Ce s-a lucrat în două luni pe Viaductul Giurca
Începute în luna aprilie, cu decopertarea covorului asfaltic, lucrările de reabilitare a suprastructurii viaductului Giurca se desfășoară cu viteza melcului. De la vizita din luna mai a reprezentanților Prefecturii, când a și fost anunțată public demararea lucrărilor, abia au fost turnate bucăți din placa de suprabetonare. Lucrările de reabilitare a DN 10 au ca timp de execuție 12 luni, însă constructorul a estimat că porțiunea de drum aflată în reparații ar putea fi dată în folosință până la sfârșitul anului. În stadiul actual, operațiunile nu par a fi foarte avansate.
Autorizația de construire a fost dată de Ministerul Transporturilor la începutul lunii noiembrie 2019. Prețul oferit pentru lucrare de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere este de 5,27 milioane lei, fără T.V.A., însă licitația a fost încheiată la valoarea de 4.857.203 lei, fără TVA, câștigătoare fiind o asociere de firme.
La data de 2 septembrie 2019, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat contractul pentru lucrările de proiectare/execuție cu Asocierea Conferic SRL – TKT Tehnologii și Tensionări în Construcții SRL – TPF Inginerie SRL.
Viaductul Giurca este într-o stare avansată de degradare, în 2018 fiind consemnate două avarii grave ale suprafeței de rulare. Pentru siguranța viaductului și a participanților la trafic, acolo a fost impusă restricția de 3,5 tone, iar circulația rutieră se desfășoară pe o singură bandă de mers cu lățimea de 2 metri.
Potrivit proiectului propus, se va turna o placă de suprabetonare de minim 15 cm peste suprastructura existentă, se va reface partea carosabilă de 7,80 m cu două trotuare pietonale de minim 1 m, hidroizolație performantă și vor fi montate parapete direcționale și pietonale noi.
Viaductul Giurca, situat pe DN 10, în zona Siriu, a început să se deterioreze vizibil, în structura situată la zeci de metri deasupra solului apărând o gaură prin care se vede prăpastia. Autoritățile au instituit restricție de viteză și de tonaj, însă șoferii camioanelor au circulat nederanjați luni de zile. În timp, gaura care a apărut acum un an la ultimul viaduct din zona barajului Siriu, pe sensul de mers dinspre Covasna spre Buzău, s-a mărit încât în ea încăpea o roată de camion. Reprezentanți ai SDN Buzău au astupat gaura cu o placă din oțel astfel încât prin spărtură să nu se mai vadă hăul de sub șosea. Pentru o perioadă, anul trecut au fost impuse restricții de tonaj, însă după ce transportatorii rutieri au decis să coboare călătorii din microbuze pentru a traversa viaductul, s-a renunțat la măsuri.