Economic

Ce se întâmplă cu Autostrada Buzău-Focșani

Ofertele pentru loturile 1 și 4 din Autostrada A7 Buzău-Focșani ar fi trebuit să fie depuse până marți, 5 aprilie, la ora 15.00, potrivit datelor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), dar licitația a fost suspendată pentru prelungirea termenului de depunere a ofertelor. Potrivit economica.net, cel mai probabil, termenul a fost prelungit până la finalul lunii aprilie.

Anunțul de licitație pentru construcția celor două loturi ale Autostrăzii Buzău-Focșani a fost publicat de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), în data de 4 februarie, iar valoarea estimată a lucrărilor este cuprinsă între 1,81 miliarde de lei și 2,14 miliarde de lei.

Obiectul contractului îl reprezintă execuția lucrărilor pentru Autostrada Buzău – Focșani, în lungime de 15,54 kilometri. Astfel, primul tronson, Buzău – Vadu Pașii, are o lungime de 4,60 kilometri, valoarea estimată fără TVA fiind cuprinsă între 858,85 de milioane de lei  – 1,01 miliarde de lei. De cealaltă parte, ultimul tronson, Mândrești Munteni – Focșani Nord, cu o lungime de 10,94 kilometri, are o valoare estimată fără TVA fiind cuprinsă între 954,65 de milioane de lei – 1,13 miliarde de lei.

Capetele Autostrăzii Buzău-Focșani ar urma să fie construite în 20 de luni de la data semnării contractului cu finanțare prin PNRR, potrivit ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu. La finalizarea lucrărilor, Autostrada Buzău – Focșani (al doilea segment al Autostrăzii Moldovei A7) va avea o lungime de 82,44 de km.

De cealaltă parte, miezul Autostrăzii Buzău-Focșani, respectiv loturile 2 și 3, au fost publicate în SEAP în data de 10 februarie; contractul este unul de tip FIDIC roșu, de execuție, ceea ce înseamnă că, după semnare, constructorii au termen de aproximativ o lună pentru intrarea în teren. Lotul 2, între Vadu Pașii și Râmnicu Sărat are o lungime de 30 de kilometri și o valoare estimată cuprinsă între 1,6 și 1,9 miliarde lei, în timp ce lotul 3, Râmnicu Sărat – Mândrești Munteni, costă 1,8 – 2,1 miliarde lei. Constructorii sunt obligați să monteze camere web, pentru informarea publicului.

„Pentru informarea publicului și urmărirea evoluției lucrărilor, Antreprenorul va realiza o cameră de date pentru prezentarea proiectului. Camera de date va conține, pe lângă stadiul lucrărilor conform Graficului Gantt și acces live, prin intermediul camerelor web, poziționate astfel : o cameră aferentă poziționării de șantier și alte două aferente punctelor de lucru”, arată caietul de sarcini. Potrivit caietului de sarcini, pe lotul 2 sunt prevăzute 12 poduri și pasaje, iar pe lotul 3 sunt 18 pasaje. Ofertele pot fi depuse până la data de 12 aprilie 2022. Componenta financiară reprezintă 70 la sută  din punctajul total, 21 la sută  se acordă pentru graficul de execuție lucrări cu nouă la sută punctaj maxim pentru o garanție de 10 ani, garanția minimă fiind de 5 ani.

Întregul proiect al Autostrăzii Buzău – Focșani are o valoare de 7,26 miliarde de lei (inclusiv TVA), este finanțat prin PNRR și este prevăzut în Master Planul General de Transport.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker