimente, cum ar fi cazul Mihăilești, când un TIR încărcat cu azotat de amoniu a explodat după un accident și a ucis 18 persoane. Libertatea a strâns câteva povești de pe drumul crucilor și le adună într-o încercare suplimentară de a desluși nenumăratele pericole de pe DN2-E85”.

24 mai 2004: 18 persoane moarte și 13 răniți la Mihăilești. Un camion care transporta azotat de amoniu a explodat după ce a ajuns, în urma unui accident, în șanțul de pe marginea drumului. Explozia din comuna Mihăilești este unul dintre cele mai grave accidente care au avut loc pe șoselele din România. După ce camionul care transporta 20 de tone de azotat de amoniu s-a răsturnat în șanț, acesta a explodat. Craterul exploziei a măsurat 50 de metri, iar deflagrația s-a simțit precum un cutremur de 3 grade pe scara Richter.  Bilanțul victimelor s-a ridicat la 18 morți, printre care pompieri, localnici, jurnaliștii buzoieni Elena Popescu și Ionuț Barbu, corepondenți ai trustului de presă Intact, precum și alți 13 răniți grav.

4 martie 2007: doi voleibaliști de la Rm. Sărat și prietena șoferului au murit la ieșirea din Căldărușanca spre Ciocârlia (Ialomița). Mașina lor a derapat și s-a lovit de un TIR venit din sens opus. Cei trei voleibaliști de la Rm. Sărat și prietena unuia dintre ei, care conducea mașina, se întorceau în București după un meci al echipei. Doi dintre sportivi erau împrumutați de la Steaua și de la Dinamo.  Șofer era Cristian Porumbescu, 22 de ani atunci. Tânărul a pierdut controlul volanului după ieșirea din satul Căldărușanca, a intrat pe contrasens și s-a ciocnit cu un TIR care mergea regulamentar. Au murit prietena șoferului, 23 de ani, și cei doi colegi aflați pe bancheta din spate, Lucian Mocanu, 22 de ani, și Gabriel Trandafir, 25 de ani.

12 august 2016: un șofer de camion din Vrancea a murit la ieșirea din Gura Câlnăului, spre Mărăcineni. Acesta a fost călcat de o mașină după ce oprise să ajute victimele unui alt accident. Costel Zară a murit pe DN2 la câteva zile după ce a împlinit 24 de ani. Tânărul, șofer de camion, a oprit camionul pe care îl conducea și a coborât pe drum pentru a ajuta cele patru victime ale unui alt accident rutier. La scurt timp, un alt șofer a pierdut controlul mașinii și l-a acroșat pe tânăr, care a decedat apoi la spital din cauza leziunilor grave.

Articole similare