Actualitate

Ce investiții prevede programul pe Transporturi al noului guvern în județul Buzău

„România are nevoie de un salt de dezvoltare în infrastructura de transport în următorii zece ani”, așa se susținea în urmă cu un an în programul de guvernare pe Transporturi al fostului guvern PNL-USR-UDMR. Exact așa apare și acum în draftul programului de guvernare pe Transporturi al noului Guvern PSD-PNL-UDMR. De altfel, cam tot capitolul Transporturi respectă liniile fostului program de guvernare, fiind actualizat prin aducerea la zi a stadiului de implementare a proiectelor aflate în derulare.

În decembrie 202,0 Guvernul PNL-USR-UDMR publica programul său de guvernare, cu un capitol stufos pe partea de Transporturi, un portofoliu condus până în luna septembrie de ministrul USR Cătălin Drulă. Acum, când Transporturile vor fi conduse de Sorin Grindeanu, în schița Programului de Guvernare capitolul este în mare același. Măsurile și țintele, obiectivele și aprecierile legate de domeniul infrastructurii de transport le respectă pe cele din programul anterior, cu modificările generate de schimbările survenite în ultimul an, precum cea a aprobării Programului Națio­nal de Redresare și Reziliență.

Astfel, în domeniul rutier, vor fi continuate proiectele aflate în execuție, respectiv Autostrada Transilvania, Autostrada Sibiu–Pitești, Autostrada de centură a municipiului București, inclusiv pregătirea implementării drumurilor radiale, Autostrada Sebeș-Turda (lotul 2), drumul expres Craiova–Pitești, drumul expres Brăila–Galați, podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, inclusiv drumul de legătură și Autostrada Lugoj – Deva.

Conform aceluiași document, se va urmări ,,dezvoltarea infrastructurii rutiere în mod echilibrat și sustenabil, prin demararea și finalizarea unor secțiuni de autostrăzi și drumuri expres din regiunea Moldovei, Dobrogei, Regiunii de Sud, Transilvaniei în baza unor documentații mature și bine fundamentate, care vor stabili traseul optim și valoarea de investiție”. Astfel, printre cele 17 obiective, două privesc județul Buzău.

Este vorba despre Autostrada A7 (Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani-Suceava-Siret), și despre proiectul privind drumurile expres din zona Dobrogei, a căror rentabilitate economică impune cu prioritate realizarea lor: drum de legătură Brăila – A7, cu ramurile Buzău și Focșani, Brăila – Tulcea, Constanța – Tulcea, Tișița – Albița, din care se va finaliza drumul de legătură Brăila – A7, cu ramurile Bu­zău și Focșani.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare