Economic

Cargus, soluții inovative pentru livrările din perioada sfârșitului de an

Una dintre cele mai mari companii de curierat din țară, Cargus, estimează că până la sfârșitul anului livrările vor crește cu peste 60 la sută, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Ultimele două luni din an sunt și cele mai aglomerate pentru curieri, deoarece coincid cu o perioadă de reduceri, Black Friday, dar și cu apropierea Sărbătorilor de iarnă.

Reprezentanții companiei Cargus spun că s-au pregătit intens pentru această perioadă, astfel încât numărul mare de comenzi să nu îi prindă nepregătiți. „Cargus s-a pregătit pe tot parcursul anului pentru sezonul de vârf actual, investind intens, în primul rând, în dezvoltarea activelor opera­ționale, distribuția pe ultimul kilometru, soluții IT și comunicarea cu destinatarii livrărilor. La ­mij­locul acestui an, am lansat și rețeaua proprie de puncte de colectare parte­nere sub brandul Ship & Go, iar până la sfârșitul acestui an intenționăm să creștem numă­rul acestora la peste 300, la nivel național”, a declarat Jaroslaw Sliwa, CEO Cargus, citat de zf.ro.

Pentru a facilita achita­rea coletelor, de curând compania a lansat un sistem de plată softPOS (software POS) unic în țară, care transformă 2.500 de dispozitive Zebra, folosite de curierii Cargus, într-un punct de vânzare mobil (POS) pentru coletele expediate în toată țara. Cu alte cuvinte, cumpărătorii au acum opțiu­nea plății cu cardul la livrare, o metodă de plată ­conta­c­t­less, flexibilă și sigură. Mă­sura este necesară în direcția digitalizării serviciilor de curierat, dat fiind că mult peste jumătate dintre cei care fac cumpărături online vor să facă plata ramburs, la livrare. „6 din 10 (57 la sută) consumatori sunt dispuși să facă cumpărături atunci când magazinul online le oferă o formă de plată diversificată și adaptată așteptărilor lor. Apro­ximativ 65 la sută dintre clienți aleg plata la livrare (ramburs), atunci când comandă un produs”, mai spun reprezentanții companiei.

Cargus și-a extins rețeaua din Buzău în această vară, prin darea în folosință a unui depozit cu o suprafață operațională de 1.385 metri pătrați, la care se adaugă și spațiul administrativ de 280 metri.

Costul investiției a fost de 500.000 de euro, iar structura include, de asemenea, un punct Ship & Go, conceptul Cargus creat pentru clienții care vor să preia sau să predea o livrare personal. „Des­chiderea noului depozit din Buzău face parte din planul de eficientizare a operațiunilor și, în același timp, crește capacitatea în rețeaua Cargus. În această locație din Buzău își desfășoară activitatea peste 50 de angajați și colaboratori Cargus, ce au în fiecare lună peste 60.000 de interacțiuni cu clienții, persoane fizice și juridice de pe aria deservită de stația Cargus. Investițiile planificate în infrastructura regională, precum și planurile autorităților locale de a suporta inves­tițiile, fac din orașul Buzău un pol de atracție în această zonă, fiind un nod important de legătură pentru Sud-Estul țării. Deschiderea noului depozit din Buzău marchea­ză capabilitatea de a utiliza această expertiză dobân­dită de Cargus în ultimii 30 de ani și, ca o consecință, acesta este primul depozit lansat sub noul brand Cargus, sub noua identitate vizuală a companiei”, spu­nea, pentru OPINIA, Diana Gheorghe, Chief Operating Officer Cargus, la deschiderea depozi­tului.

Cargus numără în pre­zent peste 5.000 de angajați și colaboratori care oferă servicii de curierat, printr-o rețea de 56 de centre Ship & Go, cinci centre naționale de sortare, 51 de centre opera­ționale și o echipă de peste 2.450 curieri, care efectuează peste 40 milioane de livrări pe an. Nu e de mirare că anul trecut compania a raportat venituri de 494 milioane lei, față de 454 milioane lei în 2019, conform datelor Mi­nisterului de Finanțe, o creștere de 8 la sută venită și pe fondul avansului comerțului online în contextul pandemiei.

 

Articole similare